311 Reacties
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Zo herkenbaar! Ik vraag me echt af hoe hoe het kan dat die verschillen zo g ...
Ja dit vraag ik me oprecht ook af... Al denk ik ook dat het er heel erg aan ligt wat je onder doorslapen verstaat. Ik vind doorslapen als er vanaf moment naar bed wordt gebracht tot opstaan in de ochtend geen hulp geboden hoefde te worden in welke vorm dan ook. Maar ik ken ook een hoop mensen die vinden dat hun baby doorslaapt wanneer ze maar 5x een speen in hoefden te doen en verder niets. Of vinden dat hun baby doorslaapt als ze 6 uur aan 1 stuk slapen, terwijl ik dat gewoon een blokje van 6 uur noem haha. Tsjaa, dan is het natuurlijk ook een beetje appels met peren vergelijken.
En hier verschilt het bij baby dan ook nog eens in de fases zelf. Ene moment is het gewoon drinken en weer verder, en vannacht moest ik hem ineens super lang vasthouden voordat hij z'n bedje weer accepteerde.
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Elke nacht vraag ik mezelf dezelfde vragen af!
Maar ik denk dat saffiee gelijk heeft.
Mn collega zegt al maanden dat haar baby doorslaapt. Vorige week hoorde ik haar toevallig zeggen dat ze er een paar keer uit moest om de speen aan te geven. Ja dat noem ik niet doorslapen hoor.
Iemand anders die ik ken heeft het ook altijd over doorslapen maar die baby begint om 05.00 al met de dag..
Ik denk wel dat sommige babies gevoeliger zijn dan andere en dus vaker wakker zijn.
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Ik vraag me vooral af waar ik het aan verdiend heb om weer zo'n slechte slaper te hebben🤣 Haha, nee geintje hoor. Ik heb veel aan bepaalde insta-accounts die ingaan op de natuurlijke slaapontwikkeling van babies. Vaak is het gewoon temperament. Er zijn geloof ik wel een aantal redflags die voor slecht slapen kunnen zorgen, maar als medisch niks aan de hand is dan is vaak ontwaken, korte slaapjes, slaapcycli niet kunnen koppelen ook allemaal normaal. En ergens ook wel logisch vind ik. Wij zijn dragers die ontzettend afhankelijke wezentjes op de wereld zetten en eigenlijk is alleen slapen en doorslapen best bijzonder. Wel superfijn als kindjes dat kunnen, maar het is niet zo dat dit de standaard is en dat dit te aller tijde nagestreefd moet worden. En dat er wat mis is als je kindje dit niet kan.
Zwaar is het zeker, maar dat komt ook deels door de tijd waarin we leven waarin we zoveel moeten (en vaak ook willen).
één maand geleden
Maar goed, ik had afgelopen week even niet zoveel te klagen mbt slapen. Mijn meisje is vreselijk ziek geweest, ik heb haar alleen maar heel dicht bij me gehouden en me behoorlijk zorgen gemaakt.
Inmiddels voelt ze zich weer stukken beter, maar ik moet er zelf helemaal van bijkomen😅 We gaan weer voorzichtig aan haar eigen bedje proberen dus ik zal me hier vast snel weer melden met geklaag😂 Maar echt duizend keer liever dat dan zo'n ziek kleintje😉
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ik vraag me vooral af waar ik het aan verdiend heb om weer zo'n slechte sla ...
Dat laatste is zeker waar. Maar al zou je weinig andere verplichtingen buitenshuis hebben, alleen al met een tweede of derde kind vind ik het al niet te doen als je een baby hebt die zo moeilijk slaapt. Je hebt overdag al je aandacht en energie nodig voor je kinderen en savonds en snachts kun je niet bijtanken en opladen.
één maand geleden
Ook zo frustrerend, mijn kleine vandaag om 9 uur op bed, ik besluit vandaag verstandig te zijn en meteen ook mn bed in te duiken zodat ik tegelijk met haar wat slaap kan pakken. Het is nu half 11 en ze is al 3x wakker geworden en ik heb nog geen moment geslapen. Steeds als ik indut wordt zij weer wakker 🤯
VRIEND
één maand geleden
Reactie op LindyDr
Hebben jullie ook kids die overdag (en snachts) ineens geen slaapcyclus (me ...
Die van ons kan thuis niet koppelen maar op de crèche wel 🫠🫠🫠
VRIEND
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Niet perse een klaag bericht, maar wel mbt slapen.
Wij kunnen nog steeds h ...
- Ik kijk af en toe eens wat de gemiddelde wakkertijden zijn per leeftijd, maar hou er niet zo veel rekening meer mee.
- Volgens snuggles en dreams niet. Alleen, als de wakkertijd al te groot wordt, kan je dat bekopen 's nachts. Algemeen raadt zij aan ergens een tukje on the go (draagzak, arm, kinderwagen, auto) te doen van 15-30 minuten als derde dut.
- Ook weer volgens snuggles en dreams een no go dit. Als er geslapen wordt voor 9 uur kunnen de hersenen dit zien als verlengstuk van de nacht en zodoende kan het er voor zorgen dat je kindje alsmaar vroeger wakker wordt omdat de hersenen denken 'is niet erg, ik kan binnenkort weer gaan slapen'.
één maand geleden
Het is 04:30 en mijn zoontje is al zo vaak wakker geworden dat ik het niet meer bijhoudt. De afgelopen maand wordt hij tussen de 8-12 keer wakker, terwijl hij de eerste 4/5 maanden de nachten doorsliep. Ik sta op het randje van mijn gezonde verstand verliezen door de vermoeidheid. Is dit normaal? Hoort dit bij borstvoedende baby’s? Ik dacht het te wijten aan tandjes, maar de onderste twee zijn al door en het houdt nog aan. Vanaf het begin doet hij al bijna geen dutjes overdag of hele slechte. Ik voel me een enorme mislukkeling en vind het lastig om zo midden in de nacht nog enige positieve gevoelens te ervaren.
één maand geleden
Reactie op aytemin
Het is 04:30 en mijn zoontje is al zo vaak wakker geworden dat ik het niet ...
Hier het zelfde... Madam sliep maanden lang 12 uur door nu elke uur er wel paar keer uit dikke drama. Overdag ben ik ook echt niet de leukste hierdoor
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Dat laatste is zeker waar. Maar al zou je weinig andere verplichtingen buit ...
Ja daar stoei ik ook mee. Met mijn eerste ging ik vaak 's middags lekker met haar op bed liggen. Ik sliep dan niet, maar rustte wel uit. Dát kan nu niet meer want de peuter doet geen dutje meer. Ik weet soms ook niet meer waar ik de energie vandaan moet halen😵💫
Vannacht heb ik denk ik ieder half uur wel gezien. De baby haalt volgens mij even in met drinken en de peuter kwam er om 12 uur al bij liggen. Die is snotverkouden en daar werd ik ook iedere keer wakker van. Gelukkig is man thuis vandaag want poeh, wat ben ik moe.
één maand geleden
Van een kindje met maar 1 voeding in de nacht met twee maanden, naar 3 voedingen, naar inmiddels 5 voedingen nu met zes maanden. Ik dacht dat het beter zou worden over tijd. Niet steeds slechter😭. Ik ben kapot. Zo dankbaar voor de goed lopende borstvoeding tot momenten als nu 🫠
één maand geleden
Reactie op Jessara
Van een kindje met maar 1 voeding in de nacht met twee maanden, naar 3 voe ...
Pittig hoor!! Dit hadden we ook (we kregen bijna een omgekeerd voedingsritme) totdat we de laatste avondvoeding van 1930 hadden vervangen met een fles (eerst gekolfde melk en daarna geitenmelk). En sinds gisteren maak ik haar om 22.00u wakker voor nog een fles, lijkt ook weer beter te gaan.
Is het een idee om dat te proberen of wil je liever geen fles geven (snap ik hoor)?
één maand geleden
Reactie op Jessara
Van een kindje met maar 1 voeding in de nacht met twee maanden, naar 3 voe ...
Dit hadden wij de afgelopen weken ook! Ze slaapt nog lang niet goed, maar sinds ik overdag wat meer voeding aanbied, vraagt ze 's nachts minder (wordt nog wel regelmatig wakker, maar is snel te troosten zonder melk).
Wij zaten bijna op een schema van 3 voedingen overdag en 4-6 's nachts. Dat vond ik wel vervelend, zo'n omgekeerd ritme. Nu bied ik overdag structureel om de 3 uur voeding aan (voornamelijk borstvoeding, hapjes gaan nog niet zo best), en nu komt ze 's nachts nog zo'n 2-3 keer.
Ik heb zelf het idee dat ze tegenwoordig wat minder drinkt per voeding omdat ze snel afgeleid is. En dat ze daarom eigenlijk weer wat vaker moet drinken om genoeg binnen te krijgen. Maar ze is niet heel duidelijk in haar hongersignalen, dus had niet echt gemerkt dat ze niet genoeg melk kreeg🫣