626 Reacties
één maand geleden
Reactie op lovelife
Wahahaha. Ik hoop zo dat ze daar fftjes geen last van heeft 😂!! Ben er no ...
Wuahha nee ik ook niet.
één maand geleden
Reactie op Daphne5809
Dames, wanneer merkten jullie het begin van de slaapregressie? Ons meisje i ...
Lastig in te schatten, lata ik het zo zeggen het begon allemaal na de eerste prikjes met 13 weken . Ik denk dat toen de sprong was en ergens drie weken later de regressie want die was/ is wel echt next level hier. Maar al met al is samen is het dus al bijna 6.5 week feest
één maand geleden
Ik denk hier al zo een 4 weken aan het rommelen waarvan nu 2 weken echt complete chaos s nachts. Tot 23:00 slaapt ze alleen en daarna is het feest en eindigd ze meestal in de cosleeper of bed waar het nog steeds feest is maar dan liggen we igg ook in bed semi ontspannen 🙈. Maar! Gisteren is mevrouw opeens gaan rollen van rug naar buik! Ik hoop dat dit het eindsignaal is want ik wil wel meer dan 3 uur kunnen slapen s nachts weer 😅
één maand geleden
Mijn kindje is nu 16 weken, en echt al weken drinkt ze rond 19.30 en gaat dan de nacht in en komt vervolgens weer tussen 5/6 uur. Super fijn natuurlijk. Maarr nu al weken dat ze niet langer dan 1 a 2 uur kan slapen achter elkaar, telkens speentje er in en dan slaapt ze zo weer verder.
Maar ik moet er telkens uit. Nu beland ze vaak tussen ons in, in bed rond 0.00
Is dit dan een sprong of regressie?
En gaat dit nog over? Of zou ze denken ik blijf lekker tussen papa en mama liggen…. Lastig!!
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Lastig in te schatten, lata ik het zo zeggen het begon allemaal na de eerst ...
Oooh echt zoveel respect, ik lees je updates vaak en leef met je mee: knap hoor hoe je zo positief bent! Hoop dat jullie rustige nachten doorzetten 😘
één maand geleden
Ben toch benieuwd hoe jullie het aanpakken... kleine man ligt nu en ik ben weer huiverig voor de nacht.
Hij krijgt hier 5x180cc en vannacht kwam ie 2x voor een nachtfles. Geven jullie dan een volle? Ik geef kunstvoeding, in dit geval gaf ik beide keren 120+4cc. Maar denk dat ik vannacht gewoon probeer om een volle fles te geven, kijken wat ie daarmee doet.
Morgen ook nog zijn eerste prikjes, fml 😂
één maand geleden
Reactie op LindyDr
Ben toch benieuwd hoe jullie het aanpakken... kleine man ligt nu en ik ben ...
Hihi die van mij slaapt juist heerlijk na de prikjes. Beetje koorts, paracetamolletje erin.. Vorige keer had ze het klokje rond geslapen en moest ik haar wakker maken voor haar flesjes 🤭
één maand geleden
Zit echt even met m’n handen in het haar. Waar ik haar eerst nog makkelijk in slaap kon krijgen door een beetje te wiegen en weg te leggen op haar zij, huilt en krijst ze alleen maar als ik haar wieg. Als ik haar op haar zij leg draait ze zich 9 vd 10 keer boos terug op haar rug en huilt ze weer. Maar als ik haar oppak huilt ze ook in m’n armen.. weet gewoon niet waar ik goed aan doe/wat ze nu wil. Ben het echt even zat
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Zit echt even met m’n handen in het haar. Waar ik haar eerst nog makkelijk ...
Herkenbaar! Soms werkt echt niks. Wiegen niet, op de zij leggen en op billen kloppen niet alleen maar huilen..Wij waren het ook even zat vandaag. Heb zoon in de kinderwagen gedaan met de rocket. Na 20min jengelen viel hij in slaap en heeft 3! uur geslapen.
één maand geleden
Reactie op LindyDr
Ik geef dan 150 cc. Ik probeer geen volle te geven omdat ik haar wil leren dat nacht nacht is en dat is slapen en overdag goed drinken. Zij krijgt overdag ook 180 cc . Ik ga er dus altijd wat onder zitten voor de nacht
één maand geleden
Reactie op LindyDr
Onze zoon komt één keer voor de nachtfles. Hij krijgt dan 80cc (90 + 3 terug gegoten naar 80). Voor de slaapregressie ben ik namelijk begonnen met het afbouwen van de nachtfles en heb ervoor gekozen niet te verhogen tijdens te regressie. Ook mede doordat hij met dit nachtflesje structureel boven de “aanbevolen” liter komt en hij echt op de bovengrens zit qua gewicht. Ik moet er dus echt wel een beetje voor waken om hem niet nog meer te voeden.
één maand geleden
Vannacht eindelijk weer een fijne nacht gehad. Één keer wakker geweest voor een voeding en één keer voor een handje op z’n buik en wat geshhh. En als klapper op de vuurpijl uitgeslapen tot 08:00 (normaal tussen 06:00 en 06:30).
Ik juich niet te vroeg (dat heb ik helaas al een aantal keer gedaan haha), maar het is wel fijn om weer eens een beetje opgeladen te zijn. Voelde me echt een soort zombie de afgelopen week.
één maand geleden
Reactie op Liinseey
Vannacht eindelijk weer een fijne nacht gehad. Één keer wakker geweest voor ...
Wat super fijn, duimen voor bergopwaarts vanaf hier! Mag ik vragen hoe oud je kindje is en hoe lang jullie er in gezeten hebben ongeveer? (Ik zoek hoop 🤣🤣)
één maand geleden
Dutjesstand van vandaag:
1x 30 minuten
1x 5 minuten
1x 20 minuten
En nu in slaap aan de borst. Drama dus. De nachten heb ik het maar niet over, die zijn helemaal ellendig. Kan haar nog steeds niet weg leggen en ze drinkt echt 4 tot 5 keer. Maar.... Draaien van rug naar buik kon ze al vanaf 13 weken (nu 20), tijgeren doet ze ook al, maar net draaide ze heel bewust van buik naar rug. Ik hoop zo zo zo dat dit de ontwikkeling gaat zijn waar ze zo'n last van had en dat het slapen nu snel beter gaat zijn🙏 Want eerlijk, ik zie het de laatste dagen soms echt niet meer zitten. Ik ben zo moe en heb zo weinig tijd voor andere dingen, onder andere voor mijn oudste. En dat steekt nog het meest, die arme meid moet zoveel aandacht van mij inleveren, dat breekt mijn hart. Het huishouden geloof ik wel en gelukkig doet mijn man echt heel veel, maar ik voel me soms zo nutteloos. Ben ik niet, weet ik wel, maar dat schuldgevoel komt toch regelmatig de hoek om kijken.
Gelukkig vind de baby het inmiddels erg leuk in de wagen of buggy en soms valt ze dan ook in slaap, dus mijn dagelijkse speeltuinrondje met de oudste kan ik wel doen.
Maar jee, mijn oudste deed ook wel hazenslaapjes en heeft ook flink last gehad van deze slaapregressie maar deze baby spant echt de kroon hoor.
één maand geleden
Zijn er hier kindjes die al vroeg uit de regressie waren en er niet meer in terug gingen? Zoontje is 17 weken. Ruim 6 weken van geen slaapjes kunnen koppelen overdag. Met hulp sliep hij dan weer verder na 40 min.
Gisteren en vandaag gewoon niet hoeven helpen en hij heeft vandaag 1h15, 2h30 en 30 min geslapen..
Nachten werden wat later een romme (nu 4 weken denk ik), maar lijken ook wat beter te worden..
Zijn we eruit?
één maand geleden
Reactie op Daphne5809
Wat super fijn, duimen voor bergopwaarts vanaf hier! Mag ik vragen hoe oud ...
Hij is nu 20 weken. Het begon ergens in de zomervakantie, dus medio augustus. Moet wel zeggen dat ik vaker goede nachten tussendoor heb gehad en daarna ineens weer bagger, dus vandaar dat ik ook nog niks durf te hopen hahah.