311 Reacties
één maand geleden
Reactie op AC_ALL
Dit is létterlijk een kopie van ons leven en het slaappatroon van onze doch ...
Niet leuk voor jou, maar voor mij wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met die struggles🙈
Bedtijd alleen doen vind ik ook heel pittig, de (gelukkig weinige) keren dat ik het alleen moest doen koos ik voor de makkelijkste weg; met zijn allen in het grote bed😂 Gezellig boekje lezen en beide kindjes aan de borst. De oudste voed ik ook nog steeds in slaap, dus zou niet weten hoe ik dat anders moet doen.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Hoelaat gaat jouw kleintje naar bed toe? Met mijn dochter heb ik het bewust ...
Rond 19.30-20.00 uur. Dus dat is al best “laat” volgens mij. Vanochtend viel hij na ruim een uur wakker te zijn geweest weer in slaap in z’n bedje.. Dus hij is dan nog wel moe.
Moet ik dan echt een strak schema aanhouden qua dutjes?
Eergister laatste dutje niet meer gelukt. Gister was het 17.45-18.15 uur…..
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Rond 19.30-20.00 uur. Dus dat is al best “laat” volgens mij. Vanochtend vie ...
Oh ja dat is al wat later wel, ik dacht misschien kan je daar nog iets mee spelen. En wat als je het 3e dutje eens weglaat? Een strak schema met dutjes ben ik sowieso niet van, maar alles valt te proberen natuurlijk.
één maand geleden
Zoontje van 5,5 maand was altijd een super goede slaper in de nacht. Nu al weken lang niet meer doorgeslapen, nu vind ik dat niet erg maar na zn fles is hij KLAARWAKKER. Hij gaat pas na een uur of anderhalf weer slapen… Laatst ook om 4 uur al, 5.30 sliep ie weer en 6.15 ging mijn wakker😫
één maand geleden
Ik trek het niet meer. Vanaf het begin al geen goede slaper overdag, maar toen sliep hij de nachten wel door. Sinds 2 maanden is hij begonnen met ‘s nachts wakker worden, dan was het even voeden en weer verder slapen. De afgelopen 3 weken word hij elk uur zonder uitzondering wakker en wilt hij mij als speen gebruiken. Ik trek het niet meer, vooral omdat hij overdag ook niet veel en lang slaapt.
Ik heb gedacht dat hij misschien honger heeft en heb daarom kunstvoeding gekocht voor een flesje voor het slapen gaan, maar meneer lust dat ook niet :) Is dit een fase? Ik hou het niet lang meer vol..
één maand geleden
Hier ging het twee weken goed, maar deze week weer zo’n gedoe om haar overdag in slaap te krijgen. Vooral de dagen na de opvang zijn feest. Herkennen jullie dit?
Ook als ze terugkomt van de opvang weigert ze nog rond 16.30-17.00 te slapen, dus gaat ze rond 18.30 slapen met haar laatste dut om 15.00. En dat betekent weer dat ze om 05.15/05.30 uur wakker is 😟
één maand geleden
Wat een fijn topic dit! De eerste 2,5 maand gingen relatief goed met slapen maar ben nu al 3,5 maand bijna elke nacht elke 3 uur aant voeden en bij elke voeding wordt wegleggen in zijn eigen bed/cosleeper moeilijker dus vaak beland hij bij mij in bed en dan lig ik vervolgens verkrampt naast hem en slaap dan maar matig. Gewoon een keertje uit mezelf wakker worden ipv door een huilende baby/ huilende peuter/ verkrampte houding zou zo fijn zijn.
één maand geleden
Ik wil gewoon huilen, na 6 maanden nog steeds niet goed. Elk uur/twee uur wakker worden. Zelf sws al moeilijk in slaap vallen.
één maand geleden
Iemand nog tips voor ‘s nachts weg kunnen leggen? Zodra ik hem in z’n bedje leg wordt hij weer wakker. Ook als ik lang wacht op diepe slaap..
Dit had ons zoontje nooit.
Zodra ik hem pak valt hij weer in diepe slaap.
Dutjes overdag gaan redelijk. Wel vaak kort nog. Maar kan wel in slaap vallen in z’n bedje met een beetje hulp
VRIEND
één maand geleden
Pfffffffff, het gaat hier van kwaad naar erger. 6 maanden en hoe langer hoe kortere dutjes overdag, 's nachts heel veel wakker, slaapt dan alleen nog op onze arm verder. Wij hebben géén nachtrust meer en overdag óók geen moment rust. Help 😭
één maand geleden
Dit klinkt precies hetzelfde, had dit zo zelf kunnen schrijven en inderdaad sinds de geboorte geen speen maar mijn borst willen om mee in slaap te vallen en in de nacht zeker 3x komen🥲
één maand geleden
Het is hier ook weer drama. Afgelopen nacht elk uur bij haar geweest. Soms wilde ze melk, soms alleen maar even bij ons liggen. Meestal slaapt ze na even troosten weer verder bij ons. Dan mogen we haar ook wel gewoon wegleggen, geen probleem. Maar ze wordt dan na 10/15/30/60 minuten weer wakker. Echt alles al gecontroleerd, temperatuur, pijn, honger, vieze luier enzo lijkt het allemaal niet te zijn. Dus we gaan maar weer door, ooit zal het beter worden. Maar ik ben zo moe, voel me net een zombie..
één maand geleden
Niet perse een klaag bericht, maar wel mbt slapen.
Wij kunnen nog steeds heel moeilijk aan onze zoon zien of hij moe is. Hij begint nooit te zeuren, huilen oid. Gisteren zelfs het 3e slaapje niet gedaan omdat het ver na 17.00 uur zou zijn. Mijn vragen:
- Houd je altijd tot welke leeftijd dan ook de wakkertijden aan?
- Kan het kwaad het laatste slaapje soms niet meer aan te bieden?
- Onze zoon is vaak ‘s ochtends 06.00 uur wakker en valt dan rond 07.00 uur weer in slaap voor powernapje. Is dit oké?
één maand geleden
Reactie op Lisa1320
Het is hier ook weer drama. Afgelopen nacht elk uur bij haar geweest. Soms ...
Zo herkenbaar! Ik vraag me echt af hoe hoe het kan dat die verschillen zo groot zijn tussen babies die bijv al doorslapen snachts of 1-2 keer wakker worden voor een nachtvoeding en daarna weer rustig verder slapen in hun eigen bedje en onze babies die meerdere keren wakker worden snachts, veel hulp en nabijheid nodig hebben, niet wakker alleen in bed willen liggen, onrustig zijn of huilen etc.
Is het temperament, hebben ze toch ergens last van, is het verlatingsangst? Is het aangeleerd of onderdeel van hun natuurlijke ontwikkeling? Ik vind het contrast zo groot