8 Reacties

2 maanden geleden

Volgens mij is het vanaf deze leeftijd juist handiger om het donker te maken in verband met aanmaak van melatonine om te slapen. Wij doen dit ook al een aantal weken☺️

2 maanden geleden

Klopt inderdaad. Op het KDV bijvoorbeeld zijn de meeste slaapkamertjes ook donker om deze reden.

2 maanden geleden

Gewoon donker maken. Heb ik met m'n andere kindjes ook gedaan, slapen ze veel beter van dan in het licht.

2 maanden geleden

Hier overdag de gordijnen open, of half open ivm de zon die anders in haar bedje schijnt. Ze slaapt heerlijk zo en went ook aan alle geluiden die van buiten komen want het raam staat ook gewoon los. Heeft ze straks op de camping ook geen last van dat het dan opeens heel licht is.

2 maanden geleden

Mijn dochter wil niet eens meer slapen in de huiskamer in het licht en ze wordt ook heel jengelig als ik haar hier houd. Soms slaapt ze 45 minuten, soms 3u. ‘s Nachts slaapt ze echt de hele nacht, ook in het donker.

2 maanden geleden

Juist op deze leeftijd in het donker ivm aanmaak van melatonine :)

2 maanden geleden

Ik ben normaal voor halflicht, maar voor sommige kindjes werkt dat niet. De mijne slaapt overdag ook veel beter in het donker, dus dan maar donker. Hij slaapt er s nachts niet minder van dus ik vind t prima. 😁 goed slapen doet slapen

2 maanden geleden

Altijd in het donker, als het goed is kennen baby’s rond de 8-10 weken een dag en nachtritme en zou het juist positief kunnen uitpakken om overdag ook de gordijnen dicht te doen ivm aanmaak van melantonine voor de slaapbevordering