162 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook vanaf uur of 3 super onrustig, benen schoppen, knorren/kreunen. Ik heb vooral het idee dat het de darmpjes zijn. Laat er ook veel scheetjes bij. We dommelen vaak samen nog wat met een kruikje op zn buik en 3000006x de speen. Tegen 6 uur hier ook pas weer zin in de fles.
4 maanden geleden
Hier slaapt de kleine sinds 2 weken door. Hij krijgt om 21;00 uur de laatste fles, en word dan meestal rond 7:30 wakker. Hij is aanstaande donderdag 8 weken. Hij ligt vanaf nacht 2 in zijn eigen bed, dit bij onze oudste dochter ook gedaan ( zij is nooit snachts voor een fles gekomen). Puur geluk denk ik?
4 maanden geleden
Hier geen doorslaper. Dat maakt me best een beetje onzeker als ik dit allemaal lees.
Onze kleine is 7 wk en komt echt nog meestal 2x per nacht voor fles.
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Hier geen doorslaper. Dat maakt me best een beetje onzeker als ik dit allem ...
Moet je niet zijn! Ik lees online juist overal dat zo’n kleintje nog niet doorslaapt. Daarom maakte het mij juist onzeker 😅
4 maanden geleden
Onze baby is vanaf 04:00 ook veel geluidjes aan t maken
Hoort bij de slaapcyclus werd mij verteld
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Dat moet je niet zijn! Wij hebben gewoon 2 keer “geluk” gehad en had mij al voorbereid op slapeloze nachten. Normaal gesproken slapen ze pas laat door zag ik online
4 maanden geleden
Ons kindje is 3 weken oud en wordt s'nachts nog elke 3 uur wakker om te drinken. Tips hoe je het doorslapen stimuleert? Doen jullie overdag voeden op verzoek of maken jullie de kleine wakker voor voedingsmoment overdag?
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
2x is echt heeeel netjes voor die leeftijd joh. Hallo, daar mag je hartstikke blij mee zijn. Er zijn echt heeeel veel kindjes die rond die leeftijd elke 2 of 3 uur komen. Het heeft ook echt geen zin om je kind te vergelijken met andere kinderen, hé. Elk kind volgt zijn eigen bad en als ouders heb je daar maar heel weinig invloed op. Mijn oudste was tot haar 1ste verjaardag minimaal (!) elke 3 uur wakker, onze tweede vanaf de geboorte Max 1 a 2 x per nacht. Zelfde ouders, zelfde omstandigheden
4 maanden geleden
Ons zoontje is ook 6 weken oud en redt het meestal ook om zo'n 5 tot 6 uur lang er tussen te laten in de nachten voor de voeding. Ons zoontje lag tot een paar dagen terug in de co sleeper naast ons bed maar ook Ons zoontje maakt veel herrie waardoor we hem in zijn eigen kamertje in zijn ledikant hebben gelegd. Vanaf moment 1 gaat dit wonderbaarlijk goed. Ook met de Puckababy aan en numsy White noise
4 maanden geleden
Hier ook een doorslaper sinds dat ze 5 weken oud is (nu 8 weken).. Daarvoor deed ze het ook wel eens maar nu is het vreemd als het een keer niet gebeurd. Wat van de week met het sprongetje ook echt wel eens gebeurde.
Om de vraag te beantwoorden of we dit gestimuleerd hebben:nee.
We hebben de eerste 5 weken nachten gehad dat ze van 19.00 tot 2.00 uur wakker was. Of wel in de avond sliep maar om 2.30 wakker werd tot 07.00. Ze zocht echt haar ritme zelf en zijn overal lekker in mee gegaan.
Ze sliep in het begin veel bij mij als het niet lukte met slapen. Zij huilt nu ook nooit in bed. Slaapt nog in de co-sleeper naast mij maar heeft mij nu al een week ‘niet’ meer nodig ( eerder deed ik op een onrustig moment mijn hand even op haar buikje en viel ze weer in slaap).
We oefenen nu een week met overdag slaapjes in haar eigen bed. Ze gaat deze week naar haar eigen kamer. Als deze mama daar ook aan toe is, hahaha.
Voor de moeders die er onzeker van worden: niet doen hoor!
Vergelijken is inderdaad niet nodig/handig. Elk kindje is anders en ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Dat is ook goed voor hun eigen karaktertje en ontwikkeling.
Wij waren zaterdag op de camping en daar was een vriend van ons. Die baby is 5 maanden en kwam nog 7(!!!!!!) keer per nacht.
Misschien beurt jullie dat een klein beetje op 😅
4 maanden geleden
Reactie op Lvdpol1991
Hier ook een doorslaper sinds dat ze 5 weken oud is (nu 8 weken).. Daarvoo ...
Mooi uitgelegd. Helemaal waar en eens. Ze zijn nog zo klein en geen 1 mens is t zelfde. Het komt vanzelf wel denk ik maar. Ik volg zijn ritme en slaapjes en geef hem wat hij nodig heeft. 7 keer per nacht, tjee dat beurt me zeker op🤣🆘
4 maanden geleden
Reactie op Eerstekindje2024
Ons kindje is 3 weken oud en wordt s'nachts nog elke 3 uur wakker om te dri ...
Precies ook mijn vraag! Overdag laat hij er soms namelijk wel 4 tot 5 uur tussen als hij in slaap is gevallen
4 maanden geleden
Reactie op Meibaby2024
Precies ook mijn vraag! Overdag laat hij er soms namelijk wel 4 tot 5 uur t ...
Als je kleintje in de nacht wakker wordt voor een voeding, heeft hij/zij dit nodig! Doorslapen moet je nog niet stimuleren op deze leeftijd. Bij anderen waar hun kleintje wel al doorslaapt is dit inderdaad gewoon geluk. Maar iedere 3u een voeding vragen en misschien nachten zelfs vaker is juist heel normaal.
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Helemaal niet nodig! Is echt niet gek dat zo'n kleintje nog een nachtvoeding nodig heeft hoor. Mijn dochter is 8 weken en komt ook nog in de nacht. Geen probleem van maken! ☺️