626 Reacties
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Wat pittig dit! Als mama zijnde kán je gewoon niet ziek zijn. Kan je iemand ...
Ja heb de omas even gevraagd en morgen gaat ze toch even maar kdv wantkoorts is weg. We proberen het gewoon even en als het niet gaat haal ik haar op. Hier begint het nu overdag ook. Tot nu toe nooit probleme gehad. Dat trek ik er echt niet meer bij....
één maand geleden
Reactie op saffiee
Och lieve mama's, wat pittig zo dat jullie beide ziek zijn. Heel veel beter ...
Dat vind ik even fijn om te horen dankjewel ❤️
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
De nachten hier lijken steeds slechter te worden. Ik ben gestopt met tellen ...
Ik tel ook niet meer, ik weet dat ik drie uur slaap lan pakken ergens en dat is het
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
De nachten hier lijken steeds slechter te worden. Ik ben gestopt met tellen ...
Deed mn dochter ook de hele nacht door. Kan betekenen dat ze willen rollen maar dat is snachts niet zo handig. Ik leg haar sindsdien op haar zij en dan leg ik aan de onderkant bij haar benen een klein voedkussen om haar heen (als een soort van U vorm) zodat ze een steuntje heeft in haar rug en minder snel naar haar buik kan draaien.
één maand geleden
Ik was even afwezig. Had mijn eerste werkdag. Lijkt net alsof ik jullie in de steek laat😅, elkaar volgen al 4.5 maand doet ook wat he hahahah.
Hier klop ik het af en lijkt het iets beter te gaan in de nachten ( om de twee uur speen terug en valt half zelf in slaap weer af en toe.) Op hoop van zegen dat we richting het einde gaan. Overdag slaapt ze goed, niks op aan te merken ... ( Hopelijk jinx ik nu niks) 🙏
één maand geleden
Wij zijn uit de slaapregressie! Ze slaapt van 19.00 tot ongeveer 3.30 en dan wordt ze even wakker , eerst probeer ik een speentje, soms helpt het maar ik ben bang dat ze gewend is aan voeding waar ze ineens om vroeg terwijl we deze met 3 weken al niet meer gaven snachts omdat mevrouw gewoon door sliep 😵💫🙈. Zodra ze wat water mag ga ik dat proberen te geven en kijken of ik de nacht fles langzaam weer kan afbouwen.
Als ik haar dan eenmaal wel een fles heb gegeven slaapt ze weer verder tot 7.00 ongeveer. Ik hoef ook niet echt een speentje te geven, als ze eenmaal slaapt spuugt ze hem uit tot ze wakker wordt! Overdag slaapjes zijn ook wat langer geworden.
één maand geleden
Tips die ik kan geven:
- wees consequent
- verander niet teveel in het ritme / patroon dat je momenteel hebt
- leer je baby zelfstandig in slaap vallen ( leg je baby steeds iets eerder in bed voor ze in slaap vallen in je armen, dus nog wel half wakker is )
- doe bij elk slaapje het zelfde ritueel. Bijvoorbeeld: flesje , even knuffelen , slaapzakje aan of iets anders ( hierdoor herkent je baby dat het naar bed toe gaat ) leg je baby’tje in bed. Eventueel white noise.
- volhouden volhouden en nog eens volhouden hoe zwaar het ook is. Ik heb momenten gehad dat ik het ook echt niet meer zag zitten. Maar ik ben altijd consequent gebleven en ze moest echt van mij in haar eigen bed slapen. Nu plukken we er de vruchten van en ben ik trots op mijn doorzettingsvermogen tijdens deze pittige fase. Ik heb ook huilend op bed gezeten van ellende en slapeloosheid. Nu slaapt ze zelfstandig in, in haar eigen bed, zonder te huilen of poespas als wiegen en noem het maar op. Het voelde als een zware marathon maar uiteindelijk heb ik hem gewonnen. Het heeft bij ons geduurd van 13 -20 weken. Tijdens deze periode heeft ze leren rollen van buik naar rug, kletst ze veel, kan ze goed grijpen, wilt ze echt al rechtovereind komen wanneer ze op haar rug ligt, draait ze om haar as en vooral haar voeten vind ze erg leuk om op te sabbelen 😂.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Hoe ging je eerste werkdag? Haha ah ja je leeft toch zo met elkaar mee natu ...
Ja was top. Mijn teamleider zei, Mai je hoeft alleen koffie te drinken en rustig aanwezig te zijn deze week en daarna gaan we kijken hoeveel gezinnen je weer gaat helpen ( werk in de jeugdzorg) .Helemaal content was ik... Vanwege langzaam herstel kan en mag ik rustig beginnen..🙏
één maand geleden
Reactie op lovelife
Wij zijn uit de slaapregressie! Ze slaapt van 19.00 tot ongeveer 3.30 en da ...
Ja de eerste die eruit is!!!!!!🎉🎉🎉 Hoe oud is ze? Geef ons hoop!!!! Hahah
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Ja was top. Mijn teamleider zei, Mai je hoeft alleen koffie te drinken en r ...
Wat fijn zeg! Hoe vond je zelf je eerste werkdag weer?
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Wat fijn zeg! Hoe vond je zelf je eerste werkdag weer?
Ging goed alleen maar koffie gedronken en om 1400 bek af. Opa en oma waren er voor Maddox en die heeft het super gedaan met dr slaapjes. Dus voor mij een positieve dag met positief gevoel...vond ik ook wel even weer fijn om te voelen.
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Ging goed alleen maar koffie gedronken en om 1400 bek af. Opa en oma waren ...
Goed om te horen. Heel belangrijk dat je zo’n positieve eerste dag hebt gehad! Mega fijn dat je leidinggevende zo met je meedenkt. Je doet het super
één maand geleden
Reactie op lovelife
Tips die ik kan geven:
- wees consequent
- verander niet teveel in het rit ...
Is ook echt super knap en mag je zeker trots op zijn! Het is echt niet niks zo’n pittige fase. En wat veel dingen kan ze nu alweer! Das ook wel echt genieten.
Ik heb er nog 1 tip aan toe te voegen; heb geduld. (Ja, schrijf ik nu ook voor mezelf Hahah). Bij m’n dochter was het ook ineens over zonder ook maar iets te hebben veranderd. Is “gewoooooon” een ✨ fase ✨