10 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Jeetje wat een drama zeg! En vooral nu met een zwangerschap.
Het klinkt alsof ze inderdaad jarloers zijn en wellicht hun liefde op een negatieve manier laten zien.
Ik vind dat jij/jullie je grenzen moeten aangeven( en heeeeeeel duidelijk zijn)
Mochten hun dit niet accepteren, dat is dan hun probleem even hard gezegd ( vind ik)
Jij bent zwanger , verhuizing en zo te zien doe jij je uiterste best om hun zoveel mogelijk te zien! Super knap!
Ik zou echt even duidelijk afspraken maken zo ontstaat er misschien ook minder ruis op de lijn. En mochten ze daarop lelijk reageren, dan zegt dat meer over hun dan over jou/jullie.
Sterkte!
2 jaar geleden
Ja bedankt. Je gaat bijna nog aan jezelf twijfelen of je ze echt te kort doet... moet zeggen ik ga daar inderdaad ook niet in mijn 1tje op viste, maar ze zien ons vaak genoeg samen en ze hangen zelf ook al zo vaak aan de bel, of ze langs mogen komen dat je amper de kans krijgt.
Gisteren juist goed grenzen aangegeven dat hun veel meer van ons verwachten en het op een gegeven moment wel een genoeg is en wij ook ons eigen leven hebben, maar dat is inderdaad niet hartelijk ontvangen.
2 jaar geleden
Reactie op C566
Ja bedankt. Je gaat bijna nog aan jezelf twijfelen of je ze echt te kort do ...
Je doet ze echt niet te kort. Mijn schoonmoeder is ook snel jarloers omdat ik meer bij me eigen ouders zit( het zijn mijn ouders toch ook?) en dat uit zich vaak in een synisch grapje.
Niet leuk.
Ik denk dat ze het ook even moeten laten bezinken en hun reactie komt echt uit een soort wanhoop. Wereldje is klein weinig contacten is ook soort moeilijk voor hun. Maar het negatieve gedrag duwt je eerder weg van hen, dat moeten zij ook inzien.
Misschien goed om juist even gezonde afstand te creëren?
2 jaar geleden
Reactie op carmenflower
Je doet ze echt niet te kort. Mijn schoonmoeder is ook snel jarloers omdat ...
Ja vervelend is dat.
Ja dat is het ze duwen ons alleen maar verder weg en je komt in zo'n negatieve spiraal.
Ja ik moet zeggen ik vind het soms ook sneu omdat ze niet zo veel hebben, maar goed ze moeten wel begrijpen dat wij ook ons eigen gezin hebben.
Ja heb met mijn vriend afgesproken het even te laten rusten allemaal ze nemen zelf denk wel weer een keer contact op.
2 jaar geleden
Vreselijk. Helaas (of in mijn geval gelukkig) geen ervaring mee dus ik heb niet echt tips, maar wil wel zeggen dat je volkomen in je recht staat en ik ook onwijs boos zou zijn om dit soort gedrag. Is echt onacceptabel en ongebaseerd. Ik hoop dat je vriend jou hierin ook goed steunt, gezien het zijn ouders zijn en het voor hem wat toegankelijker is om zoiets te bespreken. Hou je taai en stand your ground ♡ niet pikken wat niet te pikken is
2 jaar geleden
Reactie op Marenne
Vreselijk. Helaas (of in mijn geval gelukkig) geen ervaring mee dus ik heb ...
Dankjewel voor je berichtje. Gelukkig zitten mijn vriend en ik helemaal op 1 lijn. Hij heeft ook al regelmatig gesprekken met zijn ouders gehad, maar helaas helpt het tot nu toe allemaal niet.
2 jaar geleden
Dit soort schoonouders hebben niks meer te doen in hun leven om het grof te zeggen en vallen hun zoon lastig . Ik ben getrouwd en me man en ik hebben echt een luxe leven en hij veel geld verdiend en zorgt voor zijn familie . Ze ouders en ze autistisch broertje . Ze hebben niks te doen en willen ons ook altijd zien . Thank god ze wonnen in het buitenland . Ze waren een week bij ons . Pffff en ze zijn zo vervelend . Ze ruimen niks op . Het was een hell! Ze zijn zo onbeleefd. Binnen kort vertellen dat ik zwanger ben maar ik ga ze echt niet laten dat ze mij lastig vallen . Vragen ze nu we komen zeg ik gelijk nee . Ze zeggen ook zovaak ah we dromen dat je zwanger bent WE KUNNEN NIET WACHTEN ??? Voor wat??? Lijkt alsof ze mij kind willen overnemen als ik een kind krijg ze doen het ook bij me huis . ze komen en doen alsof het van hun is . Ik ga echt super hard zijn zodra ze weten dat Ik zwanger ben omdat ze zo onbeschoft zijn . Het is mij kind . Ik besliss waneer je hem kan zien of dat een week of een jaar is . Ik heb me kind 9 maanden gedragen en hun willen vervolgens bepalen ?? Ja dag . Ik zou lekker hard zijn meid
2 jaar geleden
Ik ken hier nu niet alles van, maar bij mij ist omgekeerd.
Ik heb men eerste zoontje en wil alles maar dan ook alles alleen met mijn vriend doen. Van de zorg van ons zoontje. Komen wij daar bij zijn ouders probeert gelijk zijn moeder mijn taak als mama over te nemen maar ook dingen achter mijn rug om doen waaronder ik heb mijn grenzen en ze snapt dat ook niet en ze doet het allemaal dan toch. Ik wordt daar dus ook gek van wij zijn 1 maand Niet langs. Geweest en wie haar fout is het de mijn eh aja…. Terwijl haar zoon het ook niet wou.
2 jaar geleden
Van wat ik zo hoor doe je ze echt niet tekort hoor. Jullie staan volledig in jullie recht. Anders, zoals hieronder ook al genoemd, voorlopig wat meer afstand creëren. Het is jullie leven, jullie dochter en dan kunnen ze zich ernaar schikken of niet. Vooral niet schuldig om voelen.
2 jaar geleden
Je kunt hem ook van de andere kant bekijken?
Is het niet onwijs fijn dat ze zo naar hun kleinkind omkijken en nu met verhuizing je een beetje kunnen ontlasten?
Ik heb altijd geleerd een betere wereld begint bij jezelf en iedereen is anders. Soms kun je dingen echt beter loslaten...
Schoonfamilie krijg je er nou eenmaal bij. Ben mijn schoonmoeder ook wel eens helemaal zat maar probeer het dan positief te zien dat ze wel een super oma voor de kids is!
En betreft die opmerkingen een oor in andere oor uit.
Je kunt het! 💪