21 Reacties

2 jaar geleden

Ik las de naam in mijn hoofd met Nederlandse uitspraak (dus neven zonder n op het einde). Maar als je me zou vertellen hoe het uitgesproken moet worden, zou ik daar zo aan kunnen wennen. Denk eerlijk gezegd wel dat deze naam een leven lang vragen en onduidelijkheid over uitspraak en spelling op zal roepen bij de eerste kennismaking.

2 jaar geleden

Ach, ik heet Joanne, een redelijk gebruikelijke naam, maar ik moet het altijd spellen. Ik heb daar geen problemen mee, het is maar net hoe je er mee omgaat

2 jaar geleden

Ik zou dit uitspreken als Nehvuh. Dus op zn nederlands.

2 jaar geleden

Neve las ik direct juist. Niamh zou ik idd geen idee hebben hoe uit te spreken ;)

2 jaar geleden

Ja ik ben inderdaad bang dat Neve als Neevuh op zijn Nederlands wordt uitgesproken. Dat zou ik toch niet zo leuk vinden voor haar later.

2 jaar geleden

Ik snapte het direct nadat ik Steve en Eve las, maar je bent niet de enige persoon die z'n kind een naam geeft die je op z'n Engels uitspreekt en je dat vaker zult moeten uitleggen. Dus dan vind ik Neve nog best oké, maar ik zou persoonlijk nooit een naam kiezen die je niet standaard moet uitleggen. Bij Niamh snapte ik even het verband niet met Neve en zou ik uitspreken als Niejam.

2 jaar geleden

Reactie op Meibaby2024

Ik snapte het direct nadat ik Steve en Eve las, maar je bent niet de enige ...
Die je standaard moet uitleggen*

2 jaar geleden

Reactie op Mueslireep

Ja ik ben inderdaad bang dat Neve als Neevuh op zijn Nederlands wordt uitge ...
Misschien kan je het spellen als Neave, denk dat mensen het dan wel goed uitspreken als ze de naam lezen

2 jaar geleden

Van Niamh zou ik weten dat ik moet vragen wat de uitspraak is want ik zou ervan uitgaan dat de naam Welsh is oid. Bij Neve zou ik Nevuh zeggen..

2 jaar geleden

Reactie op Vera_Leeuw

Misschien kan je het spellen als Neave, denk dat mensen het dan wel goed ui ...
Ja! En ik vind het er ook mooier uitzien op "papier" :)

2 jaar geleden

Reactie op Vera_Leeuw

Dat zou ik eerder uitspreken als Neef ivm ea. Denk dan bijvoorbeeld aan de naam Meave of Mea die je ook met een ee-klank uitspreekt.

2 jaar geleden

Reactie op Meibaby2024

Dat zou ik eerder uitspreken als Neef ivm ea. Denk dan bijvoorbeeld aan de ...
Ea spreek je uit als ie, ae als ee, dus dat probleem zou er niet moeten zijn. Ik vind Niamh mooi!

2 jaar geleden

Reactie op Vera_Leeuw

Dit heb ik inderdaad ook overwogen! Dat zou ook nog kunnen. Wellicht is er dan minder verwarring over de uitspraak

2 jaar geleden

Reactie op Vera_Leeuw

Ik vind dit ook de beste optie om het goed uit te spreken. Denk dat je hiermee de minste vragen zult krijgen. Leuke naam!

2 jaar geleden

Ik denk dat je er niet aan kunt ontkomen dat mensen het misschien verkeerd uitspreken. Ik las zelf ‘Neve’ zoals ‘Eve’. Misschien dat het nog duidelijker is als je de laatste e weg laat? Dus Nev?

2 jaar geleden

Ik las het direct zoals je het bedoelt. Bij spelling Neave zou ik het wel ingewikkeld/verwarrend vinden eigenlijk. Niamh vind ik ook mooi, zou dat uitspreken zoals je het schrijft.

2 jaar geleden

Ik ben dus echt zo'n ras Hollander die zou zeggen : neee-ve. 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Als jullie deze naam echt fantastisch vinden, dan zou ik voor de originele spelling gaan. Je gaat bij iedere spelwijze toch moeten uitleggen hoe het wordt uitgesproken, omdat het geen standaard Nederlandse naam is.

2 jaar geleden

Twee meiden in de klas gehad met deze naam een als Niamh en een als Neve. Ging bij iedereen prima met de uitspraak. Zelf zou ik wel voor Neve kiezen omdat dat wat gemakkelijker is bij het zelf leren schrijven.

2 jaar geleden

Ik las wel gelijk Neve, ik denk dat er heel veel namen zijn die mensen op verschillende manieren uit spreken. Het lijkt mij niet perse erg, na 1 keer weten ze hoe het moet. Ik persoonlijk zou dat dus niet vervelend vinden maar als je echt wilt dat iedereen het direct goed uitspreekt zijn beide namen denk ik geen goede optie. Neave zou ik uit spreken als Neef En Nev, gewoon letterljjo Nef. Ik denk dat iedereen een eigen gevoel heeft bij een naam dus het zal bij elke naam zo verschillend kunnnen zijn (op namen zoals kim en lisa na 🤷‍♀️)