310 Reacties
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Haha hier had ze vandaag 3 dutjes van een half uur en ze is vanaf 3 uur wak ...
Hahaha… Oooooh wat een ellende niet?! Die van mij heeft in totaal 2 uur geslapen, maar het laatste dutje wel tot iets voor 5en in de kinderwagen dus.
Heb wel eens gekscherend tegen de gastouder gezegd dat ik niets snap van dat kind. De gastouder heeft hiervoor 20 jaar in het kdv gewerkt dus heeft wel echt ervaring, maar ook zij gaf aan dat ze het ook niet kon peilen. Maarrrr haar kindje bleek precies hetzelfde te zijn, dus ze weet precies hoe het werkt
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Haha hier had ze vandaag 3 dutjes van een half uur en ze is vanaf 3 uur wak ...
Hahahaah ja nou precies dat. Meneer heeft hier ook goed gegeten in de avond, was niks aan te merken dat hij moe was. Is uiteindelijk om 20 uur gaan slapen dus wakkertijd van 5 uur en een kwartier.
Ik vind 't knap dat je het nog voor het eten hebt geprobeerd met slapen haha. Wij zaten precies in de auto tussen 5 en half 6 en dacht als je gaat slapen prima, en zo niet dan niet haha.
één maand geleden
Reactie op Oktobermeisje
Maar heel fijn dit topic! Haat aan de slaap!
Vannacht elk uur gezien. En ...
Same 😂😂😂 ze viel ooit zelfstandig in slaap en deed precies 3 dutjes per dag. Nu?? Geen idee. Soms 1 en vaak maar 20 minuten 😂 bizar hoe het verandert
één maand geleden
Weet je wat iedereen tegen mij zegt? Leg haar op haar eigen kamer. Oja want dan moet ik ipv 10 x in zijligging voeden waarna ik haar (soms) in haar eigen bed bed kan schuiven 10 x door een koude gang lopen en haar daarna zittend borstvoeding geven? Nou ik kies voor optie 1
één maand geleden
Niet leuk voor jullie, maar vind het wel heel fijn dat wij niet de enige zijn;-)
Ik lees al jullie berichten, terwijl onze kleine dame al huilend en schreeuwend bij mij op schoot ligt, vechtend tegen de slaap.
Ik hoop zo dat ze het vanavond eerder opgeeft dan gisteren (om 19.15 uur in bed en sliep uiteindelijk rond 00.15 ). Enige voordeel hiervan was dat ze zo moe was dat ze, na haar 2e nachtvoeding, wel weer in slaap viel;-).
Succes hoor allemaal💪😴
één maand geleden
Reactie op Taurus1994
Weet je wat iedereen tegen mij zegt? Leg haar op haar eigen kamer. Oja want ...
Haha echt hè. Ik kan dat gewoon niet hoor. Een ziek kind; nog problem, sta ik gewoon voor op en blijf ik met liefde voor wakker. Simpele voedingen waar ik mijn nest voor uit moet; no way. Kind naast me en bij de minste onrust hupsakee tepel er in en weer verder slapen.
één maand geleden
Haat aan de slaap 😂😂
En ook die speen struggle, dat herken ik zo erg van mn oudste. Dat ding ie een vloek en een zegen tegelijk! Mijn baby pakt ‘m niet en moet zeggen dat dat ook heel lastig is want of de borst of wiegen om te kunnen troosten maar maar die speen die honderd keer snachts uitvalt is ook echt 🤯
één maand geleden
Reactie op Oktobermeisje
Nog meer klaag klaag.. net ruim een uur wezen wandelen.. 3,5 uur wakker. Ec ...
Oh neee 😵💫 mijn dochter wordt altijd gelijk wakker zodra we thuiskomen. Ik heb dat nooit begrepen, ze slaapt door alle herrie heen buiten en zodra we binnen zijn gaan die ogen open. Zelfs als ik witte ruis aan heb gezet zodat we niet in stilte thuiskomen. Alsof ze zegt: no way dat jij wat in huis gaat doen. Het is of mij entertainen of lopen in de kou!
één maand geleden
Reactie op Taurus1994
Weet je wat iedereen tegen mij zegt? Leg haar op haar eigen kamer. Oja want ...
Heel eerlijk heeft dat bij ons wel een stukje rust gebracht. We waren toen met z’n drieën flink verkouden en hielden elkaar wakker. Toen ze ook de nacht in haar eigen ledikantje sliep, dus zo maar gelaten. En ja die verrekte gang door in de koude nacht voor die speen… 🥶
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Oh neee 😵💫 mijn dochter wordt altijd gelijk wakker zodra we thuiskomen. ...
Haha ja, dit herken ik ook. Door alle hobbels en paden bij het bos, langsrijdende auto’s en fietsers, lekker slapen. Maar zodra het blijkbaar even afwijkt, klaarwakker 😅
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Haat aan de slaap 😂😂
En ook die speen struggle, dat herken ik zo erg van ...
Nou echt hoor. En soms hoef ik er maar 2 keer uit ‘s nachts en soms wel 10 keer. Hoe dan?!
één maand geleden
Wauw, hier werd ze dus na een half uur alweer wakker na avondbedtijd en man kreeg haar niet meer in slaap. Het lukte mij wel maar eenmaal in de cosleeper werd ze gelijk weer wakker. En toen draaide ze om, plofte neer en sliep. Op haar buik. Wel 1,5 uur lang🥳 Echt een record haha.
Vannacht is ze ook 2 keer naar haar buik gedraaid maar ja, aangezien ze bij me in bed ligt is dat niet helemaal de bedoeling.
Lastig dit..
één maand geleden
Momenteel slaapt dochter overdag eigenlijk erg goed, maar 's nachts is het drama. Gisteravond lag ze om 19.00 op bed. En dit was de rest van de nacht:
21.00 wakker, klein beetje melk en troosten tot 21.55
23.30 wakker, kort troosten
00.45 wakker, melk en troosten tot 01.30
03.55 wakker, melk en troosten tot 04.45
06.45 wakker, gelukkig na even troosten weer in slaap gevallen tot 08.00.
Zo gaat het eigenlijk elke nacht, de meeste avonden wordt ze nog vaker wakker. Terwijl de dutjes overdag goed gaan. Meestal 1e dutje 1.5 uur, tweede dutje 1-2 uur en dan vaak nog 30-45 minuten rond 16.00 uur. Dit doet ze nu al een week of 3. Daarvoor sliep ze ook niet fantastisch, maar meestal wel blokjes van 3-4 uur.
één maand geleden
Reactie op Lisa1320
Momenteel slaapt dochter overdag eigenlijk erg goed, maar 's nachts is het ...
Jeetje heftig zeg!
Ik worstel vaak ook met bedtijd. Mijn dochter doet ook 3 dutjes, ochtend middag en namiddag. Rond 7 uur is de dan moe en breng ik haar naar bed. Maar ze wordt dan net als jou meerdere malen wakker en slaapt dan eindelijk wat langer door rond 12 uur soms zelf later. Maar ik heb ook een paar keer gehad dat ze wel vanaf 7 uur gelijk dieper sliep met wat korte onderbrekingen en dan was ze om 3 uur snachts klaarwakker. Dus het is beetje kiezen tussen 2 kwaden: of een hele onrustige avond/begin nacht dat je steeds terug moet haar in slaap helpen. Of wel dat ze de nacht ingaat rond 7-8 uur en vervolgens is ze midden in de nacht 2 uur lang klaarwakker en wil ze spelen 🤯
één maand geleden
Hier was het vannacht ook feest (voor de kleine meid dan, mama vond het minder grappig). Wakker geweest van 12 tot half 3, gewoon een complete wakkertijd 😵💫. Hierdoor later wakker en de rest van de dag ook in de soep
één maand geleden
Reactie op Oktobermeisje
Hier was het vannacht ook feest (voor de kleine meid dan, mama vond het min ...
Omg dat is echt heftig zeker zo aan het begin van de nacht als je zelf dolgraag wil slapen. Ik word liever vroeg wakker dan dat ik begin van de nacht een spokende baby heb.
Hebben jullie kleintjes ook vaak dat ze dan sochtends slaap in gaan halen? Dan valt ze om half 7 weer in slaap tot 9 uur en ik kan dan niet meer slapen omdat her dan al licht is of omdat mijn oudste niet veel later wakker is. Zo frustrerend 😂
één maand geleden
Hier opeens ook dikke drama. Altijd goede slaper geweest en alleen wakker voor voeding. Nu is het rond 18.30 naar bed en na 45 min al de eerste keer wakker, troosten, drama, maar weer mee naar beneden. Daar in slaap vallen. Opeens toch weer gillend wakker. Fles erin, niet meer in bed willen, gillen e.d. conclusie: meneer slaapt al een week tussen ons in... de ene nacht slaapt hij dan opeens vanaf 23.30 tot 5.30 door. Andere nacht weer tig keer wakker en gillen. 🫣