Hoi allemaal,
Mijn dochter pakt sinds geboorte geen speen, aantal merken geprobeerd geen succes. Mijn oudste heeft het tot 2,5 jaar gehad, heb de speen altijd als een vloek en een zegen ervaren. Zeker de eerste maanden was het ideaal vanwege de zuigbehoefte. Naarmate ze ouder worden begon ik de nadelen te merken van de speen (10x snachts speen terugstoppen omdat ze het zelf nog niet kunnen en steeds wakker worden als ie uit de mond valt). En veel later natuurlijk de struggle van het stoppen met de speen.
Afijn, terug naar de baby. Ik geef bv en ik worstel enorm met mijn baby rustig krijgen als ze onrustig/overstuur is of huilt. Enige wat helpt is wiegen en heen en weer lopen (zitten kan niet) en inmiddels heb ik elke avond een lamme arm van het vele wiegen. Er zijn vele momenten waarbij ik de speen ‘mis’: bij het inslapen, in de auto (krijst altijd in de maxicosi), als ze bij een wandeling in de kinderwagen wakker wordt, als ze in de box ligt maar snel verveeld is en ik nog bezig met met koken bijv. Vooral bij het inslapen merk ik dat ze nu vaak de borst als speen wil gebruiken. Ik geef bewust geen voeding voor het slapen omdat de voorkomen want de keren dat ik dat wel deed (omdat inslapen bijv lang duurde en wiegen niet leek te helpen) dan werd ze steeds wakker uit haar dutje (vermoedelijk omdat ze aan de borst in slaap was gevallen). Het is ook geen honger want als ik haar aanleg gaan de ogen meteen dicht en drinkt ze niet echt. Maar als ze dan nog moet inslapen of te snel wakker wordt na het neerleggen maakt ze gelijk weer een zoekend geluid /smakkend met haar mond.
Hebben jullie nog tips wat ik doen tegen zuigbehoefte/momenten van onrust?
Vooral in de auto en in de nacht als ze niet terug in slaap valt vind ik het heel lastig.