30 Reacties

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ben vorige werk cold turkey gestopt met de speen, ook overdag. Was er helemaal klaar mee. Het was even twee dagen lastig maar nu is ze er door heen. Mijn dochter van twee heeft nog wel een speen, en zie er nu al tegenop om dat af te leren.. dat gaat langer duren dan twee dagen ben ik bang🙈

2 maanden geleden

Update hier bij ons: wij zijn niet gestopt met de speen. We zijn weer een nachtvoeding gaan geven nadat ze hier al een paar weken niet meer om vroeg. En wat denk je: ze slaapt daarna weer door als een blok! Zo goed dat we vandaag ons hadden verslapen…

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Update hier bij ons: wij zijn niet gestopt met de speen. We zijn weer een n ...
Hey! Thnx voor de update: ik had het vandaag tegen mijn man: misschien even proberen eten te geven, ipv 10 keer speen tot 9 uur sochtends. Dus we gaan ook proberen om eten te geven dan maar ❤️🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op bevervis

Hey! Thnx voor de update: ik had het vandaag tegen mijn man: misschien even ...
Ben benieuwd! Hier drinkt ze nog steeds maar flesjes van 120+4 maar wordt ze wel steeds groter, dus meer behoefte. Vandaar dat ze waarschijnlijk ook toch weer in de nacht voeding wil

2 maanden geleden

Hoe gaat het ondertussen bij jullie en die speen? Het is hier wel wat aan t verminderen. Hopelijk komen we weer richting het oude. Ze heeft m overdag tijdens de slaapjes wel echt hele tijd in, als die dan uitvalt is t sneller ‘paniek’. Maar dat komt grotendeels denk nog door het lichte slapen van de slaapregressie/sprong 4… We willen de speen nog steeds niets weghalen. Indien dit nog voor hele lange tijd doorgaat dan ga ik daar wel aandenken🍀🤞🏼

2 maanden geleden

Reactie op Elin2024!

Hoe gaat het ondertussen bij jullie en die speen? Het is hier wel wat aan t ...
Hier ook nog niet veel verandering. We gaan wel vannacht een keer proberen hoe het gaat als ze op haar eigen kamertje slaapt. Wellicht wordt ze ‘s nachts wakker van ons gesnurk bijvoorbeeld 🙈.

2 maanden geleden

zat er misschien niet iets van een boertje dwars of wilde ze niet eten? deze signalen had ik ook bij m’n kindje en meestal was dat dan de reden

2 maanden geleden

We zijn nu op vakantie, dus het is nog steeds speentje terugduwen. Het is wel minder: we hebben weer wat meer druppels tegen krampjes in haar flesje gaan doen, dus gaat ze al rustiger door de nacht (niet meer zoveel met benen omhoog rondom 4 uur). Toevallig slaapt ze ook sinds een week met haar armpjes buiten slaapzakje: hierdoor wrijft ze zichzelf wat meer wakker snachts, waardoor ze achter komt dat speen er niet meer in haar mond zit, dus dan begint ze te mekkeren. Aangezien het nu al wat minder is, gaan we het aankijken… ik heb haar geobserveerd en het lijkt echt niet op dat eten het oplossing wordt. We zijn ook niet van plan om speentje (helemaal) uit te faseren.

2 maanden geleden

Bij ons is het een teken dat hij honger heeft.. Na het geven van een flesje is die zuigbehoefte ook weg

2 maanden geleden

Bij ons is het overduidelijk rond 03:00-04:00 honger. En we hebben haar de tweede helft van de nacht in haar eigen kamertje gelegd. Zowel zij als wij slapen de tweede helft nu ook goed! Ze slaapt dan weer tot ongeveer 07:00-08:00