626 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Pfff jongens hoe lang duurt deze regressie? Hier lijkt er geen einde aan te ...
Het ligt er denk ik een beetje aan of het echt voedingen zijn of dat ze alleen even drinken om weer in slaap te vallen. Met dat laatste is overigens niks mis hoor, het is een mooi trucje van de natuur om (beiden) snel weer in slaap te kunnen vallen. Maar als je er iets in wilt veranderen zou ik vooral daar naar kijken; is het echt een goede voeding, dan vooral aanbieden want hij heeft een blijkbaar nodig. Ze groeien en ontwikkelen zich zo snel dat het helemaal niet raar is om zoveel te willen drinken. Misschien kun je een patroon ontdekken; rond dit tijdstip heeft hij echt honger en rond dit tijdstip is heeft hij alleen hulp nodig om te slapen.
Je zou ook eventueel kunnen proberen overdag vaker te voeden en dan vooral 's avonds om te kijken of hij dan minder honger heeft 's nachts.
En je kunt er ook voor kiezen het zo te laten. Want ook al doe je niks dan gaan ze op den duur ook langere blokjes pakken en uiteindelijk slapen ze door. De een doet dat met 6 maanden al en de ander pas met 3 jaar. Dat is niet te voorspellen, maar uiteindelijk komt het altijd goed🙏🏻
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Weer even berichtje van mij. Ben weer begonnen met werken dus het is echt e ...
Oh wat super fijn voor je! Ben echt blij dit te lezen want het is toch een hele omschakeling weer als je gaat werken. Heerlijk dat je mannetje het zo goed doet, en de langere slaapjes komen nog wel. Of niet en dat is ook goed😉
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Oef pittige tijden dus ook voor jou.
Ja hier wordt nu ook bijna ieder uur ...
Is samen slapen een optie om deze pittige tijd te overbruggen? Hier slaapt mijn meisje momenteel ook bij me, ze slaapt dan super rustig en drinkt 2 a 3 keer bij me zonder echt wakker te worden. Als ik haar in haar eigen bed leg komt niemand hier aan zijn rust toe🙈
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Is samen slapen een optie om deze pittige tijd te overbruggen? Hier slaapt ...
Samen slapen is hier helaas niet een oplossing, hij wilt dan echt op mij slapen en ik kan echt niet op m'n rug slapen haha. Hij valt wel prima in slaap weer in z'n co-sleeper, maar hij wordt gewoon heel regelmatig wakker. Dan is het even drinken/sabbelen en weer verder slapen gelukkig.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ja, ik heb even terug zitten kijken en ik heb echt ontelbaar veel foto's in ...
Haha ja de combinatie van bolle wangetjes met het tongetje👌😁🥰
Goed om te lezen dat t bij je dochtertje vanzelf over is gegaan.. dan ga ik t nog even aankijken.
Slapen jullie snachts al langere blokken?
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Weer even berichtje van mij. Ben weer begonnen met werken dus het is echt e ...
Vind je het fijn om te werken? Hier was het wel echt fijn en ook het nieuwe ritme doet mij als mama goed.
Fijn dat het met jullie zoontje goed gaat! Lekker zo doorgaan de rest komt vanzelf wel weer. Enjoy!!!
één maand geleden
Reactie op saffiee
Samen slapen is hier helaas niet een oplossing, hij wilt dan echt op mij sl ...
Ik voed hier liggend op mijn zij en de baby ligt ook op haar zij. Als ze klaar is doe ik mijn hand tussen haar benen en wip haar zo op haar rug en zo slapen we verder.
Wegleggen in de cosleeper lukt hier helaas dan weer totaal niet momenteel. Komt wel weer. Hoop ik🙈
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ik voed hier liggend op mijn zij en de baby ligt ook op haar zij. Als ze kl ...
Oh wat top zeg! En das ook wel echt een fijne positie om te voeden. Bij mn dochtertje ook zoveel gedaan. Mn zoontje snapt die houding helaas niet, hij doet dan te lang over aanhappen, lukt niet en dan gaat hij huilen.
En komt idd wel weer! Lekker kiezen voor datgene waardoor iedereen het meeste slaapt🩷
één maand geleden
Vandaag is de baby gaan proefdraaien bij mijn moeder en het is hartstikke goed gegaan👍🏼 Ze wilde alleen niet veel drinken, met veel moeite heeft ze maar 100ml gedronken, maar dat geeft niet. Dat haalt ze wel weer in😉 Twee korte dutjes gedaan en een van 1,5 uur (allemaal in de wagen, lekker speeltuintje af met de peuter) en ze reageerde zoooo lief toen ze me weer zag. Ik legde haar vervolgens aan, maar ze kwam wel 30x overeind om me breeduit glimlachend aan te kijken🥰 Vervolgens met een super vrolijk meisje naar huis die vervolgende ruim 3 uur wakker is gebleven zonder te mopperen, alleen maar lachen. Echt, wat een heerlijk kind en wat fijn dat het zo goed is gegaan. En mijn moeder heeft genoten! Ik kan straks met een gerust hart weer aan het werk😃
één maand geleden
Pfff wanneer gaat dit een keer beter worden? We hadden vorige week 2 relatief goede nachten, slechts 1 keer eruit voor een fles en daarna rustig zelf verder geslapen in haar bedje. Maar de afgelopen dagen is het alleen tussen 20:30 en 23:00 in eigen bedje, dan nog een fles en dan begint de ellende. Onrustig, woelen en kreunen en uiteindelijk gillen tot ik haar maar weer bij me neem. Maar dan is het nog niet goed, weer om het half uur of uur woelen en onrustig tot een uur of 4/5 daarna klaar wakker. Dit is echt niet te doen, slaap niet eens 4 uur per nacht en ben gewoon aan het werk. Merk dat ik af en toe echt denk dat het zo zal blijven en niet gaat verbeteren. Het duurt al zo ontzettend lang dit. Ze is inmiddels 20 weken. Ben even heel jaloers op de baby’s van vriendinnen en bekenden die zonder moeite 5/6 uur achter elkaar slapen
VRIEND
één maand geleden
Reactie op sammi796
Pfff wanneer gaat dit een keer beter worden? We hadden vorige week 2 relati ...
Herkenning! Hier ook 20 weken, ook na de fles van rond middernacht onrust en vanaf 4-5u klaarwakker. En dan tussen 6 en 7 terug brullen van vermoeidheid. Hoop dat dit héél vlug passeert!
één maand geleden
Reactie op sammi796
Pfff wanneer gaat dit een keer beter worden? We hadden vorige week 2 relati ...
Hier ook inmiddels beetje wanhopig. Mijn zoontje is 21 weken en het is al 6 weken elk uur raak terwijl hij daarvoor al hele nachten doorsliep. Hoop zo dat het einde in zicht is. Inderdaad met werken erbij begint het aardig z'n tol te eisen. Succes mama! Ze zeggen dat het over gaat...