10 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb de mirena spiraal 5 jaar gehad, goede ervaring mee! 4 jaar lang niet ongesteld, geen nare bijwerkingen en toen hij eruit was direct weer een normale cyclus ◡̈

15 dagen geleden

Heb al 2 keer de mirena gehad. Weinig klachten. Ik werd nog wel ongesteld maar heel lichtjes. Je hoeft er ook niet aan te denken zoals de pil en hij kan 5 jaar blijven zitten. Duurde trouwens bij mij wel eventjes voordat mijn menstruatie weer goed op gang was na het verwijderen waardoor het even duurde (8 maanden) voordat ik zwanger was. Al deze voor en nadelen zijn wel heel persoonlijk en kunnen bij iedereen weer anders zijn.

15 dagen geleden

Mijn verloskundigepraktijk kan de baarmoedermond met een spray verdoven, ik vond het spiraaltje zetten veel prettiger op deze manier. Tip voor als je eruit bent ;)

15 dagen geleden

Ik heb nu 3maanden de mirena. Zetten voelde ik niks van, wel de eerste 2 maanden gebloed.. Daarna geen bloed of pijn meer gehad

14 dagen geleden

Ik heb een koperspiraal laten zetten. Zetten was pijnlijk maar ik heb veder alleen meer last van afscheiding geen andere bijwerkingen. Ik voel me een stuk beter nu ik van de hormonen af ben. (Het grootste deel van de maand tenminste 😂)

14 dagen geleden

Ik kan niet goed tegen hormonen, maar een koperspiraal gaf in het verleden teveel bijwerkingen. Dus toen ben ik op onderzoek gegaan naar de koperspiraal met de minste hoeveelheid koper, en kwam toen uit op de gynefix. Dat bleek voor mij de oplossing! Dus ik heb hem na mijn zwangerschap ook weer laten zetten. Het zetten is wel iets anders dan bij een ander spiraal, dus ik zou onderzoek doen of je daar ok mee bent als je hem overweegt.

14 dagen geleden

Ik heb positieve ervaringen met de Mirena. Afgelopen zomer opnieuw eentje laten plaatsen. Deze zit er al 2,5 maand maar ik heb toch nog last van spotting. Dat is wel vervelend maar binnenkort stopt dat en heb ik er jaren en jaren plezier van. Ik ben fan

14 dagen geleden

Ik heb 2 keer de kyleena gehad. Dat is een soort light hormoon spiraal. Veel minder hormonen dan de mirena. Goede ervaringen en ik werd niet meer ongesteld. Na het eruit halen was ik 2x heel snel zwanger. De tweede keer (3de kindje) werd ik niet eens ongesteld. Ik ga hem nu weer laten zetten (als ik er aan toe ben haha).

14 dagen geleden

Hier een koperspiraal! Bij plaatsen geen pijn gehad en tot noch toe erg tevreden mee!

13 dagen geleden

Ik heb de kyleena gehad. Helaas bleek na een aantal maanden dat ‘ie was gaan ‘zweven’ en mijn baarmoeder had geperforeerd. Uiteindelijk is hij operatief uit mijn buikwand verwijderd. Heb dit bij de Kyleena vaker gehoord, omdat hij vrij klein is. Dus zelf zou ik daar niet meer voor gaan. Of op z’n minst goed laten checken (dmv echo) of hij nog goed zit :).