15 Reacties
13 dagen geleden
Ik zou dit ook niet oké vinden hoor, ik zou zeker zeggen dat dit soort dingen altijd in overleg moeten. Als je van tevoren gezegd hebt dat ze de MAM fles moeten gebruiken hebben ze geen reden om daar vanaf te wijken toch? Ouders bepalen.
13 dagen geleden
Ik vind dit niet iets om je druk om te maken eerlijk gezegd. Ze hebben het met goede bedoelingen gedaan en het is ook niet iets wat schadelijk is ofzo. Je kindje is gevoed, daar gaat het om, dat de melk uit een andere fles komt krijgt hij/zij echt niks van.
Ik zou wel de vraag gesteld hebben waarom ze de difrax gebruikte, maar er niet zo'n punt van maken.
13 dagen geleden
Ik snap je wel hoor. Ja je kan zeker rationeel gezien zeggen: ach 1x een andere fles, wat maakt het uit. Maar volgens mij gaat het niet om de fles, maar om dat ze zomaar zo iets anders doen zonder overleggen. Ze zullen zeker het met de juiste intenties doen, maar het is fijn als ze het vooraf even overleggen
13 dagen geleden
Ik zou het wel ff bespreken, maar meer dat ze iets veranderd hebben zonder overleg. Ik zou het brengen als dat wanneer het misschien overlegd was met jullie, het geen probleem was geweest? En je misschien wel blij was geweest dat ze meedenken? Want zoals het klinkt is het met goede bedoelingen geweest!
13 dagen geleden
Ik vind ook wel dat je wat overdreven reageert, wat maakt het uit? Als het werkt, dan werkt het.
13 dagen geleden
Kan het zijn dat het meer een controle dingetje is (dat je zelf graag alles in handen wilt houden), dan dat het echt om die fles gaat?
Zelf snap ik niet goed wat er erg aan is. Je kindje krijgt zijn voeding en was blijkbaar zelf gewoon content met het flesje dat hij aangeboden kreeg. Als je kindje nou niet lekker dronk en ze hem geforceerd hebben, dan is het een ander verhaal..
Zelf heb ik ook moeite met m’n zoontje wegbrengen naar m’n schoonmoeder. Ik vertrouw die vrouw met m’n leven, maar ik houd graag zelf controle over alles. Dit merkte ik snel genoeg aan mijzelf, als voorbeeld - ik wilde dat ze mijn hydrofiele doeken gebruikte die ik meegaf ipv haar eigen, als voorbeeld, wat totaal onnodig is; het gaat maar om een doek. Ik vind het zelf nu het belangrijkste dat m’n zoontje liefde, knuffels, aandacht, speelgoed en voeding krijgt. En schone luiers. Hoe m’n schoonmoeder dat doet, mag ze zelf weten. Ik geef glazen flesjes mee, maar als zij een ander flesje in huis heeft en die uiteraard wel goed schoon gemaakt heeft, ook prima. Mijn voorkeur gaat uit naar een glazen flesje, maar hij is bij m’n schoonmoeder en die mag op dat moment ook best keuzes maken die zij denkt dat goed is voor hem. ☺️
Dus ja, ik denk dat je spoken ziet. Maar, als jij echt stellig ervan overtuigd bent dat je kindje alleen uit MAM flessen moet drinken, dan moet je dat blijven aangeven. Maar, onthoudt voor jezelf ook; je kindje is in goede handen en degene die oppast moet ook dingen kunnen beslissen op dat moment voor je kindje. Dat is een beetje die controle leren loslaten. Anders kan ze je voor elke keuze wel gaan opbellen namelijk ☺️
13 dagen geleden
Het hangt er voor mij een beetje af waarom je die fles gebruikt en wat je hebt gezegd. Als er een goede reden voor is en ze weten dat, dan vind ik het logisch dat je het vervelend vindt. Maar als de reden is dat het de fijnste fles was toen hij 3 weken oud was oid, dan zou ik er losser mee omgaan.
En de Difrax fles was hopelijk niet een overblijfsel van een ander kleinkind, dat zou ik ook niet zo fijn vinden zo zonder overleg. Als het een schone nieuwe is, dan zou ik het ook sneller prima vinden.
13 dagen geleden
Hmmm.. het is “maar” een fles inderdaad. Maar het kan zijn dat er een goede rede achter zit. Ik had het toch echt netjes gevonden als ze het had overlegd!
Ik gebruik mijn soort flessen ook met een rede. En je weet nu niet of ze andere dingen ook zomaar veranderd… communicatie is key hier in
13 dagen geleden
Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar ik heb mijn flessen uitgekozen op dat ze goed te combineren zijn met borstvoeding. Dus ik zou het echt niet chill vinden als iemand zonder overleg zomaar iets anders geeft. Zelfde met een speen, heb ik ook uitgekozen omdat sommige slecht zijn voor de vervorming van de mond. Dus alle reacties hier met “wat boeit het hij drinkt toch” begrijp ik totaal niet 😅😅.
12 dagen geleden
Ik zou dit ook niet fijn vinden! Het klinkt ten eerste alsof het een fles is die ze nog hadden, dus misschien wel gebruikt voor een ander kindje, dat vind ik echt onhygiënisch! En als ze het bij mijn zoontje hadden gedaan was ik woest geweest, wij lopen zo te klooien met flessen en hij drinkt heel slecht uit de flessen, of niet, dan mogen ze echt niet zo maar een andere fles proberen.
12 dagen geleden
Het belangrijkste is dat hij drinkt, hij heeft gedronken. Voor 1x zou ik het geen probleem vinden. Je schoonouders waren niet op de hoogte van jouw/jullie beweegredenen voor het gebruik van de andere fles. Ik neem aan dat je ze dat nu uitgelegd hebt. Mochten ze er nu geen gehoor aangeven, dan zou ik wel wat bozig worden.