626 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Heb buiten rondjes gelopen met haar op m’n arm (zodat ze kon kijken, want d ...
Oohh lastig zeg! Het is wat met die alerte baby's, ze maken het ons niet makkelijk😓 Ik kan ook echt niks met schema's/slaaptraining. Een schema gaat het sowieso niet worden met mijn catnapper en zorgt alleen maar voor frustratie en slaaptrainen kan mijn hart niet aan en daar sta ik ook helemaal niet achter. Al kan ik niet ontkennen dat ik niet al een paar keer heb gemompeld uit pure wanhoop; ik ga jouw echt slaaptrainen, pas maar op🙈😂

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Hoe is jullie nacht gegaan?
Ik heb hem op m'n borst in slaap laten vallen, na een halfuurtje overgelegd maar toen weer na 5 min krijsen. Daarna heeft hij het opgegeven en ging slapen, maar kwam wel om 1:30, 3:45, 6:00 en 7 uur de dag gestart.

één maand geleden

Ik baal zo erg. Onze zoon heeft zijn dutjes altijd in eigen bedje gedaan. Welliswaar vaak enkel hazenslaapjes, maar tenminste wel in zijn eigen bedje. Sinds gister is het drama. Hij wil niet in zijn bedje voor de dutjes. Huilt direct zodra hij meer wordt gelegd. Heb hem net maar op mij laten slapen. Uiteindelijk weg kunnen leggen maar toen werd hij na 20 minuutjes weer wakker. Volgende week start hij bij de opvang. Ik ben zo bang dat hij daar niet gaat slapen…

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Ik baal zo erg. Onze zoon heeft zijn dutjes altijd in eigen bedje gedaan. W ...
Voor het slapen op de opvang was ik ook erg bang, maar het gaat daar stukken beter dan thuis. Kan zelfstandig binnen ca. 5 minuten in slaap vallen (hoe dan?) en slaapt zo 2 uur achter elkaar. Zou willen dat dit thuis ook zo ging.. Hopelijk slaapt hij op de opvang ook gewoon goed.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Oohh lastig zeg! Het is wat met die alerte baby's, ze maken het ons niet ma ...
Hahaha 😂 Precies wat jij zegt hoor! Ik sta daar ook helemaal niet achter. Ik ben het boek zachte nachten aan het lezen, zo’n fijn boek!

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Heb buiten rondjes gelopen met haar op m’n arm (zodat ze kon kijken, want d ...
O men dat klinkt echt gewoon even klote zeg. Je voelt je ook zo machteloos als je je kleintje niet kan helpen.....hopelijk kan je man ook even wat betekenen voor je, want het feit dat je hem huilend opbelt zegt echt wel even dat het voor jou klaar is en dat je hulp nodig hebt..... Het is ook echt niks hoor wat je meemaakt. Het is echt zwaar! Hier gaat het redelijk tot goed. Afgelopen drie dagen overdag ook slechter slapen en humeurig en heel vaak in de nacht wakker.. Lijkt nu weer wat over te zijn. Vannacht ging het 'goed'. Daar waar ze vorige nachten 836353738 keer die klote speen kwijt was heeft ze afgelopen nacht vaker erdoorheen geslapen als ze die kwijt was. Ook zagen we dat als ze wakker was af en toe opnieuw weer in slaap kon vallen. We proberen overdag de speen niet meer te geven alleen met slaapjes overdag. In de hoop dat ze een 'mogelijke' associatie niet krijgt. Ik moet wel zeggen dat ik echt denk dat als ze weer dieper gaan slapen het bij iedereen weer beter gaat. Hier zie ik dat bij haar ook zo nu en dan als ze in de nacht diep slaapt dan horen ze niks. We zijn bijna bij die 4 maanden en drie dagen dus hopelijk allemaal snel voorbij. Maaarrrrr echt elke dag en nacht is weer anders, stabiliteit is nog ver te zoeken

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Hahaha ik kan die schema en trainingen ook niet meer zien...moet ook echt bekennen dat ik de boel steeds vaker loslaat. We worden gak gemaakt met alles wat er bestaat terwijl het volgen van je kindje gewoon prio heeft. Wij proberen wel af en toe haar half wakker weg te leggen zodat ze leert zelfstandig in slaap vallen. Maar lukt dat niet dan is dat ook goed en wiegen we. Dus zonder druk al leren, doen wij. Ik hou vast aan al mijn collegas die kids hebben en zeggen het komt goed die van own waren ook drama🤗

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Ik baal zo erg. Onze zoon heeft zijn dutjes altijd in eigen bedje gedaan. W ...
Mijn oudste ging naar mijn ouders als ik moest werken en sliep daar zó veel beter dan thuis🙈 Het zal vast even wennen zijn, maar ik denk maar zo: zeker op de opvang zijn ze wel wat gewend en hebben ze vast een hele trukendoos die ze tevoorschijn kunnen halen. Dus dat komt wel goed hoor🫂

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Hahaha 😂 Precies wat jij zegt hoor! Ik sta daar ook helemaal niet achter. ...
Ja is het een aanrader? Ik volg die dames al sinds mijn oudste een baby was. Ben een beetje bang dat ik het eigenlijk allemaal wel weet.

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Hahaha ik kan die schema en trainingen ook niet meer zien...moet ook echt b ...
Het komt ook goed, dat weet ik zelf ook wel aangezien ik het hele riedeltje al een keer doorlopen heb mijn oudste😂 Maar ik vind 1 baby toch van een heel andere orde dan een baby en een peuter haha. Mijn peuter is een schatje hoor, maar makkelijker wordt het er niet op nu de baby zoveel hulp nodig heeft. Vrijdag gaat de baby een dagje proefdraaien bij opa en oma. En de peuter mag ook gelijk mee. Arme oma🙈😂 Maar oma wil het zelf, dus tja. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan en of het ook gewoon net zo'n kleine stinkerd is als haar zus door gewoon urenlang te slapen.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Zo herkenbaar! Ik ben al enkele keren wanhopig de kamer uitgelopen met de gedachte hem dan maar even te laten huilen. Om vervolgens binnen één minuut weer naast z’n bedje te staan omdat ik het gewoon niet kan/wil en er ook niet achter sta. Het voelt gewoon niet goed en alles in mijn lichaam trekt het gewoon niet om hem zo te laten huilen. Dan inderdaad maar eindeloos heen en weer lopen, wiegen, sussen etc.

één maand geleden

Het frustrerende in deze periode is dat ik weet dat hij het kan. Gisteravond bijvoorbeeld is hij zelfstandig in slaap gevallen! Ook zeer regelmatig overdag voor de dutjes of slechts met 1 of 2 keer oppakken…. Waarom nu dan zo moeilijk doen denk ik dan haha want hij kan het wel!

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Het komt ook goed, dat weet ik zelf ook wel aangezien ik het hele riedeltje ...
Ja dat hoor je vaker inderdaad dat kindjes dan ergens anders ineens wel goed slapen! Ik hoop voor jullie en voor je moeder dat de kleine het bij haar in ieder geval beter doet! Het is voor mij wel een drempel om andere mensen (bijv. opa’s en oma’s) op te laten passen. Ik voel me gewoon te bezwaard. Zal t echt opzij moeten leren zetten, maar vind dat zo lastig.

één maand geleden

Reactie op Elm0

Wij zitten er middenin. Baby 16 weken heeft geleerd te rollen van rug naar ...
Dit had onze aap ook, blijkbaar was hij toenaam vaste voeding. Nu hij een groentenhapjes krijgt slaapt hij weer door.

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Ja is het een aanrader? Ik volg die dames al sinds mijn oudste een baby was ...
Oh nee dan denk ik dat er geen nieuwtjes voor je in staan☺️

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Het frustrerende in deze periode is dat ik weet dat hij het kan. Gisteravon ...
Oh ja frustrerend hè en maakt je ook zo onzeker

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Het komt ook goed, dat weet ik zelf ook wel aangezien ik het hele riedeltje ...
Wat goed! Dat wil mijn schoonmoeder ook, maar ik ben er gewoon niet klaar voor 😂 Moet er toch langzaamaan gaan wennen, al begin ik in december pas met werken. Maar ik kan me nu al drukmaken of mijn moeder of schoonmoeder haar wel in slaap gaan krijgen pff

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Ja dat hoor je vaker inderdaad dat kindjes dan ergens anders ineens wel goe ...
Mijn moeder is ook de enige die op mag passen🙈 Ik weet hoe zij is en zij laat ze ook absoluut niet huilen. Die behandeling kreeg ik vroeger niet als kind hoor😂 Maar dat waren andere tijden en mijn moeder snapt mijn visie ook helemaal nu. Plus dat ze een vreselijk zwak heeft voor 'haar' kindjes, ze zou het niet eens aankunnen ze te laten huilen. Mijn schoonouders zijn hier veel makkelijker in, dus die laat ik liever niet oppassen. Is mijn man het overigens ook mee eens.

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Wat goed! Dat wil mijn schoonmoeder ook, maar ik ben er gewoon niet klaar v ...
Dat komt vast goed. Mijn moeder gaat gewoon lekker wandelen, wagendutjes lukken eigenlijk altijd wel. En over wagendutjes gesproken... Ik heb hier een volledig zelfstandig gekoppeld dutje (wagen stond na 30 minuten stil want toen was ik weer thuis) in de kinderwagen🥳 Ze slaapt nu al een uur en ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet😂😂😂 Ze staat in de motregen in de tuin met de regenkap eroverheen en ik zit binnen met een kop thee te loeren of ik al beweging zie.

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Wat goed! Dat wil mijn schoonmoeder ook, maar ik ben er gewoon niet klaar v ...
Ik heb ze een paar weken van te voren laten meedraaien. Daardoor kreeg ik vertrouwen...loopt allemaal goed nu