7 Reacties

2 dagen geleden

Rond 18 maanden, het begon echt iets eerder voor mijn gevoel, sliep onze jongste slecht en haalde het bij de opvang bij. Hij haalde het in en wij niet. Dat ging na 1,5 maand eindelijk beter. Afgelopen weekend merkten we dat hij weer onrustig sliep. Hij werd zondag om 2:00 uur en 4:00 uur wakker. Ik heb toen thuis gewerkt. Anders zou ik het niet trekken.

gisteren

Hier ook al vanaf de 18 maanden slaapregressie bezig. Gelukkig valt hij wel zelfstandig in slaap zowel overdag als in de avond dus dat is heel fijn. Maar hij komt vaak rond klok slag 04:00 uur. En wilt dan een uur lang spelen, eten, drinken, knuffelen. Als wij hem dan rond 05:00 uur weer neerleggen gaat hij weer lief slapen. Het is wel vermoeiend onderhand, hij is nu bijna 21 maanden. Soms slaapt hij wel een nachtje door. Dan ben ik zelf als nog rond 04:00 uur wakker, soort biologische klok. Maar wel al van alles geprobeerd; kort middagslaapje, geen middagslaapje meer, later naar bed, eerder naar bed. Het lijkt allemaal niet te werken.. dus ben echt bang dat we het moeten uit zitten. Hij is wel een keer ziek geweest 40° koorts toen hij weer beter was, sliep hij ineens 3 dagen goed door en zelfs uit. Maar toen we dachten dat het eindelijk voorbij was, begon het weer.😅😭

gisteren

Herkenbaar! Hier ook al maanden op en af. Bij grootouders slaapt ze door. Thuis is ze regelmatig 2 uur in de nacht wakker. Vooral als ze start in haar bedje en we bij haar eerste ontwakenening bij ons nemen in het vloerbed. Als ik haar gelijk bij me neem in het vloerbed als ik ga slapen op dan slaapt ze rustiger en is ze niet zo lang wakker. Maar bij mijn man deze week was ze toen ook gewoon 2 uur wakker… ik ben ook 39 weken zwanger dus misschien dat dat nog invloed heeft 😅 Ik heb dus geen tips. Wel herkenning ;)

gisteren

Reactie op Claudia2101

Hier ook al vanaf de 18 maanden slaapregressie bezig. Gelukkig valt hij wel ...
Dit is een kopie van hoe onze dochter het ook doet🙈 ga regelmatig naast haar liggen op eigen matras zodat ze wel in haar bedje blijft maar idd klokslag 0400 wakker

gisteren

Wij hebben er dik 5 weken in gezeten. De eerste weken idd ook paniek bij überhaupt het zien van zijn slaapzak. Wij hebben hem toen de nabijheid gegeven die hij nodig had. Op een gegeven moment waren wij ook kapot van het naast zijn bed zitten (uuuurreen) en zijn hand vasthouden. Toen hebben we een matras naast zijn bed gelegd en zijn we om en om bij hem gaan liggen. Toen wij na een week of 4/5 merkte dat hij minder paniek had en het meer zeuren werd zijn wij de 4 minuten methode gaan toepassen. Nu 4 dagen verder en al 4 nachten doorgeslapen en zelfs uitgeslapen tot 8:30!! Hou vol, het komt écht weer goed!!

gisteren

Hier ook sinds ongeveer 18 maanden. Van alles geprobeerd, ook een slaapcoach. Hielp niet. Bij ons in bed begon hij in ieder geval niet te krijsen. Dus toen geprobeerd zijn bedje bij ons in de slaapkamer te zetten en vanaf nacht 1 gaat dat top. Slaapt door tot 6:30-7:30 🙈 Handig is het niet want onze slaapkamer is niet groot, maar wat zijn we blij dat we weer kunnen slapen! We laten het voor nu maar even zo…
Bij ons sinds het vuurwerk vooral een drama met inslapen. Overdag ging nog prima, maar nu soms ook lastiger. ‘s Avonds wil hij alleen naast een van ons in ons bed in slaap vallen. Wijst al naar zijn eigen kamertje en schudt dan druk nee 🙈 Wij brengen hem dan naar zijn eigen bedje zodra hij slaapt. Maar sinds vrijdag komt hij rond middernacht weer, maar misschien dat dat meer te maken heeft met kroep/hoesten. We hopen maar dat hij er niet aan gaat wennen om altijd naast ons te slapen.