626 Reacties
één maand geleden
Reactie op saffiee
Ohhhh mama ook zo pittig bij jou. Je zou toch verwachten dat er eens een om ...
Jij ook succes. Ja ik begon wel te hunkeren naar dat omslagpunt...maar wij zullen wel pecht hebben en sprong 5 meteen meenemen 🫣
één maand geleden
OMG ik dacht dat de regressie hier op z'n retour was, maar de baby heeft vanaf 8 uur vanmorgen nog maar 5 minuten geslapen. Het is nu 12 uur... Ze draait alleen maar naar haar buik en gaat op handen en knieën zitten, ze gilt alles bij elkaar maar vertikt het gewoon om te slapen. Echt niet te doen dit als je nog een kindje rond hebt lopen, pffffff.
Heb net het ledikant ook maar naar beneden gezet, het werd nu echt gevaarlijk...
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Hier gaat het ook echt niet goed....pfff wordt er nu ook echt moedeloos van ...
Hou vol mama! Heel pittig zo hè met minimaal slaap.. de nachten verlopen hier ook steeds rommeliger. Vannacht was het om 00.45 ineens krijsen en ontroostbaar! Veel rondjes gelopen om haar te sussen. Daarna ging ze veel brabbelen en ook uren wakker geweest pff
één maand geleden
Vanochtend een gesprek gehad met een slaapcoach. Zij raadt aan om toch met een schema te beginnen omdat de hazenslaapjes een gevolg zijn van oververmoeidheid. En omdat onze kleine zó alert is dat ze niet tijdig vermoeidheidssignalen laat zien. Ik wilde vanaf het begin haar natuurlijke ritme volgen en go with the flow maar het is bijna niet te doen overdag 😵💫 ook omdat ze niet slaapt in de wagen/auto/draagzak/box. En aan het eind van de dag is ze dus zo moe dat ze bijna niet in slaap te krijgen is omdat ze dan zo overstuur is. Vanaf morgen de wekker vroeg dus.. Die coach adviseerde ook om niet meer te wiegen omdat ze zichzelf moet reguleren, ik word daar zo tegendraads van 😬
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Jeetje meid, wat een heftige dag heb je! Hoe is het verder gegaan in de mid ...
Om 12 uur heeft ze 20 minuten geslapen en ze wordt nu net wakker van 1 uurtje slaap in de wagen. Ik snap niet waar ze de energie vandaan haalt. Waarschijnlijk uit mijn ziel haha😂
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Oké maar hoe moet je ermee omgaan als ze zo kort blijft slapen? Vasthouden ...
Volgens haar gaat automatisch langer slapen als je dat schema volgt. Ze zei na een hazenslaapje de wakkertijd met een kwartier inkorten.. verder heeft ze er niet veel meer over gezegd
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Volgens haar gaat automatisch langer slapen als je dat schema volgt. Ze zei ...
En welke wakkertijd moet je aanhouden? Want na 90 minuten gaat die kleine van mij echt echt echt nog niet slapen, of ze moet aan de borst ineens wegdommelen. Maar in bed kan ik dat echt vergeten🙈
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Kan niet eens meer normale zinnen typen haha, mombrain. Ze zei overigens oo ...
Ach, mijn mombrain zag niet eens dat er wat mis was met jouw zin... Dus tja😂
Nou dan zit ik hier voor vandaag goed. 1x een uur en 2x een hazenslaapje. Zit er een limiet aan het aantal slaapjes? Hier kom ik vandaag weer uit op 4 als ze straks nog even aan de borst wil dutten misschien...
één maand geleden
Reactie op Loenie87
En welke wakkertijd moet je aanhouden? Want na 90 minuten gaat die kleine v ...
Op deze leeftijd 90 minuten, tenzij ze eerder vermoeidheidssignalen laat zien (oogjes wrijven, rode wenkbrauwen, staren, gapen). Tegen de 6 maanden kunnen ze 2 uur wakker zijn!
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Op deze leeftijd 90 minuten, tenzij ze eerder vermoeidheidssignalen laat zi ...
Wij houden hier een wakkertijd van 2 uur aan omdat onze baby ook echt niet gaat slapen na 90 minuten, ze is 4,5 maanden. Elke baby is anders dus ik zou gewoon kijken wat voor jou en je baby werkt 😊
één maand geleden
Die van mij houdt er echt verschillende wakkertijden op na. 2 uur is gemiddeld, maar soms kan ik hoog of laag springen en dan gaat hij echt niet slapen. Dan zitten we zo aan een wakkertijd van 5-6 uur. Vandaag was hij een keer maar een uurtje wakker. Na 2 dutjes van 45 min besloot ik hem op mij te laten slapen, meneer heeft 3 uur (?!) geslapen. Dat is echt sinds de kraamtijd niet meer gebeurt. Hij zal ook moe zijn geweest van de korte, gebroken nacht. Onder 't mom slapen doet slapen hoop ik dat hij vannacht een langer blokje maakt dan 1,5 uur.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
En welke wakkertijd moet je aanhouden? Want na 90 minuten gaat die kleine v ...
Wij houden hier al een aantal weken een wakkertijd van 2 uur aan (ze is nu 4 maanden), omdat ze anders elke keer moeizaam in slaap kwam of na 45 min weer wakker was. Nu we haar wat langer wakker houden (tot ze gaat mopperen eigenlijk, wat vaak zo’n 2 uur later is), slaapt ze in de ochtend vaak 1,5 of 2 uur!
Dus ik denk dat het echt wel per baby verschillend is. Gewoon eens uitproberen wat jouw kindje fijn vindt
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Echt heel vervelend! En het leek nog wel even wat beter te gaan… ik heb met ...
Ja het ging een week super goed. Slaapjes werden gekoppeld en overdag prima was echt rustig en toen opeens ging het weer alle kanten op.