34 Reacties
11 dagen geleden
Laat die slaapregressie en de volgende sprong nog maar even zitten hoor 😂.
Maar is ze aan het brabbelen of huilt ze?
Onze zoon was vannacht ook om 03.30 wakker. Ben er na tijdje even heen gegaan voor knuffel en eventueel speen. En toen ben ik wel weer ingedut. Heb hem nog wel wat gehoord. Volgens mij was hij ook zeker wel een uur wakker..
11 dagen geleden
Wij hebben dit ook wel eens. Zolang hij niet huilt laat ik hem gewoon in zn bedje liggen. Anders trootst ik hem maar ik blijf hem proberen weg te leggen en laat hem niet spelen oid.
Soms geef ik hem nog even een klein flesje. Het gebeurt ook wel eens dat ik alleen even zn volle plasluier moet verschonen en dan gaat ie alsnog weer slapen.
Maar het is wel echt vervelend hoor als ze niet meer gaan slapen. Kan ook echt wel mn geduld verliezen
11 dagen geleden
Oooh wat lastig hè waar je goed aan doet! Het kan heel goed de 8/ 9 maanden slaapregressie zijn.
Bij onze oudste vond ik deze slaapregressie het ergste. We zijn toen eindeloos gaan wiegen en hebben daardoor denk ik het wiegen aangeleerd en kwamen daar denk ik pas weer rond de 12 maanden vanaf. Ik heb nu het voornemen om steeds wel te troosten, maar dan na een minuutje wel weer weg te gaan (en bijvoorbeeld speentje te geven). En dit dan een paar keer vol te houden (hoe moeilijk ook). Als ze echt aan het brabbelen/ kletsen is, zou ik haar dan toch maar gewoon laten spelen en uit bed halen. Je moet er weer doorheen door deze periode..
Mijn aanpak klinkt nu heel rooskleurig haha. Heb ook het voornemen om de speen binnenkort weg te nemen (wat ook heel mooi klinkt), maar in de praktijk is het toch echt lastig en doe je uiteindelijk wat nodig is: voeden of wiegen.
Een troost: onze oudste ging vanaf iets meer dan een jaar structureel goed/ merkbaar beter slapen. Dus na dit jaar heb je de ergste sprongen en slaapregressie gehad, houd dat voor je 🙏
Mijn dochter is van 6 mei, dus ik kom hier binnenkort denk ik ook weer terug 😜
11 dagen geleden
Reactie op Marlou132
Oooh wat lastig hè waar je goed aan doet! Het kan heel goed de 8/ 9 maanden ...
Haha oef! Ik bereid me voor. Wat maakte het dat deze regressie het ergste was? En ik hoor heel graag of die aanpak gaat lukken ;) wij wiegen haar nu al veel, omdat ze anders snel huilt en lang huilt 😅
10 dagen geleden
Hier is het ook begonnen
Overdag niet meer zelfstandig kunnen slapen, savonds al helemaaaal niet slapen. In de nacht ook zeker 2 uur klaarwakker. Flesje en wiegen, meer kunnen we niet doen😅
Bij de oudste werkte het in deze fase om hem tussen ons in te leggen in bed, maar nu helpt dat niks helaas, alleen maar meer onrust.
Uitzitten maar weer🤷🏻♀️
10 dagen geleden
Hier ook! Vannacht 3 uur in de weer geweest en eerder deze week ook al..
De andere dagen toch ook wel maar gelukkig korter
Ze is dan afwisselend mega druk maar ook aan het huilen.
Dat huilen heeft ze nooit gedaan.
Ik blijf wel in de slaapkamer en ik zit/loop met haar en leg haar af en toe even in dr bed als ze zo druk is. Naar beneden doe ik liever niet, straks denkt ze dat t elke nacht feest is 😅.
Ik word hier wel mega onzeker van. Ze slaapt niet volgens een schema ofzo. Ik dacht eerst dat dat misschien het probleem was
Maar het zou zomaar de regressie kunnen zijn🫠
10 dagen geleden
Reactie op ElmH
Dikke knuffel voor jou. Youve got this🙏🏼
Het is taai 😅 kun je afwissele ...
Dankjewel 🤗
Ja ik slaap bij haar op de kamer (cosleeper te klein en geen plek voor een ledikant op onze kamer) en ik doe de nachten doorgaans, ging prima iedereen blij. Maar we gaan het nu wel delen anders kun je me volgende week wegdragen 😂.
En goed om te horen. Ze slaapt zo wisselend..ik zou niet eens weten hoe ik aan een schema zou moeten beginnen 😅
10 dagen geleden
Hier is het ook begonnen sinds een paar dagen. Zoontje van 30 april. Overdag zijn de slaapjes dramatisch. Wil niet meer zelfstandig in slaap vallen en wordt in de nacht, van 00:00 uur iedere 2 a 3 uur wakker..en soms tussendoor een uur wakker en niet willen slapen. Is dan ook echt aan het huilen, kan de slaap niet hervatten. Hoop dat deze slaapregressie snel voorbij is 🫣
9 dagen geleden
Reactie op Debs14
Nou ze ligt.. ik merk dat ik sinds dit begonnen is een stuk minder ontspann ...
Haha ja😅 geen thee zetten want de baby zal toch wel zo komen. En bij elke keer dat de babyfoon aanspringt denk ik shit. Na een uur toch maar thee zetten want ja tis al meer dan n uur stil! En dan zit je nog geen vijf minuten in een ontspannen houding en dan is t raak. Alsof hij t ruikt😂