626 Reacties
één maand geleden
Van welke datum zijn jullie kindjes?
Ik vind dat ik niet mag klagen als ik jullie nachten lees. Vaak rond 3-4 er uit omdat hij brabbelend wakker is. Vaak wel zo’n 20-30 minuten bezig om hem in slaap te krijgen. En dan is hij vaak rond de klok van 06.30 uur. Dan neem ik hem bij me en slapen we tot 07.45 uur.
Maar dat midden in de nacht ben ik zo zat. Hij sliep goed door. Onze zoon is aankomende woensdag 19 weken en doet dit al 5 weken. Ben even benieuwd naar de leeftijd van jullie baby’s
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik vind dat ik niet mag klagen als ik ...
16 weken en ik hoop echt dat ik niet nog 3/4 weken zo te gaan heb, dan ben ik een lopende zombie, ook precies net weer begonnen met werken, zal je altijd zien 🤭🤭🤭
één maand geleden
Reactie op victoriadox
Ik denk wij ook en ik ben zo moe, haha. Nu waren wij enorm verwend met ons ...
Ohhhh vermoeiend! Ik las dat je overdag het omrollen kan oefenen met je baby en niet zelf teveel helpen. Hier rolt ze nog niet om, maar gooit ze haar benen de lucht in waardoor ze steeds dwars komt te liggen in haar bedje. Verder wilde ze elk uur drinken aan de borst 🥲
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik vind dat ik niet mag klagen als ik ...
Van 12 05 ( 18 weekjes vandaag). Bij ons is ook echt sinds een week de boel helemaal op zn kop. Daarvoor was het nog prima te doen. Daarvoor de weken was het ook zoals jij beschrijft en daarvoor zaten wij op 1 voeding tussen 0300-0600 en dat was het.
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
17 weken (18-05)
Gister las ik hier dat de regressie tot max 5,5 maand aan ...
Ik weet het niet. Ik kreeg dat wel als antwoord van BureauSlaap. Geen idee.
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Van 12 05 ( 18 weekjes vandaag). Bij ons is ook echt sinds een week de boel ...
Heftig hè? Het is hier nu overdag ook prut! Vanochtend niet in slaap te krijgen, huilen huilen huilen. Net maar 25 min geslapen en nog 90 ml in de fles..
Dit wordt weer een pittig dagje
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Heftig hè? Het is hier nu overdag ook prut! Vanochtend niet in slaap te kri ...
Overdag gaat het bij ons nog best oke. Eerste slaapje in bed. Normaal tweede slaapje wandelen en 3 de slaapje op mij of in bed. Nu ze ziek is gaat ze ook prima maar bed maar is dus snel wakker vanwege verkoudheid. Ze slaapt nu in papas armen. Maar die nachten......omg 😵💫
één maand geleden
En de kers op de taart!
Mama begint ook met niezen en verkoudheid!!!! F*ck
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Ik hoop eerder haha. Hier waren de nachten eerder heel prima met 2 nachtvoe ...
Ik hoop het ook. Slapen overdag is echt drama. Vanochtend na huilen bij mij op de arm in slaap gevallen. Toen heb ik hem in bed gelegd voor welgeteld 25 min.
Het was vanmiddag ook weer een strijd. Niet willen slapen, weer mee naar beneden. En net alleen maar huilen of welke plek ook. Hij slaapt nu in mijn armen.
Ik wil hem dit niet aanwennen, maar geen idee hoe het nu anders te doen. Gistermiddag was het net zo en heeft hij bij mij twee uur geslapen. Ik wil hem nu na één slaapcyclus in bed leggen (als hij zo lang slaapt).
Hoort dit ook bij de regressie? Ik herken m’n eigen kind niet meer 😔
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Overdag gaat het bij ons nog best oke. Eerste slaapje in bed. Normaal tweed ...
Pff hoe heftig. Ik probeer me maar voor te houden dat we de meeste weken hebben gehad (hopelijk!)……
‘s avonds lig ik er op tijd in. Heel gezellig voor m’n vriend, maar daardoor kan ik het wel beter aan. Maar moet er direct bij zeggen dat wij geen nachten hebben zoals die van jullie
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik hoop het ook. Slapen overdag is echt drama. Vanochtend na huilen bij mij ...
Oh wat intensief zo. Kan me voorstellen dat je het niet wil aanwennen, maar denk dat je je baby echt nog niet kan verwennen zo. Vooral blijven proberen weg te leggen, hier helpt het om haar op haar zij te leggen. Kan het een combinatie van sprong 4 zijn?
Hier gaat het slapen overdag nog best oké! M’n man is alleen voor 4 dagen in het buitenland en met die nachten zo sta ik overdag echt 3-0 achter 😵💫
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Oh wat intensief zo. Kan me voorstellen dat je het niet wil aanwennen, maar ...
Ik weet het verschil tussen sprong 4 en de regressie niet?! Volgens Oei ik Groei zouden we vandaag uit de lastige fase van sprong 4 moeten zijn.
Maar wat het ook maar is, laat het snel anders worden. Op deze manier wordt mijn leven zo saai 😩😒..
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Oh wat heftig! Mijn vriend is ook geregeld voor het werk in het buitenland, dus snap je gevoel helemaal.
Kun je misschien overdag hulp inschakelen van familie of vrienden zodat je zelf even bij kunt tanken?
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Oh.. Hou vol!
Ik snap het helemaal. Mijn man is nu voor zijn werk 3,5 week weg. De eerste 1,5 a 2 weken gingen prima, maar nu de laatste week is het best pittig. Inderdaad korte slaapjes overdag, veel mopperen en huilen en 's nachts komt ze ook veel vaker.
Probeer inderdaad wat hulp te vragen voordat je helemaal op bent.
Succes hoor!
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik hoop het ook. Slapen overdag is echt drama. Vanochtend na huilen bij mij ...
Ik heb gehoord dat ‘gewoontes’ onder de 6 maanden niet slecht kunnen zijn. ‘Verwennen’ bestaat niet, en omdat alles zo snel weer verandert hoef je niet bang te zijn dat je kindje straks alleen nog maar in je armen slaapt❤️ dat stelt mij wel gerust … hier is het ook drama. Overdag alleen in de draagzak, en dan 2 uur lang ineens? Ipv die 20 min
Hazenslaapjes die hij eerst deed. Mijn rug heeft het zwaar haha. En ‘snachts alleen naast mij in bed en dan zo’n beetje elk uur zijn oogjes open, wakker, huilen. Het lukt niet meer om die slaapcyclus tw koppelen
één maand geleden
Is de regressie nou hetzelfde als de sprong?
Ze is volgens mij al een tijdje uit de sprong maar vannacht ineens een spooknacht, vandaag slaapjes van niet langer dan een half uur.
En normaal kon ik haar in de avond zo weg leggen maar ben inmiddels al 3 kwartier bezig (ze sliep bijna maar ik hoor nu alweer vanalles)
Pfff🫠