Hoe doen jullie de slaapjes overdag? Mijn zoontje (8weken) heeft moeite met de slaapjes overdag. ‘s nachts gaat goed. Na de avond routine leggen we hem in een normale slaapzak in zijn bedje. Vaak duurt het dan een half uur voordat hij in slaap valt. In dat half uur kan hij dan een beetje zeuren maar meestal huilt hij niet. Dan gaan we wel naar hem toe. Maar overdag als ik hem in bed wil leggen lijkt hij heel erg tegen te stribbelen. Ik probeer op slaap tekenen van hem te letten. Zodra hij moe wordt leg ik hem in zijn bedje in de slaapzak. Even lijkt hij dan wel in slaap te vallen maar als snel schrikt hij weer wakker en gaat heel druk bewegen. En dit elke keer als hij bijna in slaap valt. Dan begint hij ook te huilen. Vaak na een half uur ben ik er dan wel klaar mee. Soms haal ik hem dan naar beneden om bij mij op mijn buik te slapen ( werkt ook niet altijd, dan is enige oplossing de draagdoek). En soms probeer ik dan een inbakerslaapzak. Dit wil nog wel is helpen, maar dan moet hij vaak wel in slaap gewiegd worden. (In slaap wiegen werkt vaak niet als hij gewone slaapzak aanheeft)
Ik wil eigenlijk een vaste routine ontwikkelen voor de dutjes maar ik vind het zo moeilijk om dan te bepalen hoe het aan te pakken. Er zit wel routine in de manier van naar bed brengen overdag. Maar als hij niet wil slapen weet ik niet meer wat ik moet doen en probeer ik elke keer wat anders. Waarvan ik mij ook kan voorstellen dat het niet bevorderlijk is.
Maar ook ben ik bang dat als ik hem inbaker overdag dat hij dit dan ook in de nacht nodig gaat hebben. Wat hij nu nog niet nodig heeft.
En wat ik ook super frustrerend vind. Soms ben ik tussen een half uur en uur druk bezig hem in slaap te krijgen. Sussen, speentje, handje op zijn hoofd/heupjes. En nog wil het niet lukken. Dan vraag ik als mijn partner er is of hij het wil overnemen. Of hij neemt het al van mij over als hij merkt dat ik gefrustreerd raak. En hij blijft dan even 5 minuten bij hem doet het zelfde als ik en dan valt hij wel in slaap. Ik ga dan echt ontzettend aan mijzelf twijfelen.
Mijn dochtertje is 9 weken en ze slaapt overdag 30 min of 40 en soms slaapt ze gwn niet terwijl ze zoo moe is..
en snachts slaapt ze verl beter 5 uurtjes
Hier hetzelfde heb ook gelezen dat het nog te vroeg is voor een vaste routine? Ik baker haar snachts nog wel in, maar wil dit overdag niet doen omdat ik bang ben voor het afleren straks 😅
Doe jij het gordijn open of dicht ?
Ik herken heel erg dat als je partner het soms overneemt het dan ineens wel werkt. Dat is hier over en weer soms. Ik werd daar in het begin ook heel onzeker van, maar ik denk dat het soms gewoon helpt dat er een afwisseling is en dat het niet aan de persoon ligt.