626 Reacties

één maand geleden

Reactie op Babymees

Wij houden hier al een aantal weken een wakkertijd van 2 uur aan (ze is nu ...
Dat is een goede. Hier ook 2 uur wakkertijde maar tot nu toe nog 45 min overdag per slaapje. Misschien moet ze ff wennen

één maand geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige 😅ben met al jullie verhalen. Onze baby (22 mei) sliep vandaag tot half 5 ook maar 30 min in totaal met pijn en moeite. Uiteindelijk toen krijsend in slaap gevallen in de maxi cosi.. duurt bij ons ook echt al een paar weken deze slaapregressie. En met een peuter erbij met hand mond voet ziekte pfffff vind het soms heftig!

één maand geleden

Hier na 4 weken verbetering! Kwam ineens twee of 3 keer per nacht nu sinds 2 nachten weer door geslapen! Hopelijk is dit het einde van de slaap regressie ( op naar het volgende sprongetje ofzo haha) nu 4,5 maand

één maand geleden

Reactie op Puck10

Hier na 4 weken verbetering! Kwam ineens twee of 3 keer per nacht nu sinds ...
O....🙏 Hier ook eindelijk weer eens bijna doorgeslapen. Om 1900 naar bed en pas om 0400 de speen even moeten terug doen. ( Drie keer ) En geslapen tot 0630.....thats the girl i know.... Bidden dat dit voortze, maargoed is pas 1 nacht hahahah

één maand geleden

Wat fijn dat er verbetering is mama’s! Ik ben stiekem echt heel jaloers, ik weet dat het hier ook wel beter zal gaan ooit maar na 9,5 week begin ik echt op te raken

één maand geleden

Reactie op Larissa_89

Fijn om te lezen dat ik niet de enige 😅ben met al jullie verhalen. Onze ba ...
Onvoorstelbaar... Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment vanzelf omvallen van de slaap. En dan ook nog een zieke peuter, arme jij!

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

O....🙏 Hier ook eindelijk weer eens bijna doorgeslapen. Om 1900 naar bed e ...
Jeej! 19:00 naar bed klinkt voor mij trouwens als een droom haha😆 Hier is het meestal tussen 20:30/21:00 dat ze echt de nacht in gaat. Voordeel is dan wel dat zowel zij als de peuter rond 08:00 pas weer wakker worden. Maar goed, iets eerder naar bed 's avonds zou ik wel lekker vinden, dus ik zeg; kom maar op met die wintertijd😁 Hier gisterenavond wel een klein succesje trouwens. Ik heb haar in slaap gevoed, 20 minuten gewacht en toen kon ik haar slapend in de cosleeper leggen. Na een kwartier werd ze wakker (krijsend), maar ze had niet meer nodig dat even een hand op haar buikje en een aai over haar bol en toen sliep ze weer. 40 minuten later precies hetzelfde. Weer 40 minuten later ging ik zelf naar bed en toen begon ze weer, maar toen kreeg ik haar niet meer stil en heb ik haar bij me in bed gelegd. Maar ik zie dit als een stap vooruit! Net in bed gelegd voor het eerste dutje. Even wennen weer voor haar, want ik heb het nunki-lakentje uit bed gehaald. Dat ging gisteren echt niet meer want ze kruipt er onder vandaan... Dus nu heb ik haar een slaapzak aangedaan en is het bedtijdritueeltje iets anders. Duurde 20 minuten voordat ze sliep, want ik moest haar uiteraard een aantal keer terug op haar rug draaien. En ik heb ontdekt dat ze stopt met huilen als ik haar zachtjes in haar gezicht blaas🙈 Echt zachtjes hè, als een soort briesje, ze wordt dan direct rustig. Owww, ze is weer wakker... 20 minuten geslapen, wat een monstertje. Ze ligt inmiddels ondersteboven in haar bed, op haar buik uiteraard🤣 Ik laat haar maar even want ze huilt nog niet...

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

O....🙏 Hier ook eindelijk weer eens bijna doorgeslapen. Om 1900 naar bed e ...
Oohhhh yesss🙏🙏 21 weken toch? Mn dochter had gisteren van 06.00 tot 17.00 in totaal maar 1 uur geslapen op de opvang. Het gaat daar nog slechter dan thuis. Voordeel is wel dat ze snachts de ene nacht elke 2 - 3 uur komt ipv elk uur. Kleine verbetering maar ben blij😁

één maand geleden

Wat fijn dat er vooruitgang inzit dames (en baby’s)👏🏼💪🏻 Vannacht werd ze 2x krijsend wakker, helemaal over haar toeren. Ik krijg zo familie op bezoek en ze weigert het slaapje nu (krijsen) dat wordt leuk zo 😵‍💫🥲

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Wat fijn dat er vooruitgang inzit dames (en baby’s)👏🏼💪🏻 Vannacht werd z ...
Voordat jullie denken 2x vannacht?! Nee ze kwam ook nog 3x voor een voeding en 14x voor het speentje 🙊

één maand geleden

Reactie op saffiee

Wat fijn dat er verbetering is mama’s! Ik ben stiekem echt heel jaloers, ik ...
Ja snap ik echt helemaal, hier ook al 8 weken nu...hopelijk komt er 1 goede nacht dat is al heel wat 🙈

één maand geleden

Onze zoon is vannacht enkel een keer voor een voeding gekomen en heeft daarna tot 06:00 geslapen. Vandaag voor het eerst naar de opvang en heeft daar in de ochtend 35 minuten geslapen. Hij sliep binnen een kwartiertje, dus dat valt ook nog wel mee. Ben benieuwd naar zijn volgende slaapjes! Merk dat ik het toch wel spannend vind… de hazenslaapjes zijn op zich niet erg als hij er genoeg doet op een dag, maar ik blijf me toch druk maken over het in slaap komen. We zijn al geruime tijd bezig om hem zelfstandig in slaap te laten vallen en hij kan het ook, maar hij verzet zich gewoon zodra hij doorheeft dat hij moet gaan slapen. Ik pak hem op, troost hem en als hij rustig is dan leg ik hem weer weg. Ik heb wel het idee dat dit steeds minder vaak en lang nodig is, maar hem gewoonweg lekker neerleggen en dat hij dan zonder te huilen gaat slapen zit er nog lang niet in.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Oohhhh yesss🙏🙏 21 weken toch? Mn dochter had gisteren van 06.00 tot 17.0 ...
O men ik voel je. Ik heb ook elke woensdag spanning voor het kdv. Ik probeer er chill in te staan en het los te laten maar is moeilijk. Ze bellen wel als het niet gaat en dan ga ik wel echt naar huis als dat kan....ben blij als ze wat ouder is voor het kdv

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Oohhhh yesss🙏🙏 21 weken toch? Mn dochter had gisteren van 06.00 tot 17.0 ...
Ja klopt afgelopen zondag 21 weken

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Voordat jullie denken 2x vannacht?! Nee ze kwam ook nog 3x voor een voeding ...
O die speen he, wat een liefde haat verhouding heb ik daar mee

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Onze zoon is vannacht enkel een keer voor een voeding gekomen en heeft daar ...
Je doet het hartstikke goed. Dat doorslapen komt wel weer want sprong 5 zit er natuurlijk alweer achteraan dus dit is gewoon een hele lange periode van slecht slapen, veel wakker worden en moeilijk in slaap komen...

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Jeej! 19:00 naar bed klinkt voor mij trouwens als een droom haha😆 Hier is ...
Ik probeer nu met de akkertijd van rond de 2 uur en als het lukt drie slaapjes haar iets mee richting de 1830/1900 naar bed te krijgen. Deze mevrouw is namelijk altijd tussen 0600/0630 wakker. Dit doet ze al sinds week 8. Zij heeft altijd de voeding van 2200/2300 overgeslagen vandaag dat zij zo vroeg de nacht ingaat....ze word rond dat tijdstip niet meer wakker en heb haar ook nooit wakker gemaakt daarvoor. Moet zeggen dat de wakkertijden van ong 2 uur me wel wat beter bevallen want dan kom ik wel iets rustiger uit in de avond, ook met terugkomst van werk. Hopelijk zijn we er allemaal bijna uit want Meine gute wat zitten sommige van ons lang in deze lastige fase🙈🙏

één maand geleden

Ik lees al geruime tijd met jullie mee! Mijn meisje is nu bijna 18 weken en had zoooo gehoopt de dans ontsprongen te zijn 🤣. Was altijd een moeilijke slaper overdag, kon niet zelf in slaap vallen. Tot plotseling een week geleden, ineens leek het alleen vanzelf te gaan. Kwam niet meer voor de nachtvoedingen en konden haar wakker in bed leggen. Soms nog terug voor speentje, maar dan bleef bij 4-5x per nacht.. Echt is het sinds twee nachten is het HEL! 14x speentje komen we gelukkig niet aan, maar komt toch wel in de buurt van die 10x 🤣. En maar krijsen, alsof we haar mishandelen. En de nachtvoedingen zijn weer terug. En dan vervolgens als wij helemaal bekaf zijn en de wekker gaat, gewoon lekker doormaffen totdat we haar wakker maken.. Gjeeezzz 😵‍💫. Wanneer was die piek ook alweer?? Voelde me eindelijk weer een beetje mezelf na het drama in slaap wiegen en mijn eigen halve postnatale depressie 🙈

één maand geleden

Jaaa die van ons is omgerold 🎉🎉🎉🎉 het staat aan!!!!

één maand geleden

Maken jullie je ook zon zorgen om het verzetten van die klok eind oktober 🫣?