6 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou met je man overleggen of het een probleem voor hem is als jij gewoon gaat sporten en hij die ene (of paar) keer zelf red met de bedtijd. Vlak van te voren voeden is een goed idee, zelf ga ik ook gewoon zwemmen en dan voed ik vlak van tevoren een extra keer, daarna ga ik weg, bij thuiskomst ga ik snel douchen en dan ben ik er weer.
Komt je baby om de X aantal uur of komt hij vaker dan dat? Dan kun je altijd een extra keer kolven om wat slokjes melk achter te laten zodat je man die eventueel kan geven als het nodig is. Als je baby normaal niet om extra voeding komt en er een X aantal uur tussen zit steeds, lijkt het mij niet nodig daar over druk te maken. Het zal niet zo zijn dat hij dan ineens wel vaker komt tussen de voedingen in.
Hoe ik het zelf dus doe heb ik hierboven al gezegd maar het is weleens gebeurd dat ik thuiskwam van zwemmen en hij wat jammerend bij m’n man lag. Hij had trek gekregen, mijn baby komt al vanaf de geboorte vaker tussen de voedingen in voor extra slokjes en dit weten we van tevoren. Toch gok ik het er maar op, ik voed vlak voor ik weg ga en ja hij heeft die ene keer dus eventjes trek gehad. Ik ben snel gaan douchen en heb hem toen aangelegd daarna. Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jezelf goed gaat voelen! Volg je eigen gevoel en het is vooral trial and error. Je moet het gewoon ervaren en pas dan weet en leer je wat je anders zou kunnen doen. Komt vast goed!! 😘
4 maanden geleden
Haha ik ben dus niet de enige die beren ziet,
ik wil ook weer graag sporten normaal van 18.00 tot 20.30 maar Ik denk dat het nu ochtenden gaan worden ipv avonden ook omdat de baby mij savonds juist zo nodig heeft en elke 2.5 a 3 uur vraagt om borstvoeding ook snachts ben ik savonds dus ook op..
En me andere jongste ook nog wel eens savonds huilt is het gewoon niet handig savonds
Misschien voor jou ook handiger in de ochtenden ipv avonden gaan sporten?
4 maanden geleden
Die beren gaan helaas ook niet zomaar weg. Kleine man is erg aan me gehecht dus ik vind het heel lastig hem achter te laten. Bij mn man doe ik dat nu in het weekend 1 of 2 keer 75 min om te kunnen sporten maar als ik weg rij mis ik de kleine man al. En dinsdag past mn moeder op hem 75 min en op mn andere zoontje van 2. Dan ga ik in een keer door vanaf school waar ik de oudste twee adxet. Maar dan huilt de kleine man wel meer. Wilde er eerst mee stoppen maar me time is ook belangrijk. Dus ik zal toch proberen met je man te overleggen of hij 1 of misschien 2 avonden alleen kan. En ervoor inderdaad voeding geven en als je weer thuis komt. Daar zal ik me niet te druk om maken want je bent geen uren weg. Komt echt goed. En sporten is goed voor je lijf en mind. Dus hij krijgt er een vrolijke vrouw voor terug 🥰
4 maanden geleden
Het is voor iedereen wennen, zo’n nieuwe situatie maar ook belangrijk om tijd voor jezelf te hebben! Ik ga wel gewoon sporten ook al is het net een lastig tijdstip. Ze komen er met z’n drieën ook wel uit 😊
Ik zorg dat er gekolfde melk in de koelkast staat, zodat als de baby honger krijgt er wel wat op voorraad is. En vlak voor en na het sporten voeden.
4 maanden geleden
Nieuwe balans vinden is lastig he!
Hier geen sporten nog die bedtijd in de weg zitten, maar wel af en toe andere afspraken waardoor 1 van ons alleen is met peuter die niet altijd makkelijk gaat slapen en baby. En ik geef ook bv op verzoek.
Ik heb melk in de koelkast/vriezer voor mocht de baby toch voeding willen en verder is het veel draagzak werk. En soms baby voeden bij peuter op de kamer. En als dat niet helemaal wil is het ook gewoon accepteren dat 1 van de 2 kinderen misschien net even wat meer huilt dan je zou willen. Dat overleven ze ook wel en zal in de praktijk reuze meevallen.
Tot nu toe wisselden de kinderen elkaar mooi af met zeuren/huilen en ging het eigenlijk wel ok of ging het juist allemaal heel soepel- behalve dat bij niet soepel de ouder die thuis was dan ook echt bek af was wanneer de kinderen eenmaal sliepen. Maar dat is ok! Want zoals al gezegd is: me-time is belangrijk voor beide ouders.