10 Reacties
3 maanden geleden
Het kan ook zijn dan ze dan aan het clusteren is. Hadden wij ook bij onze zoon dat hij dat elke keer kleine beetje wilde drinken en weer ff ging slapen en dat van 18 tot 21 uur en toen in slaap viel en veel langer aan een stuk sliep
3 maanden geleden
Kan het niet te maken hebben met een sprongetje? Of heeft ze dit altijd al? Ik merk bij mijn kindje dat ze vanaf 17:00/18:00 uur minder tot niet slaapt en na de laatste voeding van 22:00/23:00 uur wel slaapt. Dat had ze daarvoor niet. Nu zou ze in een sprongetje zitten paar dagen
3 maanden geleden
Dat kan er ook zeker mee te maken hebben, of toch wat meer honger aan het einde van de dag. Onze 2 zoon is nu 12 weken en is vaak tussen 17 en 20 uur ook wakker en wil totaal niet slapen. Hij krijgt dan rond 17 uur een flesje en is dan wel rustig en om ong om 19 uur z’n laatste flesje en valt daarna als een blok in slaap.
3 maanden geleden
Dit is zo herkenbaar! Onze man doet zowel ‘s morgens als ‘s middags een slaapje van 2,5 à 3 uur. Na 60 min wakkertijd moet hij echt weer naar bed. Na de fles van 15-16 uur is het altijd een verrassing tot hij naar bed gaat tussen 21 en 22. Ene keer doet hij nog 2 slaapjes van 1,5 uur en andere keer is hij tijdje wakker voor hij naar bed gaat. Over het algemeen gaat hij dan wel redelijk makkelijk slapen tot uur of 6 a 7 de volgende ochtend. Geen idee wat we er mee aan moeten en volgen hem voor nu maar. 🤷🏼♀️
3 maanden geleden
Ik herken dit als clusteren. In het begin was ik hier ook van 18.00 tot 23.30 mee bezig en vet geïrriteerd dat 'het niet lukte'. Nu (starttijd verschilt) valt ze tussen 21.00 en 22.00 in slaap.
Op een gegeven moment ga je merken dat ze steeds wat vroeger in de avond in slaap valt en ineens klokje rond slaapt (19.00 tot 7.00). Het verschuift steeds een beetje, omdat ze steeds effectiever kunnen drinken en dus meer op kunnen nemen om de nacht vol te houden. Ik hou gewoon rekening in de planning: zorg dat na het avondeten het huis aan kant is en ik zelf klaar ben om de hele avond hiermee bezig te kunnen zijn.
3 maanden geleden
Hier echt précies hetzelfde.
Ik geef kunstvoeding, dus clusteren lijkt het niet. Hij is in de avond ook niet hongerig maar gewoon tevreden zolang ik hem entertain. Soms wordt ie zeurderig, dan ff een minislaapje in de draagzak, max 45 min en dan is hij weer up en running. Pas na 23u gaat hij echt in diepe nachtslaap.
We zijn sinds gister begonnen met proberen de tijden wat te schuiven. Heel gezellig zon baby maar wij willen onze avonden weer terug, zijn broer gaat ook gewoon om 19u slapen. Gister zo gepland dat de laatste fles om 21u gegeven werd. Sliep uiteindelijk pas om 22.30.
Vandaag laatste fles om 20.00, sliep om 22u. In slaap krijgen is dan echt een struggle. Huilen, knuffelen, terugleggen, en dat op repeat.
Morgen gewoon weer proberen om 20.00. Moet vanzelf een keer goed komen, hoop ik!
3 maanden geleden
Ik heb niet echt het idee dat het clusteren is want ze wil niet echt meer drinken, maar misschien toch wel clusteren in de vorm van huidhonger.
Gisteravond was drama. Ze sliep pas om 23.30 maar vervolgens wel tot 08:30. Heerlijk natuurlijk. Maar het is onwaarschijnlijk dat ze dit vanavond weer doet haha.
3 maanden geleden
Reactie op Duplofiets
Hier echt précies hetzelfde.
Ik geef kunstvoeding, dus clusteren lijkt he ...
Haha jaaa wij zouden het ook wel fijn vinden als hij eerder gaat slapen, maar hij is inderdaad hier ook gewoon tevreden en over het algemeen niet zeurderig. In bed leggen ‘s avonds resulteert alleen maar in een hoop gekrijs als hij nog niet wilt. Overdag gaat het wel gewoon goed. Wie weet verandert dat als hij straks naar de opvang gaat en/of hij overdag minder slaapt. 🤷🏼♀️
Zijn zus gaat ook om 19 uur naar bed. Dus wat dat betreft zouden we het ook wel fijn vinden als we ‘s avonds iets meer tijd hebben voor andere dingen. 😅
3 maanden geleden
Reactie op Jessara
Ik heb niet echt het idee dat het clusteren is want ze wil niet echt meer d ...
Heerlijk toch! Ik teken ervoor haha. Mijn dochter kwam vannacht om de 2 uur 😁😵💫