6 Reacties
3 maanden geleden
Ik herken dit wel een beetje. Mijn baby slaapt over het algemeen best prima, maar hij heeft ook momenten dat hij alleen bij mij op schoot wilt slapen. Hoe ik het dan doe is hem voeden (ik geef borstvoeding) en hij valt dan aan de borst in slaap als hij uitgedronken is. Ik wacht dan 10-15 minuten tot hij diep slaapt en leg hem dan voorzichtig in de box waar hij dan prima doorslaapt. Soms wordt hij wakker, dan neem ik hem weer op schoot en laat hem lekker op mij slapen. Meestal blijft hij doorslapen.
Ik heb laatst de tip gehoord (was geen tip voor mij maar voor een vriendin) dat je een soort routine kan opbouwen dat je baby leert dat het tijd wordt om even te slapen. Geen idee of dat echt helpt. Maar je zou het kunnen proberen. Heb je al eens white noise geprobeerd? Mijn baby valt daar ook mee in slaap als hij niet uit zichzelf in slaap kan komen. 🤗
3 maanden geleden
Waar leg je hem te slapen? In de woonkamer of in zijn eigen kamertje? Is er geluid of andere prikkels zoals licht, of is het donker? Geeft hij aan dat hij moe is of mis je misschien al eerder vermoeidheidssignalen waardoor hij ‘overprikkeld’ is tegen de tijd dat je hem weglegt? Maak je gebruik van een bedtijdroutine zodat hij (zoals hierboven ook genoemd) herkent dat hij moet gaan slapen?
Wat hier echt helpt is zo weinig mogelijk prikkels. Dus in het donker, zonder geluid (dus ook geen muziek mobil), niet tegen hem praten en op tijd zijn signalen herkennen. Ons zoontje gaat een beetje apathisch voor zich uitstaren en reageert niet meer op speeltjes. Ongeveer 10 minuten daarna komen pas gaapjes. Als hij zo door mij heen gaat staren, weet ik dat hij moe is en breng ik hem naar boven, leg ik hem rustig neer en is hij meteen weg.
3 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Ik herken dit wel een beetje. Mijn baby slaapt over het algemeen best prima ...
Dat is het mooie van borstvoeding.. ik geef flesvoeding maar kan hem natuurlijk wel in slaapwiegen en na 10-15 minuutjes voorzichtig wegleggen.
Ik heb wel eens white noise geprobeerd maar vind heel lastig om te zien wat hij fijn vind. Hoe merkte jij dat?
Over de routine heb ik ook gelezen inderdaad maar dat helpt vooralsnog weinig helaas
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Waar leg je hem te slapen? In de woonkamer of in zijn eigen kamertje? Is er ...
In zijn donkere kamer, eigen bedje.. dat staren herken ik wel. Zal daar eens meer op letten!
3 maanden geleden
Ik sluit me aan bij de adviezen die al gegeven zijn. Als je de vermoeidheidsignalen hebt gemist of als je zoontje te weinig heeft geslapen/overprikkeld/oververmoeid is, komt hij waarschijnlijk ook niet in slaap. Dat is bij mijn dochter zo. Ik draag haar dan in de draagdoek en ga dan stofzuigen (klinkt hetzelfde als White noise, ze wordt door het lopen gewiegd en hoort mijn hartslag/ruikt mij), ze is dan in no time in slaap. De slaapjes daarna gaan dan ook weer beter, omdat ze dan even een goede slaap heeft gehad. Dat kun je eventueel nog proberen.