626 Reacties

één maand geleden

Wat een hel is dit zeg! 4 x per nacht wakker

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Dutjesstand van vandaag: 1x 30 minuten 1x 5 minuten 1x 20 minuten En nu in ...
Pfff ik hoop ook snel dat het bij jou beter gaat....echt elke dag hoop ik een bericht te zien met volgens mij gaan we de goede kant op...ze zit er nu ook al een tijd in toch. Ergens moet die toch komen......

één maand geleden

Reactie op Ronilla

Zijn er hier kindjes die al vroeg uit de regressie waren en er niet meer in ...
Goede vraag...ik heb me al zo vaak vergist.... Hier ook al 5 dagen beter....maar ik durf er niet meer over na te denken. Ik probeer het meer los te laten en meer bezig te zijn met het hier en nu...ipv alle theorieen erop los te gooien waar we zitten wat het betekend etc.. ik probeer wat meer met de flow mee gegaan

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Goede vraag...ik heb me al zo vaak vergist.... Hier ook al 5 dagen beter... ...
Meer kunnen we ook niet doen! Vooral ook omdat er zoveel redenen en momenten kunnen zijn voor slechter slapen… zijn het geen sprongen/regressies dan zijn het wel tandjes of verkouden..

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Ah jeetje ik snap dat je er doorheen zit. Ik begreep van de fysio dat babies die motorisch sneller ontwikkelen vaak ook minder goed slapen omdat ze dat moeten verwerken. Daar heb je natuurlijk niks aan..i know. Laten we hopen dat dit snel voorbij gaat. Bij mij gaat t geen haar beter.

één maand geleden

Even screenshot haha, had ook in ander topic gepost 😅

één maand geleden

Ja, ik denk dat ik me hier ook mag gaan melden. Meisje is 16 weken en vannacht was hel! Ik denk dat ik wel elk half uur heb gezien op de klok totdat ik weer een flesje gaf rond 4 uur 😵‍💫

één maand geleden

Reactie op Aardbeitje20

Ja is wel wat bekend. Ik ga nu even de focus leggen of ik daar wat an kan doen in slaaptijden. Die van ons is dus ook heel vroeg. Meestal 0600 en vandaag 0500 maar hebben wel nog kunnen veel even door haar in bed te laten liggen en daardoor voel ze na 10 min zelf in slaap. Toch blijft het vroeg . Ik las ergens dat het nu belangrijk is haar in dat bedje te krijgen tot opstaan Maar kan me voorstellen dat het soms ook echt klaar is en niet lukt... Mochten er mamas zijn die tip hebben dan hoor ik dat ook heel graag.. je zou ok nog de voedingen ophogen die van mij krijgt 5 keer 180 cx

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Oh vrouw wat pittig zeg. Je zit er ook al zolang in. En wat ontwikkelt ze zich snel zeg. Ik duim voor jullie dat ze snel beter gaat slapen 🩷🩷

één maand geleden

Zo ik kom ook weer even buurten. Ik had het idee dat het slapen beter ging, dutjes overdag ineens vet lang en in de nacht ook ineens weer langere blokjes (eentje van 5 uur zelfs weer). En toen werd meneer ziek, hij heeft een urineweginfectie en nierbekkenontsteking en heeft het de afgelopen paar nachten uitgeschreeuwd van de pijn. Gister overdag de hele dag niet gedronken dus uiteraard vannacht ingehaald. Ik vind dit echt nog pittiger dan de lastige regressienachten, ik ben echt op. Mn dochtertje kon gelukkig naar m’n schoonouders maar heb echt voor het eerst momguilt gevoeld dat ik niet met haar meekon naar de avonturenboerderij, wetende dat ze dat zo leuk vind, omdat ik m’n handen thuis vol heb aan de zieke baby. Antibiotica lijkt nu aan te slaan dus ik hoop dat we binnenkort weer wat meer slapen en weer iets leuks kunnen doen.

één maand geleden

Reactie op Aardbeitje20

Herkenbaar! Hier ook vaak. Toevallig vandaag is hij om 05.00 uur na brabbelen weer in slaap gevallen.. Wil je laten weten als je adviezen hebt?

één maand geleden

Reactie op saffiee

Zo ik kom ook weer even buurten. Ik had het idee dat het slapen beter ging, ...
Ach gossie meen je! Dat is echt niet leuk! Men ik voel met je mee, hoop dat je mannetje heel snel zich beter voelt... Pff uitputtend en zo zielig zeg!!! Heel veel beterschap! 💙

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Ach gossie meen je! Dat is echt niet leuk! Men ik voel met je mee, hoop dat ...
Dat is lief! Dankjewel 💙 Hoe ging de nacht bij jullie?

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Pfff ik hoop ook snel dat het bij jou beter gaat....echt elke dag hoop ik e ...
Ik ben er al een week of 7 zoet mee maar de laatste week is het pas echt drama. Al had ik gisteren wel een kleine overwinning: ze is zelf in slaap gevallen in de cosleeper (wel met protest maar slapend weg leggen lukt ook niet dus tja...). Ben er bij gebleven tot ze sliep en pas na een half uur werd ze wakker ipv na 5 a 10 minuten. Wel gelijk huilen natuurlijk dus ik heb haar mee naar beneden genomen en daar heeft ze verder geslapen. En toen kon ik haar na een tijdje zelfs naast me op de bank leggen. Het zijn heel kleine stapjes, maar goed, het zijn stapjes😉

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ah jeetje ik snap dat je er doorheen zit. Ik begreep van de fysio dat babie ...
Dat heb ik ook wel eens gehoord inderdaad. Op zich wel begrijpelijk maar van mij mag het wel een tandje minder haha. Het echte baby was er wel heel snel af. Al moet ik zeggen dat het soms ook wel weer makkelijk is, ze kan zich over het algemeen heel goed zelf vermaken als ze genoeg uitgerust is.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Zo ik kom ook weer even buurten. Ik had het idee dat het slapen beter ging, ...
Aaah wat ontzettend zielig😢 Ook voor jou! Momguilt is vreselijk, en ook vreselijk herkenbaar. Het zijn ook je eigen herinnerings-momenten die je dan misloopt, al zal het voor je dochtertje ook wel fijn zijn, lekker die een op een aandacht van opa en oma. Beterschap voor de kleine, hopelijk voelt hij zich snel weer goed! 🫂

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Dat heb ik ook wel eens gehoord inderdaad. Op zich wel begrijpelijk maar va ...
Hahah ja ik dacht precies hetzelfde. Ook hier mag t een tandje minder. Wat ik niet begrijp is dat ik lees dat de 4 maanden slaapregressie max 6 weken zou duren maar sommige zeggen dat het tot 5,5 maand kan duren..weet jij hoe t nou zit? Ik snap het niet meer, het duurt me te lang want ook wij zitten er sinds week 13/14 in. Ik ga dit echt niet nog een maand trekken.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Hahah ja ik dacht precies hetzelfde. Ook hier mag t een tandje minder. Wat ...
Dat is met het nieuwe ritme. Je baby gaat naar langere wakkertijden en drie slaapjes

één maand geleden

Reactie op saffiee

Dat is lief! Dankjewel 💙 Hoe ging de nacht bij jullie?
Hier gaat het opzich oke, ze heeft aantal dagen wel echt beter blokken geslapen. Van 1900-0100 en dan 1 keer speen en dan weer to 0400 en weer speen. Maar vanacht was het weer elk uur raak met de speen. Dus wij zitten vooral daar nu mee te stoeien. Ze wordt nu vaak wakker als de speen uitvalt. Soms valt ze vanzelf weer in slaap. En ze is elke dag vroeg wakker. We merken dat haar wakkertijden naar 2 uur beginnen te gaan . Dit ris eigenlijk wat ze bedoelen met dat ritme wat er nu opnieuw in moet komen. Ik heb wel het idee dat we de regressie voorbij zijn. Het is nu die speen associatie ben ik bang voor en even zoeken naar nieuw ritme. Ps goed om te weten dat die van ons nog niet naar buik rolt hoor.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Hahah ja ik dacht precies hetzelfde. Ook hier mag t een tandje minder. Wat ...
Tellen in weken is helaas niet hetzelfde als maanden :( althans dat gaat bij ons op. Wij zitten er nu zo’n 3 weken echt in. Mijn dochter is vandaag precies 21 weken en op 3 oktober 5 maanden. Ze wil niet weggelegd worden, ‘s avonds is ze telkens na 45 minuten wakker tenzij ze naast mij ligt en snel aan de borst kan. Verder is ze de afgelopen dagen om 04.00 wakker en is ze vervolgens rond half 6/6 uur klaar om de dag te beginnen. Tussendoor komt ze om de 2-3 uur voor bv. Het is wat!