3 Reacties
3 maanden geleden
Niet, alles is zo random. Dat ritme komt er vanzelf wel in. Het verschilt ook per dag, zo sliep hij zondag 3 lange dutjes (1x 3 uur en 2x 2 uur) en vandaag is hij steeds na stipt 45 min wakker. Dat maakt ook dat hij de ene dag meer dutjes doet dan de andere dag. Ik volg hem met z’n slaapsignalen en voed op verzoek en hij gaat gewoon mee in mijn planning. Dat is vaak de hele dag thuis met tussendoor wandelen, en op andere dagen gaan we op pad en slaapt hij in de kinderwagen, draagzak of auto.
3 maanden geleden
Onze dochter is nu net 10 weekje en het enige ritme dat wij hebben is dat we actief ons best doen om haar ergens tussen 4-6 op bed te leggen voor een dutje. Soms slaapt ze dan 2/3 uur en soms slaapt ze door tot de volgende ochtend. Gister is ze bijvoorbeeld om half 5 naar bed gegaan, om 21:00 wilde ze niet wakker worden of drinken dus laten slapen, toen om 00;00 fles slapend gedronken meldt zich vanmorgen om 6:30 door de lachen en brabbelen in bed.
Als ze wel wakker word dan leggen we haar tussen 8-9 uur op bed en dan slaapt ze sws door tot de volgende ochtend. We geven haar dan om 00:00 de laatste fles maar deze drinkt ze slapend op.
Overdag doen we maar wat. Als ze wil slapen gaat ze slapen en zo niet dan niet. Soms is ze uren wakker en soms slaapt ze de halve dag.
De nachten zijn top dus wil haar niet dwingen tot slaap overdag met de angst dat ze dan dus ‘s nachts wakker gaat worden.
3 maanden geleden
Hoi! Hier doet onze kleine jongen dutjes van 45 minuten tot Max 2 uur. Wanneer hij 2 uur heeft geslapen, maak ik hem wel wakker, dit zodat hij zijn ritme van dag/ nacht mogelijk niet om gaat gooien en genoeg voeding krijgt op een dag.
Doorgaans doet hij 3 à 4 dutjes op een dag. We richten erop dat hij tussen 6 en 7 uur in bed ligt. Dit is heel erg afhankelijk van wanneer hij z’n laatste dutje doet. Soms wordt hij om 4 uur wakker en gaat hij om 6 uur slapen; de andere keer gaat hij om half 5 nog een dutje doen en ligt hij er om 6:45 weer in. Echt ritme zit er niet in, dat komt wel als hij ouder is, langer wakker kan blijven en meer voeding per keer tot zich toe kan nemen.
Onze jongen is nu 10 weken en rond de 5 kilo.