626 Reacties
één maand geleden
Reactie op ElmH
Ik ben nieuwsgierig. Wat kan het zijn als ze met mond open slapen?
https://liefdevaneenmoeder.nl/waarom-slapen-met-open-mond-schadelijk-is/
Het hoeft volgens mij zeker niet altijd iets te betekenen als ze met de mond open slapen, maar als er echt zo slecht geslapen wordt kan het misschien verstandig zijn het eens door een professional te laten beoordelen.
één maand geleden
Reactie op ElmH
Ik ben nieuwsgierig. Wat kan het zijn als ze met mond open slapen?
Mijn dochtertje deed dat op het begin ook. Bleek een stijve nek te hebben en is daarvoor behandeld. Sindsdien doet zij dit niet meer
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Hier precies hetzelfde! Ze doet slaapjes van max 10min op de opvang. Ze is ...
Dat klinkt echt heel pittig lieve mama, maar ik ben ervan overtuigd dat je niks verkeerds doet. Je doet zo ontzettend je best voor je kleintje, maar ze doen vaak gewoon wat ze zelf willen. Ik hoop dat deze vervelende fase snel voorbij is en jullie weer wat meer kunnen slapen!
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Dat is wel echt heel pittig hoor. Gek vraagje misschien, maar slaapt ze met ...
Nee maar ze steekt wel altijd haar tong uit maar dat doet ze ook als ze wakker is. Ze heeft dus nooit haar tong tegen der gehemelte, altijd uitgestoken. De pre logopedist zei dat het vanzelf weer goed komt...ik vind het wel vreemd. Dus misschien moet ik een andere pre logopedist vragen mee te kijken.
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Nee maar ze steekt wel altijd haar tong uit maar dat doet ze ook als ze wak ...
Dat deed mijn oudste precies zo en zij had ook verder geen andere klachten zoals chronisch verkouden zijn of snurken ofzo. Dus het hoeft ook helemaal niet erg te zijn verder hoor.
Slapen is trouwens nooit haar hobby geweest, ze is inmiddels 3 en het is echt op 1 hand te tellen dat zij vrijwillig naar bed wilde🫠
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Oo dat het tongetje de hele tijd buiten hangt? Had je het idee dat ze er op ...
Ja, ik heb even terug zitten kijken en ik heb echt ontelbaar veel foto's in wakkere en in slaapstand waarbij ze haar mond open heeft en haar tong een stukje naar buiten. En dan met van die bolle wangen😂 Nooit het idee gehad dat ze daar last van had. Het werd pas minder rond een jaar, maar nog steeds doet ze het soms, vooral als ze moe of ergens heel geconcentreerd mee bezig is.
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Wow dan heeft ze eigenlijk bijna doorgeslapen!
Dankje, super lief.
Het is ...
Ja wij stonden ook verbaastm dit is weer wat meer richting haar oude patroon hoe ze sliep voor de 13 weken. Kun je nagaan. Ze is nu bijna 21 weken. Dus zeg dat we al een ongeveer 7/8 weken weinig slaap hebben 😵💫
één maand geleden
Pfff jongens hoe lang duurt deze regressie? Hier lijkt er geen einde aan te komen en alleen maar erger te worden.
Het is begonnen met 3,5 maand en hij nu dik 5 maanden.
Waar eerst een stretch van 5/6 uur mogelijk was, zijn ze nu maximaal 3 uur. Soms helpt een speentje, maar meestal is het toch voeden (bv).
Ben heel bang dat ik 'm nu "verpest" heb met m'n voeden snachts, want ik krijg het maar niet doorbroken.
Weet niet zo goed of ik het gewoon moet uitzitten, of toch actief iets anders mee moet doen.
één maand geleden
Weer even berichtje van mij. Ben weer begonnen met werken dus het is echt even zoeken naar nieuw ritme.
Ik durf het hier eigenlijk niet te schrijven omdat ik bang ben dat het anders zal worden, maar onze zoon doet het in alle opzichten goed qua slapen. Het is zo’n vrolijk mannetje overdag.
Zelf vind ik het nog lastig als hij kort slaapt, maar daar moet ik nog mee leren omgaan.
Zijn wij dan nu misschien uit de regressie?! 😳
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Pfff jongens hoe lang duurt deze regressie? Hier lijkt er geen einde aan te ...
Geen tips maar wel veel herkenning. Het begon toen hij 13 weken was met ineens weer meerdere nachtvoedingen (hij had er eentje, ging naar 3) en sinds 2 weken hebben we nachten waarbij we ieder uur zien en het inslapen soms 3 uur kan duren (af en aan huilend wakker worden). Hij is vandaag 5 maanden (morgen 22 weken). Net wat je schrijft, kon ook langere stukken slapen (7-8 uur), maar nu ben ik al blij als hij een keertje een blokje van 3 uur maakt, vaak zit dat er niet meer in. Speen heeft hij nooit gepakt dus het is altijd de borst. Ene keer drinkt hij wel, andere keer heeft hij 'm nodig om te sabbelen en weer te slapen. Mijn dochtertje had precies hetzelfde en stopte daar ook mee toen ze bijna 6 maanden was. Voelt nu nog even als uitzitten maar heb wel de hoop en vertrouwen dat m'n zoontje het straks ook niet meer zo nodig heeft.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Geen tips maar wel veel herkenning. Het begon toen hij 13 weken was met ine ...
Oef pittige tijden dus ook voor jou.
Ja hier wordt nu ook bijna ieder uur gezien. Moet ook wel zeggen dat het waarschijnlijk te maken kan hebben met een flinke verkoudheid deze week, maar toch.
M'n vriend ziet het wel als een teken om te stoppen met bv en over te gaan naar kv. Maar ik zou het toch zo graag willen zien lukken die nachten mét bv.
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Oef pittige tijden dus ook voor jou.
Ja hier wordt nu ook bijna ieder uur ...
Oef, ja zo’n verkoudheid hakt er dan ook wel in. Zo zielig voor jullie allebei.
Als je dat nog zo graag voor je ziet, zou ik niet stoppen met de bv. Er schrijven ook genoeg mama’s mee in het topic waarvan de kleine kv krijgt. Zelf denk ik dat het niet zozeer ligt aan het type melk dat je kleine krijgt, maar meer of je kindje eraan toe is om langer te slapen of niet.