5 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou een 90cm kopen, onze man jeeft steeds 70cm aan en past al bijna niet meer gestrekt in zijn slaapzak. Terwijl hij het ook lekker vind af en toe zijn beentjes te strekken. Hij is nu ongeveer even lang als jouw zoon.
Voor de tog waarde zou ik een formatje over wat je wanneer aandoet. Daar zijn vrij veel voorbeelden van. En dan kijken of jouw zoontje het snel warm.of koud heeft en naar gelang daarvan aanpassen. Die van ons is vrij warmbloedig maar draagr in de nacht toch een lange mouwen slaapzak van 0.5 tog met korte mouwen romper, omdat hij het snachts wel snel koud heeft
2 maanden geleden
Waarom geen Puckababy 4 seizoens? Ik heb voor mijn dochter sinds ze 5 maanden is dezelfde slaapzak gebruikt, ze is nu 2 jaar en een beetje. 1 keer 120 euro, maar daarna elke nacht een passende slaapzak, qua lengte, qua TOG. Altijd goed :)
2 maanden geleden
Voor onze peuter hadden we gewoon slaapzakken van hema/terstal/prenatal. Allemaal wel lekker warm, maar niet te warm. Als het warmer was dan droeg hij alleen een romper of luier onder de slaapzak. Was het echt koud dan droeg hij een romper, pyjama lange broek lange mouw en sokken in z'n slaapzak. En daar zit ook nog een middenweg tussen. Mijn ervaring is dat je beter niet te warm kunt beginnen en dat je vrij snel leert wat je kindje nodig heeft.
Wij hadden overigens geen (dure) 4 seizoenen slaapzak omdat onze peuter altijd heel veel spuugde. Eigenlijk moest hij elke nacht een schone slaapzak aan. En later nog wel eens last van doorlekken. Dus daarom kozen wij voor meer goedkope slaapzakken. Maar als je een kindje hebt waarbij de slaapzak wel vrij schoon blijft, zou ik wellicht ook kiezen voor een 4 seizoenen slaapzak.
En ik zou trouwens de 90 cm kopen. Als ze wat aan de korte kant zijn kunnen ze zich niet goed meer strekken/uitrekken en dat kan veel frustratie opleveren. Wel altijd even checken of zijn hoofdje niet door de opening kan.
2 maanden geleden
Reactie op xxxnik
Doe je dan nog lakentje over deze slaapzak? Ik ben ook beetje zoekende!
Deed ik in het begin wel. Ze sliep namelijk beter als ze er strak in lag. Je kan gewoon kijken wat de behoefte is van je kindje.
Doe je wel een lakentje, denk er dan aan dat het niet te warm wordt bij elkaar ☺️