304 Reacties

één maand geleden

Ik trap af: vandaag een uur bezig geweest met haar ochtenddutje omdat mijn kleine sinds een paar dagen heeft ontdekt dat ze kan bijten als ik haar voed. Dit doet ze nu elke voeding en als ik dan de borst weiger huilt ze en wil ze niet slapen.

één maand geleden

Joe👋🏻 Ik zit in de tweede ronde met een slecht slapende baby. De eerste 3 maanden sliep ze top, heerlijk in haar cosleeper en dan pakte ze vaak eerst een blokje van 7 uur en daarna 3/4 uur. Liet zich ook prima wegleggen in de cosleeper en ik dacht echt dat ik gebakken zat dit keer🤣 Met 3 maanden bakte ze er van de een op andere dag helemaal niks meer van. Inmiddels is ze 6 maanden, in de avond kan ik haar meestal wel in de cosleeper krijgen maar dat duurt 30 tot maximaal 60 minuten voordat ze weer wakker wordt en begint te huilen. Dan lukt het soms wel, soms niet om haar weer in slaap te krijgen. In de nachten slaapt ze bij me in bed omdat iedereen dan de meeste slaap krijgt. Voor mij betekent dat vaak wel zeer onderbroken slaap en er doet altijd wel iets zeer in mijn lijf🙈 En over de dutjes overdag maar niet te spreken... Die zijn veelal kort en vooral niet in haar eigen bed. Buiten het slapen om doet ze het echt super. Ze ontwikkelt zich razendsnel, ze kruipt, gaat zelfstandig zitten (beiden met 5,5 maand al) en trekt zich op tot staan. Gisteren was ze 6 maanden en ze is al lang geen baby meer. Ze kan zich over het algemeen prima vermaken en is een ontzettende lachebek. Gisterenavond ging het zo: half 8 slapend in bed. 8 uur wakker en huilen. Getroost en weer in slaap. Half 9 huilen. Getroost en weer in slaap. Ik was nog niet beneden en ze zat alweer op handen en knieën te brullen in haar bedje. Mee naar beneden genomen, op schoot verder geslapen. Half 11 wakker en toen wilde ik zelf naar bed. Tot kwart voor 12 in de weer geweest met haar voordat ze sliep. Vanaf toen nog 3 keer bij me gedronken en om half 8 wakker. Mijn nek doet zeer, mijn heup doet zeer en ik ben MOE.

één maand geleden

Reactie op Sallyyy

Ik trap af: vandaag een uur bezig geweest met haar ochtenddutje omdat mijn ...
Hihi sorry, hier moest ik best om grinniken 🤭

één maand geleden

Maar heel fijn dit topic! Haat aan de slaap! Vannacht elk uur gezien. En waarom? Geen idee. Sprong, tandjes, regressie? Zeg het maar. Ik snap er de ballen meer van. Zo sliep ze in ene vorige week drie nachten elkaar gewoon door, en eergisteren nacht ook! En dan zitten er ook gewoon nachten tussen dat ELK UUR die speen wil. IK HAAT DIE SPEEN! Wil zo graag dat ding afpakken en zeggen je zoekt het maar uit. Maar ja, ik was ook net zo blij dat ik niet meer hoefde te wiegen en dat ze zelfstandig in slaap viel. Verder is het slaapritme hier één grote chaos. Eerste ochtenddutje: echt geen idee hoe lang ze slaapt. Kan drie kwartier zijn, kan een uur zijn, maar ook gerust ruim 2 uur. Oftewel; ik kan nooit wat vooraf plannen. Flessen eerder aanbieden (bv meteen na het slaapje) zodat we daarna ergens naartoe kunnen, is geen succes. Ze drinkt dan gewoon niet of maar een heel klein beetje. Ze drinkt gewoon niet eerder dan ze honger heeft. Houd al weken haar slaapritme en voeding bij in de hoop dat ik de heilige graal ontdek, maar het is hopeloos. Zo.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Joe👋🏻 Ik zit in de tweede ronde met een slecht slapende baby. De eerste ...
Aaah Loenie, ik lees ook vaak jou verhalen mee in andere topics. Bij jou ook echt een neverending story ❤️. Ik hou me er maar aan vast dat het ECHT OOIT EEN KEER BETER WORDT. Maar inderdaad, dat chronische slaaptekort 😵‍💫 (en ik denk dat het bij jou echt wel 10x erger is dan bij mij).

één maand geleden

Weer de zoveelste drama nacht op een rij, pfff 18.45 naar bed, want super moe. Leek voor het eerst in weken weer goed te gaan. 19.20 hysterisch wakker en getroost 20.30 hysterisch wakker en getroost 21.40 wakker en gillen 22.00 flesje en daarna weer naar bed 22.30 het perfecte moment om je stembanden te oefenen tot 23.15 00.30 hysterisch en getroost tot 01.30 03.00 huilen en speentje geheven 04.00 drinken 07.10 de dag begint weer Ik ben moe haha

één maand geleden

Oh dit is fijn! Ik zat er gisteren even helemaal doorheen met het gebrek aan goede nachten. Hier al 2 maanden ongeveer elk uur een speentje er weer in doen of 1x een voeding. M’n man en ik slapen al die tijd dus ook niet meer samen want 1 van ons mag op de logeerkamer bijtanken, super romantisch… Afgelopen nacht voor t eerst een goede nacht, maar nu heb ik een kriebelhoest en houd ik mezelf wakker 🙁 Hoop zo dat t snel beter gaat🤞

één maand geleden

Ik meld me aan voor deze club! 🤣

één maand geleden

Reactie op Oktobermeisje

Aaah Loenie, ik lees ook vaak jou verhalen mee in andere topics. Bij jou oo ...
Ja het komt ook wel goed, het duurt alleen ^#,!× lang🤣 Mijn oudste ging met 19! maanden pas af en toe langer slapen dan 30 minuten als ik haar naar bed bracht 's avonds. Stopte met 2,5 jaar pas met nachtvoedingen (op mijn verzoek ivm zwangerschap) en met bijna 3 verhuisde ze pas naar eigen bed. Ik hoop dat deze baby wel iets vlotter is dan dat... Ik snap dat ze die nabijheid nodig hebben maar ik snak gewoon soms naar even niks aan mijn lijf en in mijn armen.

één maand geleden

Mijn rug doet zoveel pijn!!! Meisje van 6 maanden slaapt alleen als ik haar in slaap wieg. In de nacht vaak nog wakker voor een fles en om 23.00 uur ook. Ik kan niet meer!! Sliep de eerste weken door en werd soms pas 08.30 wakker tot 4 maanden slaap regressie vanaf toen slaapt ze als we geluk hebben tot 6 uur en word 2 keer wakker en dan wiegen wiegen wiegen. Voelt alsof ik iets fout doe dat ze niet zelf in slaap valt maar hebben alles geprobeerd en het lukt gewoon niet. Hoe kom je ooit van het wiegen af. Maar als ze wakker word en lacht is inderdaad alles weer vergeten. ❤️

één maand geleden

Reactie op Marrgriet

Weer de zoveelste drama nacht op een rij, pfff 18.45 naar bed, want super ...
Oh mijn god wat een ellende. Ik heb het met je te doen

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Ja het komt ook wel goed, het duurt alleen ^#,!× lang🤣 Mijn oudste ging me ...
Pfoeeee ik snap dat jij even behoefte hebt aan niks

één maand geleden

Ik meld me niet aan (niet om op te scheppen ofzo), maar wil wel even kwijt wat een topmoeders jullie allemaal zijn!! Ik heb dit soort nachten niet langer dan 6 maanden, maar wel sinds 2 maanden, sinds sprong 4, en dat sloopt me al. Maar superveel respect voor jullie, echt waar❤️

één maand geleden

Mag ik even janken? Na een nacht waarbij ik elk uur op de klok heb gezien, heeft ze vanmorgen 45 minuten geslapen en net ook weer 45. Ik wordt gestoord, kan echt helemaal niets. Die wordt natuurlijk in de loop van de dag ook weer stront chagrijnig en krijgen we weer zo’n nacht

één maand geleden

Nog meer klaag klaag.. net ruim een uur wezen wandelen.. 3,5 uur wakker. Echt serieus 100m van huis in slaap vallen. En ik kan d’r niet zo naar binnen rijden en laten staan, want ze heeft een dik pak aan 🙈

één maand geleden

Reactie op Oktobermeisje

Nog meer klaag klaag.. net ruim een uur wezen wandelen.. 3,5 uur wakker. Ec ...
Lekker buiten laten staan? Of kan dat niet? Ze plannen het altijd waardeloos die draken en die 3,5 uur wakker blijven doet mijn dochter de laatste tijd ook regelmatig. Veel te lang natuurlijk, maar slapen lukt dan weer niet. En dan slaapt ze ein-de-lijk en na een half uur; daar ben ik weer🙄 Ik vind die wakkertijden en schema's prachtig bedacht hoor, maar die kleine van mij doet daar niet aan.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Lekker buiten laten staan? Of kan dat niet? Ze plannen het altijd waardelo ...
Die van mij ook niet hoor, echt al een hele lange tijd niet. Vandaag hebben we ook weer zo'n mooie dag - 9:15 wakker geworden en 11:45 weer in slaap, doet een dutje van 3 uur en heeft vervolgens dus vanaf 14:45 niet meer geslapen. Dat lange dutje was heel lekker, maar als je gaat kijken naar schema's dan tikt hij rustig het schema aan van 18 maanden i.p.v. 6 maanden. Hij is verder gewoon vrolijk en heeft goed gegeten dus ik vind 't prima.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Die van mij ook niet hoor, echt al een hele lange tijd niet. Vandaag hebben ...
Haha hier had ze vandaag 3 dutjes van een half uur en ze is vanaf 3 uur wakker. Voor het eten geprobeerd haar te laten slapen, lukte niet.. Ze zeggen vaak; als kindjes moe zijn eten ze slecht. Nou, zij niet hoor😂 Het is nu 7 uur dus ik ga haar zo toch maar naar bed brengen. Ik hoor de slaapcoaches al roepen; die is oververmoeid!!!! Ja zal allemaal wel, maar vertel haar dat.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Lekker buiten laten staan? Of kan dat niet? Ze plannen het altijd waardelo ...
Ik woon in een appartement en moet met een hokkerige lift omhoog die niet erg subtiel is. Ben inderdaad even buiten blijven staan. Dit keer vond ik het niet erg dat haar slaapje maar 20 minuten duurde haha. Brrrrr 🥶 Die schema’s heeft die van mij ook nooit aan gedaan.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Die van mij ook niet hoor, echt al een hele lange tijd niet. Vandaag hebben ...
Die van mij wordt wel echt chaggie dan hoor. 😅