14 Reacties
één maand geleden
Welke heb je laten plaatsen?
Ik heb het Mirena spiraal eind juli laten plaatsen. Ik had ook een paar druppels verlies na plaatsing, maar daarna toch ruim 2 maanden lang elke dag bloedverlies gehad 🫣. Niet zo heel als een menstruatie, maar moest dus wel altijd een maandverbandje in. Ik was ook wel een beetje klaar met dat bloedverlies sinds de bevalling in mei 😂
Nu pas sinds een paar dagen niet meer!
één maand geleden
Ja ook mirena, ik heb hem nu 2.5 week en het word tot nu niet erger. Maar helemaal door alle bloedingen ook van mini pil helemaal klaar met bloed van onder 😂
één maand geleden
Ik heb nu voor de derde keer een spiraal en bij de eerste 2 keren heb ik nog 8 a 12 weken af en aan druppeltjes bloedverlies gehad. Deze is niet tijdens mijn menstruatie geplaatst, maar er vlak voor en tot nu was mijn menstruatie minder heftig. Het duurde alleen wat langer voor bloedverlies weer stopte. Heel benieuwd hoe mijn cyclus nu gaat lopen. Bij de eerste twee heb ik allebei de keren na 3 a 6 maanden geen menstruaties gehad. Hopelijk loopt het dit keer weer zo!
één maand geleden
Reactie op Mel0624
Heel even iets anders🙈 hoe ging het plaatsen ben de spiraal ? Bij mijn vol ...
Ik heb afgelopen woensdag ook de mirena laten plaatsen.
Het ging goed bij mij, had van te voren 2 paracetamol ingenomen.
Ingreep zelf was zo gedaan. Probeer zo goed mogelijk te ontspannen dat werkt super goed voor je lijf 🌻
Ga je in het ziekenhuis of bij je huisarts?
één maand geleden
Reactie op JenenMilena
Ik heb afgelopen woensdag ook de mirena laten plaatsen.
Het ging goed bij ...
Bij de huisarts. Ik wou het liefst bij de verloskundige praktijk waar ik zat, maar die deed helaas niet meer.
Haha dat proberen te ontspannen word denk ik nog een uitdaging hahaha!
één maand geleden
Heel eerlijk, ik zou hiervoor tekenen.. drie weken geleden laten plaatsen en 2 dagen erna begonnen met bloeden. Nog nooit zo extreem gebloed, ook niet na de bevalling. VK geeft aan dat dit wss post bevalling is en niet door spiraaltje..
één maand geleden
Reactie op Mel0624
Heel even iets anders🙈 hoe ging het plaatsen ben de spiraal ? Bij mijn vol ...
Ah ik heb het wel ook bij verloskundige gedaan en dat voelde heel vertrouwd, misschien bij een andere vk praktijk dat ze het wel kunnen doen? Ik vond dat zelf wel echt een fijne setting. Ik had ook echt wel spanning ervoor maar probeerde me er zelf er gewoon rustig door heen te ademen. Ik vond zelf de eendenbek nog het naarste van alles, het zetten zelf vond ik goed te doen.
één maand geleden
Bij mij heeft de eerste keer de huisarts gedaan, na mijn eerste bevalling het ziekenhuis en na deze bevalling de verloskundige. Persoonlijk vond ik de verloskundige het prettigst. Er werd de tijd genomen om alles nog een keer door te nemen en ook tijdens het plaatsen werd ik goed begeleid ondanks dat ik al bekend was met de procedure. De huisarts vond ik beetje stuntelig overkomen en in het ziekenhuis was het even snel snel. Plaatsen zelf vind ik meevallen, alleen het vastgrijpen van de baarmoedermond met een soort tangetje vond ik niet heel fijn. Proberen goed te ontspannen en voor je het weet is het voorbij.
één maand geleden
Reactie op Laurav00
Ik heb dit ook.. ik was dus bang dat het abnormaal was 🥲
Heb de mirena n ...
Heel eerlijk gezegd, nee niet minder 😭. Ik heb wel een aantal keer gehad dat het een aantal dagen erger werd, dus ik denk dat het met mijn menstruatie was die tussendoor kwam. Na een menstruatie nam het wel een paar dagen af, maar daarna toch weer bloedverlies.
Na m’n tweede menstruatie, stopte het bloeden opeens!
Bij een vriendin van mij duurde het 5 maanden, dus het kan echt wel langer aanhouden dan de 6 weken die je overal hoort. 🫣