626 Reacties
één maand geleden
Ik had even flink wat bij te lezen. Gisteren de tweede ronde vaccinaties gehad. Vannacht was het weer een open bar qua drinken: huilerig en om het uur drinken. Ze is morgen 23 weken en nog geen teken van verbetering qua slaap. Ze wordt wakker als ik uit bed ga en is om de 1,5 uur denk ik wakker. Sprong 5 is ook volgens de app gestart.
Nog meerderen met een kindje die nog steeds nabijheid nodig heeft?
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Volgens bureau van slaap is het normaal als babies om 06.00 uur wakker word ...
Ik vind 06:00 ook prima hoor! Liever iets later natuurlijk, maar goed haha.
Nee mijn vraag is meer hoe om te gaan met het verzetten van de klok. Gezien onze zoon nu om 06:00u wakker wordt, is de kans natuurlijk groot dat hij na het verzetten van de klok om 05:00u wakker wordt. Mijn vraag is dan ook meer hoe ik ervoor kan zorgen dat dit zo snel mogelijk weer om 0600u wordt.
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Ik vind 06:00 ook prima hoor! Liever iets later natuurlijk, maar goed haha. ...
Bij onze oudste deden we het in stapjes! Dus een week lang steeds een kwartier later op bed leggen en zo langzaam haar ritme een uur verschuiven! Op die manier wordt je kindje dan straks om de nieuwe 6h wakker 😉
Andere optie is om gewoon in 1 keer een uur te verschuiven, dus 1x een uur later op bed te leggen..
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Ja vind ik ook een spannende!
Vandaag was ze om 0530 al wakker (ondanks ze gisteren later op bed lag) en kreeg er echt niet terug in slaap. Moet er niet aan denken dat het nog vroeger wordt😵💫😵💫
één maand geleden
Reactie op Loenie87
En toch ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die zo onmeunig lang ...
Ja en soms nog langer hoor, als we pech hebben 😵💫. Maar gisteravond was dat de enige keer dat hij kwam, dus het viel mee.
Hoe oud je peuter nu? Bij onze peuter ging het echt in fases - of we konden haar op bed leggen en weglopen of ze wilde op me slapen. No in between. Sinds 4 maanden is het redelijk stabiel en gaat ze goed naar bed, ze is nu 2j7m
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Ja daarom die 2 uur per nacht moet echt stoppen, is gewoon overleven en je ...
Jij was ook lekker op het forum vannacht hihi 🤭 hij heeft me denk ik gehoord, ik heb een blokje van 3 uur kunnen slapen vannacht 😂. De nacht ging relatief goed met 1x in de avond maar troosten en verder netjes 2,5-3 uur ertussen en 6:45 wakker. We hebben slechter gehad. De prikjes zitten er nu in en hij is direct gaan dutten, benieuwd hoe de komende 24 uur eruit gaan zien hier.
één maand geleden
Reactie op Ronilla
Bij onze oudste deden we het in stapjes! Dus een week lang steeds een kwart ...
Zo heb ik het de eerste keer inderdaad ook gedaan met m’n dochter! De tweede keer cold turkey een uurtje later en dat pakte ze goed op. Deze keer ga ik het op z’n beloop laten en zie wel wat er gebeurt, de tweede baby heeft namelijk geen boodschap aan “uurtje later naar bed is uurtje later wakker” 😂.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Jij was ook lekker op het forum vannacht hihi 🤭 hij heeft me denk ik gehoo ...
Ja moest er ff uit voor de speen hahaha. O wat goed...dat is alweer vooruitgang! Ja hopelijk heeft die we niet te veel last van... Zo zielig.. lekker veel knuffelen
één maand geleden
Reactie op saffiee
Ja en soms nog langer hoor, als we pech hebben 😵💫. Maar gisteravond was ...
3 jaar en 4 maanden. Maar ze slaapt snel hoor, ze mag voor het slapen nog bij me drinken, ik lees dan tegelijkertijd een boekje en langer dan 10 minuten duurt het nooit. Dus ik heb eigenlijk weinig te klagen hoor. Ze slaapt verder gewoon door, tenzij ze heeft liggen dromen, maar dan kruipt mijn man even bij haar in bed. Sporadisch komt ze nog bij ons in bed dan.
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Ja moest er ff uit voor de speen hahaha. O wat goed...dat is alweer vooruit ...
Bij jullie ligt de meid op haar eigen kamer toch? Wat vind je ervan om er zoveel echt fysiek uit te moeten voor haar?
Ja weinig knuffels tot toe, hij ligt al 2 uur te dutten de schat 😍
één maand geleden
Reactie op saffiee
Ohhh das best een prima ritueeltje! Drinkt ze nog borstvoeding bij jou? Dus ...
Haha nou ja, tandemvoeden zou ik het niet willen noemen. Ze mag 1 borst drinken en alléén voordat ze gaat slapen. Zelf zou ze het liefst net zo vaak als haar zusje willen, maar helaas pindakaas, dat gaat echt niet gebeuren.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Bij jullie ligt de meid op haar eigen kamer toch? Wat vind je ervan om er z ...
Ja ligt sinds week 8 op eigen kamer. Ik weet niet beter dan even twee meter verder te lopen. Soms stoot ik mijn teen en soms kan ik goed zien hahahah. Vannacht er maar drie keer uit dus dat is echt niks meer voor ons op dit moment. We lopen dus nu al drie nachten half slapend hahahah
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Wij hier ook eentje van 0600. Ik ga een week van te voren haar elke dag 10 min later alles laten doen... Sowieso elke dag 10 min later naar bed in de avond.
één maand geleden
Zitten er nog midden in 😂 hij wordt gewoon ‘s nachts sowieso een paar keer wakker. Maar hij begint te draaien (maar het lukt nog niet) en kletsen vooral, meneer heeft zijn stemmetje ontdekt haha