626 Reacties
één maand geleden
Reactie op Rieknola
Hier ook inmiddels beetje wanhopig. Mijn zoontje is 21 weken en het is al 6 ...
Ja het is echt heftig toch? En je hoort als mama toch ieder geluidje/kreuntje dus je slaapt er ook mega licht van. Lijkt me ook heel frustrerend wanneer de kleine al doorsliep dat dat nu ineens totaal anders is. Hier sliep ze nog niet door maar maakte wel blokjes van 4 tot 5 uur en was in de ochtend ergens tussen 7 en 8 wakker en niet tussen 3 en 5. Jij ook succes mama! We kunnen het, ook al is het soms heel zwaar
één maand geleden
Hier is de kleine het kruipen aan het oefenen en dat heeft natuurlijk voorrang op het slapen. Afgelopen twee nachten was ze erg onrustig en de stand van vandaag 1x30 minuten en 1x 25 minuten. Ach, we doen het er maar mee... Ze is er redelijk chill onder zelf, moet soms wat meer vermaakt worden maar het liefst zit ze de hele tijd op handen en knieën en probeert uit te vogelen wat de volgende stap dan is. Tot nu toe lukt alleen achteruit😂
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Ja precies dit, ben echt radeloos op het moment. Er zijn veel tranen gevloe ...
Ahh i feel you 😔 Mijn kindje is ook echt terror met slapen. Al voor de slaapregressie. Ik moet zeggen dat het nu ietjes beter gaat na maanden heel veel oefenen en van alles geprobeerd te hebben. We zijn er nog niet helemaal maar stapje voor stapje.
één maand geleden
Hier afgelopen nacht praktisch om de 2-3 uur aan de borst. Ze slaapt nog steeds letterlijk naast me in bed. Mijn lijf deed vannacht zo’n zeer, dat ik mijn man had gevraagd of hij het van half 4 even wilde overnemen zodat ik op zolder kon slapen. Ze is vervolgens dik een uur wakker geweest en was overstuur.
Soms ben ik bang dat het niet meer beter wordt en dat ze niet meer zelf weer in de cosleeper slaapt 😣 Herkent iemand dit?
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Wat fijn om te horen, is je kindje al uit de regressie denk je? Hier stapel ...
Ze is nu 20 weken/ 4,5 maand en de afgelopen 2 nachten had ze beide keren een blok van 3 tot 4 uur geslapen. Een hele verbetering dus.
De afgelopen 6 weken toen sprong 4 begon en de slaapregressie opvolgde werd ze de meeste nachten elk uur wakker 😵💫😵💫 hopelijk gaan we niet meer terug naar dat punt want ben gesloopt.
Overdag doet ze nog steeds slaapjes van 30min. We oefenen met zelfstandig slapen. Gaat niet vanzelf (pittige baby haha) en hopelijk kan ze dan slaapjes gaan koppelen na de regressie....🙏
Trouwens, je had een paar dagen geleden een topic geopend. Ik heb er vanmiddag nog op gereageerd. Misschien heb je er wat aan.
één maand geleden
Reactie op ElmH
Hier afgelopen nacht praktisch om de 2-3 uur aan de borst. Ze slaapt nog st ...
Hier het zelfde gevoel. Ik begin altijd in de cosleeper wanneer ze rond 19:00 uur naar bed gaat. Soms gaat dit in 1 keer goed en valt ze zelf in slaap maar vaak moet ik er eventjes naast blijven liggen. Helaas accepteert ze dit niet van m'n partner. Dit geeft ook stress aangezien ik november weer moet beginnen met werken (ziekenhuis).
Snachts beland ze vaak ook bij ons in bed en slaapt dan toch beter. Ik ben ook bang dat ze er aan went dus blijf toch in de cosleeper proberen.
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Hahaha woow je kindje gaat snel met de ontwikkeling! Zit ze echt al op hand ...
Ja echt al op handen en knieën😭 En dan zit ze heen en weer te wiebelen, maar haar handjes verplaatsen lukt nog niet, daar heeft ze de kracht en coördinatie nog niet voor. Gaat me veel te hard dit, ik houd mijn hart vast. Ik ben natuurlijk super trots, dat wel, maar straks loopt ze voordat ze een jaar is en dat hoeft voor mij echt niet🙈
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ja echt al op handen en knieën😭 En dan zit ze heen en weer te wiebelen, ma ...
Wooh die gaat indd hard zeg! Snap je gevoel, nog even klein blijven is ook fijn..
één maand geleden
Reactie op saffiee
Het kan dus nog erger dan rommelige avonden en ieder uur wakker - we hebben ...
Hier gaat het ook echt niet goed....pfff wordt er nu ook echt moedeloos van... Ben net misselijk en met hoofdpijn opgestaan van te weinig slaap.
Ze doet overdag ook elk dutje maar max 45 /50 min.
Vannacht is ze van 2300-0200 wakker geweest. Ben zelf rond 0300 in slaap gevallen en 0615 weer wekker.
Ik hoop ook echt dat het een omslag krijgt zodat ze weer gaat koppelen want afgelopen nachten is elke 45 min raak.
Ik begin weer op te raken...
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Hoe oud is je kindje?
Hier was het sochtend om 0500 al wakker en nu is t 06 ...
Ohhh dat is fijn, scheelt toch weer een uurtje. Het was hier 7-8 dus zo rond 6 uur vind ik wel pittig bovenop de gebroken nachten. M'n zoontje is nu 22 weken, vanaf de uitgerekende datum 23.