9 Reacties

één maand geleden

Ik heb een dochter van 19 weken en nog geen slaapritme overdag. Dat gaat vanzelf wel komen. Kijk nu gewoon wat ze nodig heeft.

één maand geleden

Mijn dochter van 19 weken heeft redelijk een ritme. Ze slaapt ongeveer van 19.30 tot 7.30. Dan wakker (max 2u), vaak rond 9.15/9.30 weer naar bed. Meestal tussen 10.30/11.00 wordt ze dan weer wakker. Ongeveer 2 uur later, vaak rond 12.30/12.45 gaat ze weer naar bed tot 14.30/14.45. Dan is ze weer bijna 2 uurtjes wakker en gaat ze voor haar laatste slaapje vaak rond 16.30 nog naar bed. Dat slaapje is vaak kort (+/- 45 minuten). Uiteraard wijkt dit "schema" ook wel eens af. We letten vooral op haar slaap signalen en wakkertijd van ongeveer 2 uur. In ieder geval altijd 3 slaapjes op een dag.

één maand geleden

Reactie op marlousanne

Mijn dochter van 19 weken heeft redelijk een ritme. Ze slaapt ongeveer van ...
Ik hou zelf 90/100 minuten aan qua wakkertijd voor m’n dochter van 18 weken. In de ochtend wordt ze nu alleen na 35 minuten wakker en met geen mogelijkheid in slaap te krijgen dus wellicht is haar wakkertijd ook wel wat langer. Al wordt ze sinds kort überhaupt na 35 minuten wakker (slaapregressie🤷‍♀️) Ze geeft verder niet altijd duidelijke signalen. Bij jullie is ze na 2 uur niet doodmoe?🥹

één maand geleden

Reactie op svv89

Ik hou zelf 90/100 minuten aan qua wakkertijd voor m’n dochter van 18 weken ...
Hier varieert het ook wel eens hoor, soms is ze na anderhalf uur wel weer moe, maar meestal ligt het rond de 2 uurtjes

één maand geleden

Reactie op marlousanne

Hier varieert het ook wel eens hoor, soms is ze na anderhalf uur wel weer m ...
Zal eens kijken of ze na 2 uur wat meer signalen laat zien. En wat lekker dat ze van 19.30 tot 7.30 slaapt, zonder voeding? Hoeveel flessen en voeding geven jullie overdag?

één maand geleden

Reactie op svv89

Zal eens kijken of ze na 2 uur wat meer signalen laat zien. En wat lekker d ...
Dat is echt luxe inderdaad! Tot een week geleden maakten we haar om 22.30 nog wakker voor een fles, maar nu we dat niet meer doen slaapt ze gewoon door. Ze krijgt 4 flessen van 210 overdag (7.30/7.45 - 11.15/11.30 - 15.00/15.15 - 18.45/19.00.

één maand geleden

Reactie op marlousanne

Dat is echt luxe inderdaad! Tot een week geleden maakten we haar om 22.30 n ...
Ah zelfde voedingsritme en hoeveelheid (200) als hier, alleen ze drinkt ze niet steady allemaal op, waardoor we haar nog wel wakker maken of als we dit niet doen ze zichzelf meldt (helaas). Je zou denken dat ze die ene fles wel mist overdag qua hoeveelheid