7 Reacties

één maand geleden

Onze meid is 22 weken en bied haar altijd de borst aan als ze ‘s nachts wakker wordt. Als het honger is drinkt ze wel en als het troost is dan valt ze wat sneller in slaap na een paar slokken. Het is de weg van de minste weerstand en werkt voor mij het fijnste. Wij cosleepen trouwens. Vaak val ik zelf snel weer in slaap of ik wordt wat later wakker en leg haar dan in haar cosleeper.

één maand geleden

Ik voed altijd als mijn zoontje wakker wordt. Het is ook heel normaal dat je kindje daarvoor wakker wordt. Ik heb twee oudere kinderen en ook altijd zo gedaan en dat zijn ondertussen slaapkoppen. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar je kan alles volgens de boekjes en de regels doen, maar uiteindelijk is elk kindje anders. Wat ook een voordeel van voeden is is dat er hormonen vrijkomen waardoor jullie allebei lekker snel weer verder slapen.

één maand geleden

Lekker doen, dan slapen jullie beide snel weer verder!

één maand geleden

Ik doe het in slaap brengen altijd met de borst, er zit ook melatonine in de melk in de nacht. Zo heeft de natuur het ook bedoelt!

één maand geleden

Herkenbaar hier! Ik bied hem snachts ook altijd de borst aan. Overdag probeer ik dat niet te doen met dutjes zodat de borst niet het enige wordt waar hij mee in slaap kan vallen.

één maand geleden

Hier ook hoor! Ik geef eerst altijd het speentje maar vaak zuigt hij 2 seconden en begint dan weer te huilen, alsof ie even test ‘nee er komt geen melk uit’. Dan leg ik hem aan en slaapt hij vaak binnen 5-10 minuten weer. Wij gaan hierin ook voor de weg van de minste weerstand en maken het onszelf hierin gemakkelijk, dan slapen we alle drie het snelst weer. Ik ga er vanuit dat dit vanzelf wel weer overgaat

één maand geleden

Hee! Ik herken wat je schrijft.. ook met je andere zoontje. Mijn dochter is 20 wkn en we hebben ook nog een peuter van 2,5 die in de kamer ernaast ligt. Hier ook ineens newborn slaap in de nacht met voedingen om de 3 en max 4 uur. En ook echt brullen in de nacht. Terwijl ze hiervoor meestal aan 1 nachtvoeding genoeg had en dan gewoon sliep tot 7u. Zonder dat huilen tussendoor. Heftig is het! Ik geef nu toch maar toe aan het vaker voeden in de nacht. Ik ben blij dat ik het haar kan bieden (de borst) en zo slapen we allebei weer makkelijker in. Ik probeer eerst wel een aantal keer d'r speen te geven (maar las dat jij die weg had gehaald) en als dan alles wat kan helpen met troosten niet werkt geef ik de borst en slaapt ze dan meestal wel verder. Van m'n oudste kan ik mij herinneren dat het tijdens die 4 mnd slaapregressie even een paar weken bal was, maar ook weer goed kwam en dat er vanzelf een punt komt dat ze weer langere blokjes gaan maken. Hopelijk is dat snel 🤞🏻