626 Reacties
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Hahah ja ik dacht precies hetzelfde. Ook hier mag t een tandje minder.
Wat ...
Nou ik heb eigenlijk een beetje het idee dat sprong 4 en de slaapregressie in elkaar overlopen/elkaar overlappen. Net als bij jou werd het hier rond 13 weken prut met slapen (sprong 4). Kan 6 weken duren, dus tot ongeveer week 19. De slaapregressie start rond 4 maanden, dus ongeveer 17 weken en kan ook 6 weken duren, dus tot 23 weken/5,5 maand.
Voor mij is dat over 3 weken en dan begin ik ook weer met werken, dus dan moet het wel klaar zijn hoor😂
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Nou ik heb eigenlijk een beetje het idee dat sprong 4 en de slaapregressie ...
Ja precies dat! Zo werkt het ook!
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Dat is met het nieuwe ritme. Je baby gaat naar langere wakkertijden en drie ...
Ik kan niet wachten op een beetje meer ritme🙏 Het hoeft van mij echt niet strak op de klok, maar soms start ze de nacht om 8 uur en soms is ze om 10 uur nog aan het feesten🙈
Gelukkig start ze wel de dag pas rond een uur of 8, al is dat dan ook weer totaal niet handig als ik weer moet gaan werken.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ik kan niet wachten op een beetje meer ritme🙏 Het hoeft van mij echt niet ...
Hahah eigenlijk is het nooit goed he, echt met de flow meegaan. Ik denk echt iedere keer maar, we zijn allemaal groot geworden 🤣🙈
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ja erg eigenlijk🙈 Maar het is wel de aard van het beestje bij mij, toch ee ...
Ja ach ik herken het hahaha hier nog zon controlfreak hahah
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Ja ach ik herken het hahaha hier nog zon controlfreak hahah
En hier nog eentje! 😣
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
De nachten gaan best goed hier, ze komt wel 3x maar slaapt daarna snel door ...
Ja klote he, is het de nacht niet is het wel de dag weer.
één maand geleden
Ik weet dat ik in vergelijking met jullie nachten echt niet mag klagen, maar zou zo graag willen dat onze zoon doorslaapt.
Sinds drie dagen wordt hij anderhalf uur na de laatste fles (19.30) uur huilend wakker. Als ik hem nog wat voeding geef lukt het vaak, gister niet. Zelf denk ik misschien dat hij huilt omdat ik hem slapend in bed leg (valt tijdens fles in slaap laatste drie dagen).
Dan komt hij nu bijna dagelijks tussen 04.00-05.00 uur. Eerst brabbelen, dan huilen (gister niet toen viel hij in slaap). Dit doet hij al x aantal weken. Vanochtend geprobeerd in bedje, maar lukte niet. Toen hem bij mij in bed genomen en samen geslapen tot 07.30. Dan valt hij zo weer in slaap..
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij doorslaapt? Kunnen we daar überhaupt iets aan doen?
En nogmaals ik mag niet klagen als ik jullie nachten lees, I know!
één maand geleden
Ohja hij is wel iets verkouden. Met name ‘s avonds en s nachts merk ik dat zijn neusje nog vol zit/raakt
één maand geleden
Goede vraag! Hoe ik denk:
Ik heb niet de focus op doorslapen, ik heb de focus op dat ze leert dat het eigen bedje fijn is en dat haar plekje is. Bij mij was ook een fase dat ze elke keer rond 0400/0500 echt wakker was( brabbelen lachen) dan had ze ook 9 van de 10 keer honger. Als het dan nog voor 0600 was legde ik haar weer weg ( na de fles is ze meestal wel rustig genoeg) lukte dat echt niet zijn we de dag gestart. Ja dat waren een peer keer dus dag starten van eigenlijk 0500 uur. Uiteindelijk na een paar dagen is dat weer verdwenen. Ik heb altijd mijn dochter gevolgd.
Dat je zoontje huilend wakker wordt na de voeding van 1930 kan indd zijn dat hij moet schakelen maar kan ook nog honger zijn of geborgenheid willen....even goed om proberen te kijken waar het in zit. Ook mijn dochter heeft een week geleden van die gekke krijsen gehad of opeens huilend wakker worden. Is ook weer weggaan na een paar dagen.
Ik denk dat dit echt het zoeken is naar ritme voor ook je zoontje. Door die regressie zijn zij ook van slag. Misschien als je even volgt komt het vanzelf weer goed. Is wel even pittig, i know, maar ik merk dat heel veel dingen na wat dagen ook weer anders worden. Het lijken constant van die fases te zijn. Ene week dit, andere week dat.
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik weet dat ik in vergelijking met jullie nachten echt niet mag klagen, maa ...
Heel eerlijk? Ik denk dat het niet reëel is om te verwachten dat hij nu al doorslaapt. Ik snap dat het super fijn zou zijn, maar hij is echt nog heel klein en als ik zie hoe hij het nu al doet... Dan komt het echt vanzelf wel hoor. Heb vertrouwen🙏
één maand geleden
Kleine overwinning hier! Baby op bed gelegd voor de ochtenddut. Ze heeft een klein beetje gehuild en gemopperd, om zich heen liggen kijken en ik ben de peuter aan gaan kleden. Af en toe even naar haar toegegaan voor een kus en gezegd dat ze lekker mocht slapen. Duurde een kwartiertje en toen is ze rustig in slaap gevallen🥳 Ik weet niet voor hoe lang maar dat maakt niet uit, ik ben blij😁
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Kleine overwinning hier! Baby op bed gelegd voor de ochtenddut. Ze heeft ee ...
Jaaaa dat zijn de eerste stapjes, topper!!!!
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Waarom wil je zo graag dat je zoontje doorslaapt? Waarschijnlijk zit er iets bij jou wat maakt dat je wil dat je zoontje doorslaapt.
Wij hebben hier, zoals Maaike ook schrijft, echt onze dochter gevolgd in wat zij nodig heeft. Zelf vond ik dit soms ook lastig, met name omdat je zoveel geluiden hoort dat je kindje op een gegeven door moet slapen, in eigen bed moet slapen etc.
Wat mij echt heel erg heeft geholpen is het boek zachte nachten. Als e-book kan je deze aanschaffen voor €13. Ik zou het je echt aanraden. Kan hier niet allemaal schrijven wat mij heeft geholpen uit het boek, maar heeft bij mij zelf echt voor rust gezorgd.
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Ik denk zelf dat je niet zoveel invloed hebt op het doorslapen van je kleintje. Zeker niet in periodes waarin er super veel bij ze gebeurt; grote fysieke en mentale ontwikkelingen, en dan is hij ook nog verkouden. Een mooi recept voor gebroken nachten. Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk, ik vind dat je zoontje het echt al super goed doet. En nog beter slapen komt echt vanzelf met de tijd - alleen als we zouden weten wanneer zou het een hoop schelen.
Mijn dochter heeft tot 19 maanden een nachtvoeding gehad; en altijd heel veel behoefte aan geborgenheid. We hebben tot 25 maanden lang naast haar moeten blijven liggen tot ze sliep. En nu? Slaapt ze klokje rond zonder fles of dat we erbij moeten blijven. Gewoon puur omdat ze daar aan toe was. Ik vond het tijdens die fases mega pittig, want zo uitzichtloos. Maar het komt echt allemaal.
Stiekem ben ik wel jaloers op jouw nachten hoor 🤭 m’n zoontje heeft eindelijk geen koorts meer en heeft geen nachtelijke schreeuwuurtjes gehad meer. Maar zijn afgelopen nacht was 20:00 in bed, 20:45 drinken, 23:00 drinken, 1:15 drinken, 3:45 drinken, 5:00 wakker en poepen, maar na wat brabbelen weer gaan slapen, 6:15 drinken, 7:00 drinken en 8:45 wakker. Ik wacht met smart op een langer blokje slapen, maar komt ook vanzelf wel weer.
één maand geleden
Dank voor jullie reacties. Ik weet dat ik al heel gezegend mag zijn. Waarom ik dat in m’n hoofd heb weet ik niet goed. Denk omdat ik zelf veel slaap nodig heb en omdat de kleine van m’n broertje (5 weken jonger) al weken doorslaapt. Ondanks dat je niet mag vergelijken doe ik het toch.. En dat zorgt soms voor frustratie.
Ohja wat me nu te binnen schiet waarom ik wil dat hij doorslaapt.. Omdat hij voor sprong 4 heeft laten zien dat hij dat kon. Dat was zo fijn!
Maar nogmaals ik weet dat ik niet mag klagen..