4 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook zo een van 13 weken. Zelfstandig in slaap vallen gebeurt niet vaak, vooral door voeding, wiegen, wandelen, autorit en vaak in de woonkamer en niet in z'n bed. En super beweeglijk de hele tijd en slaapt het liefst in het donker (maar dat is dan weer lastig in de woonkamer). Nu is die van ons na een kort slaapje van 30/45 min vrolijk en kan daar weer uren op door. Bij jouw zoon niet lees ik, dat is dan nog veel lastiger. Je gunt ze zo hun rust he. Ik hou mezelf altijd voor dat ze in principe pakken wat ze nodig hebben en je niet meer dan je best kan doen. Ik merk ook dat als ik het even loslaat, hij spontaan in slaap valt. Ik was bezig een ritme erin te krijgen maar dat leek nog te vroeg. Ga ik komende week wel weer consequent proberen op te pakken, zodat het voor hem in ieder geval voorspelbaar is.

2 maanden geleden

Reactie op esmeenpg

Hier ook zo een van 13 weken. Zelfstandig in slaap vallen gebeurt niet vaak ...
Ik laat hem kort huilen om zelf in slaap te vallen, maar zodra het echt krijsen wordt pak ik hem even op tot hij rustig is. Daarna probeer ik het opnieuw. Als ik dat consequent volhoud valt hij meestal wel een keer in slaap, maar soms is me alle inspanning niet waard voor dat half uur dat ie dan slaapt haha. Dat moet ik wel weer gaan doen

2 maanden geleden

Ja hier hetzelfde hoor. Google maar eens op de 4 maanden slaapregressie, dit valt vaak samen met het om willen rollen. Heel normaal, heel pittig, maar wel een fase😉 Hier waren eerst de nachten heel erg prut en het overdag slapen redelijk (wel vaak korte slaapjes, maar wel zelf in slaap vallen) en nu gaan de nachten weer goed en is overdag drama. Ze kan niet meer zelf in slaap vallen en verzet zich énorm tegen het slapen. Ik moet haar de hele dag entertainen, want ze is bloedchagrijnig van de slaap😂 En maar rollen de hele dag, niet weten hoe ze terug moet en dan huilen hè.

2 maanden geleden

Hier een zoontje van 12 weken. Valt lief zelf in slaap, eigenlijk al heel lang. Maar wordt sinds een paar dagen heel hard huilend wakker na 40 minuten. Nog super moe en kan niet zelf verder slapen! Net zeker 35 minuten bezig geweest om m weer in slaap te krijgen?! Hoe doen ouders dit? Ook met een ander kindje erbij? En hoe lang duurt dit..