Voor alle ouders die net als ik een moeilijk slapende baby heeft. Dit is geen topic om slaaptips te delen (die zijn er al genoeg en ik heb er al 150 geprobeerd) maar een topic om je frustratie te uiten, je hart te luchten, te klagen en wat steun en herkenning uit te halen cause the struggle is real.
Wees welkom als je net als ik:
-meerdere malen per nacht (lees om de 2 uur) gewekt wordt door je baby en dit elke nacht en 6 maanden lang
- dutjes overdag vaak veel tijd kosten
- baby snel weer wakker wordt
- je lamme armen hebt van het vele wiegen
- je baby de speen weigert maar ondertussen je borst als speen gebruikt
- je stikjaloers bent als je in topics leest over babies die doorslapen of zelfstandig in slaap vallen (no hate, gezonde jaloezie 🤣🙏🏼)
- je vaak denkt: wat doe ik verkeerd?!
- je vaak denkt: daar gáán we weer als het bedtijd is of als je baby snachts weer wakker wordt
- je geduld steeds sneller opraakt als het inslaapritueel te lang duurt
- het niet meer helpt om te denken het is een fase, een sprong, een regressie omdat het 1 grote slaap struggle is.
En ga zo maar door.
En het gekke is, zodra de ochtend aanbreekt en ik wakker ben dan voel ik me weer prima en ben ik weer de vrolijke en energieke mama voor mijn kleine en geniet ik oprecht van haar. En ook mijn kleine is superlief, goedlachs en als ze wakker is eigenlijk een hele makkelijke baby. Maar het slapen blijft 🤯 en ik trek het steeds minder goed naarmate het langer duurt merk ik.
Dus…heb je een slechte nacht gehad, is je dutje mislukt, ben je langer bezig met in slaap krijgen dan het dutje duurde etc drop het hier!
Ik meld me ook 😫 slaap wordt alleen maar slechter, zowel overdag als ‘s nachts. Heb op dit moment gewoon geen moment om even bij te komen, ben alleen maar bezig met haar en de slaapjes.. vannacht bijna elk uur gezien
Hier ook al een paar weken drama snachts en nu ook opeens overdag. Ik krijg zooo weinig slaap. Elke avond op tijd naar bed maar dan kan ik niet in slaap komen. Alsof mn lichaam het niet kan loslaten,wetende dat hij elk moment kan wakker worden.
Hier al 2 nachten niet geslapen, letterlijk niet. Zoontje is echt intens verkouden met oorontsteking. Ik ben vannacht met hem op de bank beland zodat manlief wat kon slapen voor werk, maar wat een hel is dit! Iemand tips??
Hier ook al een paar weken drama snachts en nu ook opeens overdag. Ik krijg ...
Dit had ik ook vannacht! Mijn dochter werd 01:30uur wakker voor een nachtvoeding en ik kon haar redelijk snel weer slapend wegleggen maar toen kon ik de slaap niet meer vatten en ben ik wakker geweest tot 03:30 uur toen ze weer wakker werd. Echt 🤯 zooo frustrerend
Hier ook al een paar weken drama snachts en nu ook opeens overdag. Ik krijg ...
Ik heb dat ook heel erg , mijn lichaam is soms zo gefocust op het feit dat hij ieder moment wakker kan worden , waardoor ik dus niet in slaap kan komen
Hier ligt ze klem tegen me aan, anders slaapt ze nauwelijks en ik dus ook n ...
Oh dat hebben jullie dus ook! Tweede helft van de nacht neem ik de mijne ook altijd bij me omdat er anders niet geslapen wordt. Hij kruipt dan zowat in me 😂
He wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben😂 maar doet jullie lichaam ...
Ja het is vreselijk. Ik word soms echt wakker van de pijn. Ik slaap wel met een voedingskussen tussen mijn knieën maar soms moet ik echt een beetje naar mijn rug draaien omdat het anders echt niet te doen is. Ik trek dan wel 1 been op om toch nog een beetje in de maternale houding te liggen maar mijn lijf heeft het er maar zwaar mee.
Ja het is vreselijk. Ik word soms echt wakker van de pijn. Ik slaap wel met ...
Ja echt he.. maar hoe heeft jouw kindje het overdag dan? Mijne slaapt slecht in haar eigen bedje en ik probeer wel te slaap trainen maar ik ben al weken bezig