5 Reacties
5 dagen geleden
Hier bij vlagen ook een stuk minder. Maar wij laten het wel gewoon gaan. Wil je niet eten? Prima. Wil je een paar happen? Ook goed. Ze krijgt altijd yoghurt als toetje als ze wil maar ze krijgt niks anders. Tenzij ik weet dat ze iets echt niet lust. Maar dat is maar weinig en dat maken we ook eigenlijk nooit. Ze gaan vanzelf weer beter eten. Bij de oudste doen we het ook nog steeds zo en die eet over het algemeen prima.
Helpen met eten mogen wij ook al heel lang niet meer. Maar dat vind ik niet erg. Soms alleen met yoghurt/soep ofzo wel vervelend want dan wordt ze wel vies. Maar goed, daar is de douche/wasmachine weer goed voor haha.
Wij proberen ook zo min mogelijk aandacht te leggen op het eten. We "dwingen" niet om iets te proeven, hebben geen minimaal aantal happen en dat soort dingen. Ze bepalen echt zelf hoeveel en wat ze eten. Dat werkt voor ons in ieder geval. Ze eten vrijwillig groente en fruit, maar niet alle soorten vinden ze even lekker. Zo heeft de oudste vandaag 3 happen rijst gehad. Tsja, dat is zijn keuze. Morgen zal ie het wel weer inhalen.
Oja, onze kinderen groeien trouwens prima. Dus dat maakt het wat makkelijker om het los te laten. Mijn tip is dus loslaten, het wordt hoogstwaarschijnlijk vanzelf weer beter.
3 dagen geleden
Ach wat lastig zeg..
Misschien dat het volgende helpt?
- 2 uur voorafgaand aan het avondeten niets anders meer eten, zodat ze echt trek heeft.
- tijdens het avondeten tegelijkertijd ook iets aanbieden wat ze sowieso lekker vindt, zoals een beetje fruit of een klein stukje brood (dus niet erna).
- niet nog iets anders aanbieden na het eten als ze het niet opeet.
Succes!