162 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op MMEB
Hier precies hetzelfde max 4 uur heel soms 5 maar dan daarna maar 2 uur. Di ...
Hier hetzelfde! Is dit bij de eerste wel goedgekomen? 😅 En hoelang duurde dit?
Groetjes van een moeder die moe is
4 maanden geleden
Hier slaapt ze van 21/22 tot 2/3 en dan weer om 6/7 uur weer.ik ben op want ik heb ook nog een peuter van bijna 3🫠
VRIEND
4 maanden geleden
Reactie op Jessievdmb
Hier hetzelfde! Is dit bij de eerste wel goedgekomen? 😅 En hoelang duurde ...
Bij mijn oudste is het goed gekomen. Hij gaat super flink slapen 's avonds (rond 19u) en slaapt door tenzij nachtmerrie of plassen. Wel met z'n 4 jaar nog steeds een extreem vroege vogel (denk aan rond half 6) 🥲
4 maanden geleden
Reactie op DJMJ
Jaloers hoor🙈🤭 als ik het van sommige hier lees😅 ik wou dat die van ons ...
Jaa hadden wij ook heel lang dit ritme. Dan hebben ze het nog echt nodig. En ineens laten ze er wat langer tussen. Je doet er helaas niet veel aan maar t gaat voorbij, en voor de mensen wie hun baby door slaapt ( waaronder ik sinds kort) daar kan t ook zomaar weer voorbij zijn want onze man slaapt door sinds een week ofzo maar vanacht was die ook weer aan t spoken😝
4 maanden geleden
Reactie op DJMJ
Jaloers hoor🙈🤭 als ik het van sommige hier lees😅 ik wou dat die van ons ...
Ik denk dat er meer baby’s zijn die nog niet door slapen dan wel hoor. Hier het zelfde, vergeet niet dat het gewoon normaal is dat een baby komt voor de voeding. Laat je niet gek maken door de mooie verhalen. 😊 het komt vanzelf! 💕
4 maanden geleden
Reactie op kathl123
Voor de dames die bv geven met doorslapende baby’tjes: maken jullie je geen ...
Ja ik vind het wel spannend, hij laat er nu soms zelfs 8u tussen. Maar ik moet zeggen dat ik bij de eerste fulltime gekolft heb en daar heb ik na 2,5 maanden ook de nachtsessie laten vallen. Mijn productie bleef toen stabiel. Daar vertrouw ik op. En verder blijft de kleine goed op gewicht. En ik heb het idee dat hij overdag vaker komt omdat hij in de nacht weg blijft.
4 maanden geleden
Reactie op kathl123
Die zorg had ik ook! Daarom eerst soms ‘s nachts toch baby maar wakker gemaakt, maar dat voelde uiteindelijk toch niet meer goed. Heb zelf geen last van stuwing gehad en heb niet het idee dat ik nu te weinig productie heb. Denk dat je lichaam zich daar opgegeven moment toch aan aanpast. Had het ook nog met lactatiedeskundige besproken en die zei ook dat het in principe geen kwaad kon, mits je kindje overdag voldoende binnenkrijgt natuurlijk
4 maanden geleden
Reactie op kathl123
Ik vind het ook een lastige! Mijn dochter heeft nu 3 nachten gehad dat ze er 7 uur of 8 uur tussen de voedingen liet (vanaf 20.00). Mijn borsten lekken dan ook flink in de nacht. Ik geloof ook weer dat je lijf het uiteindelijk afstemt op je kind :)
3 maanden geleden
Reactie op kathl123
Mijn kindje van zes weken laat er nu al acht uur tussen (niet altijd) en m’n borsten pasten zich heel snel aan. Zitten wel goed vol na 8 uur.
Moet wel zeggen dat het m’n derde kindje is en ik de vorige twee ook allebei een jaar bv heb gegeven dus mijn productie is wel redelijk stabiel na al die jaren denk ik :) keldert niet zo snel.
3 maanden geleden
Reactie op mags
Hier sliep hij vannacht van 20:00 tot 5:00, ik heb m om 5:00 maar wakker ge ...
Dit kan allemaal geen kwaad..
Elke baby heeft zijn eigen biologische klok, de bedoeling is dat ze uiteindelijk overdag voldoende voeding krijgen om de nacht te kunnen doorslapen..
Hier is onze kleine nu 10week.. tussen 21.00 en 22.00 krijgt hij ziin laatste fles. Deze week 2x 8uur doorgeslapen.. ik maak hem dus niet snachts wakker maar laat hem zelf komen. Hij doet het prima en baby's halen overdag hun voeding weer in als ze snachts langer slapen..
Als ik kijk naar een paar week terug zat er elke x 3 uur tussen, de eerste fles die hij oversloeg was die van 1.00.. nu is het vaak rond 3uur en dan weer rond 7uur..maar met de nacht van 8uur is het zoals vanacht van 21.15 tot 5.15 en meneer slaapt nu nog steeds..
3 maanden geleden
Reactie op kathl123
Ik eerst wel omdat mijn borsten ook echt na 2 nachten al niet meer vol voelden. Maar dat is nu al weken zo, baby groeit hartstikke goed en zelfs de peuter van 3 krijgt er 's avonds nog een slokje uit (als de productie op zijn laagst is). Ik laat er wel maximaal 3 uur tussen overdag, al leg ik haar vaak na 2 uur alweer aan omdat het beter uitkomt met slapen. Maar ik denk dat in mijn geval mijn borsten ook wat meer gewend zijn aan het voeden, ik geef al ruim 3 jaar onafgebroken borstvoeding.
3 maanden geleden
Hier slaap hijnu met 8 weken van 20.00-2.00 en na de voeding weer tot 7.00. Heeerlijk er nog maat 1 keer uit in de nacht.
Nu de uren lange huil avonden nog wat rustiger zien te krijgen🥲
3 maanden geleden
Reactie op Girlsmom91
Hier slaap hijnu met 8 weken van 20.00-2.00 en na de voeding weer tot 7.00. ...
Ohja en overdag slaapt hij nietbzonder ons, en is niet weg te leggen. Dus overal is het wat hoor🤣
3 maanden geleden
Wat ons heeft geholpen voor door tslapen, misschien heeft iemand er wat aan.
- wakker maken om 22:30/23:00 voor laatste fles. ( wij geven fles voeding)
- fles voeding opgehoogd toen hij elke 3uur bleef komen snachts.
- elke avond voor 80% het zelfde ritueel. Wijkt soms af van tijd en programma maar we houden bepaalde patronen altijd het zelfde.
Ook praten we niet tegen hem bij de laatste fles en houden we hem zo slaperig mogelijk. Hij drinkt op automatisme volgens mij😅
3 maanden geleden
Heeft bij iemand ook zijn kindje snachts last van krampen/scheten? Mijn dochter is dan zo wild met haar armen en benen maar heeft wel haar ogen dicht. Hoor haar dan ook soms windjes laten. Doen julle dan iets?
Vind t zo sneu ondanks dat ze zelf wel lijkt te slapen .. kan er zelf alleen niet van slapen. Ze ligt al in haar eigen kamer