21 Reacties

2 maanden geleden

Die van mij krijgt rode oogjes en wenkbrauwen. En gaat gapen en in zijn oogjes wrijven.

2 maanden geleden

Gapen, jammeren of aan de oortjes trekken

2 maanden geleden

Vroege signalen: - Wegkijken - Staren - Stil worden Duidelijkere signalen: - Met z’n handje in z’n haren draaien - Geeuwen - Af en toe ‘waaaah’ roepen - Hoofd constant heen en weer draaien - Zuigbehoefte (driftig op handen zuigen) Late signalen (dan zijn we eigenlijk al te laat) - Constant blijven miepen (‘aaaaah’ ‘woooooh’ en ‘eeeeehhh’ roepen) aan een stuk door - Jengelen - Semi-huilen - Hyperactief De perfecte timing voor ons is hem tussen vroege en duidelijkere signalen in bed leggen😂

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Vroege signalen: - Wegkijken - Staren - Stil worden Duidelijkere signalen: ...
Wauw! Jij kent je kindje goed!

2 maanden geleden

Rode wenkbrauwen, driftig op de speen sabbelen, met vuistjes in de ogen wrijven en "nephuilen" om onze aandracht te trekken (vaak om de speen in te doen).

2 maanden geleden

Gapen, rode wenkbrauwen en jengelen.

2 maanden geleden

Wat grappig van die rode wenkbrauwen, ik ga er eens op letten! Hier als ze je niet echt meer aankijkt. Ook in de oogjes wrijven en een beetje zeurderig huilen

2 maanden geleden

Moeite blik, rode wenkbrauwen, gapen, staren en sinds kort ogen wrijven

2 maanden geleden

Leggen jullie de baby bij slaapsignalen in bed? Gaat de baby dan vanzelf slapen? Of doen jullie nog speciale dingen om in slaap te helpen?

2 maanden geleden

Reactie op moppie040

Leggen jullie de baby bij slaapsignalen in bed? Gaat de baby dan vanzelf sl ...
Wij alleen na haar eerste middag fles! Als ze dan gespeeld heeft na de fles en ik merk slaapsignalen op dan breng ik haar naar bed in haar puckababy (wel met armpjes er uit), geef haar knuffeltje in haar arm, geef haar tut, ik zet haar numsy hard aan en dan ook nog haar licht otter waar ze naar kijkt en waardoor ze lekker in slaap valt. Ze slaapt dan 2,5 a 3 uur

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Vroege signalen: - Wegkijken - Staren - Stil worden Duidelijkere signalen: ...
Jij bent dit volgens mij heel systematisch aangepakt 😂❤️

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Wij alleen na haar eerste middag fles! Als ze dan gespeeld heeft na de fles ...
Waar leg je haar dan met de rest van de slaapjes?

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Jij bent dit volgens mij heel systematisch aangepakt 😂❤️
Ja te vroeg naar bed = 3 kwartier lachen en brabbelen en dan pas in slaap vallen, en te laat = 3 kwartier jengelen en huilen🤣🤣

2 maanden geleden

- rode wenkbrauwen - waterige ogen - staren - geeuwen - in ogen / oren wrijven Zodra onze zoon deze signalen laat zijn brengen wij hem naar bed, bakeren we hem in zetten wij zijn withe noise aan en 9/10 valt hij dan zelfstandig in slaap..

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Ja te vroeg naar bed = 3 kwartier lachen en brabbelen en dan pas in slaap v ...
Oh heerlijk, zo’n duidelijk kind. Ik heb het idee dat het bij mijn kind niet zoveel uitmaakt. Ze wordt namelijk altijd boos zodra ik haar in de slaapzak doe. Gisterochtend sliep ze in ene bij haar tweede slaapje 2 uur achter elkaar. En wat ik anders heb gedaan?? Echt geen idee.. Eerste ochtendslaapjes gaan eigenlijk altijd wel goed.

2 maanden geleden

Rode wenkbrauwen, rode ogen, gapen, friemelen aan zijn oortjes, haren en gezicht

2 maanden geleden

Die van ons gaat gapen, krijgt rode traan oogjes, gaat in z'n oogjes wrijven. En als we te "laat"zijn dan wordt hij huilerig en zeurderig. Soms helpen we hem dan ook als het hem zelf niet lukt om te slapen. We wrijven dan met onze vinger over zijn wenkbrauwen, neusje of masseren zijn hoofd en vervolgens valt hij dan snel in slaap. Of ik wieg hem wel eens in slaap, binnen 5minuten is hij dan in slaap.

2 maanden geleden

Hier gaat hij heel zeurderig kletsen. Vertelt me letterlijk “Ik wil slapen”. Hij valt dan ook meteen in slaap als ik hem op de kamer even wieg.

2 maanden geleden

Gapen, op vuistje sabbelen en 1 dicht vuistje naast het hoofd omhoog houden (die laatste kwam ik toevallig achter op internet en zie haar dit dus inderdaad doen als ze moe is)

2 maanden geleden

Rode wenkbrauw (alleen links), gapen, ogen wrijven, op haar zij draaien en gaan duimen. Hierna word ze jengelig. Eerste ochtend slaapje reguleert ze helemaal zelf, ik leg haar in de box dan speelt ze even en valt vanzelf in slaap. De andere slaapt help ik vaak eventjes door over haar rug te aaien, ze probeert dan al zelf te gaan slapen door op haar zij te gaan liggen en duimen maar blijft zichzelf dan telkens weer activeren