We hadden vandaag voor onze Ludo zijn 2 maandse cjg afspraak.
Alles was goed, alleen viel het haar op dat hij met zijn ogen niet zo goed volgde. Ze hield een rood blokje voor zn gezicht maar hij volgde weinig. Ook maakte hij weinig oogcontact. Als ze haar handen naar zn ogen deed knipperde hij ook maar af en toe. Was verder wel blij en lachtte meermaals breed, ook naar haar.
Ze riep de kinderarts er even bij, die probeerde ook wat dingetjes maar adviseerde ons uiteindelijk toch om naar een oogarts te gaan met hem. Niks schrikbarends zei ze, maar beter even voor de zekerheid.
Zijn er mensen die dit herkennen en waar uiteindelijk niks (of juist wel wat) aan de hand was?
Hij ziet sowieso wel want hij reageert op dingen die hij kan zien. Maar inderdaad, als ik hem op schoot neem kijkt hij vaak naar de lamp, of langs me heen, of naar mijn voorhoofd. Oogcontact is er wel, maar sporadisch en van korte duur. Ze zei dat het ook kon zijn dat hij er nog niet zo'n intresse in had (maar het is wel een sociale baby die graag bij mensen is en moet lachen als hij je ziet of je stem hoort).
Merk dat ik me er toch een beetje zorgen om maak. Mijn man en ik hebben overigens geen oogproblemen. Mijn man alleen een bril vanwege laag cilinder, maar geen sterkte.