17 Reacties
3 maanden geleden
Heel erg pittig zeg! Het enige advies wat ik kan bedenken is vragen of een lactatiekundige mee kijkt. Niet dat er perse iets verkeerd gaat, maar om uit te sluiten dat hij misschien een verkeerde drink techniek heeft. Of misschien zijn er net een paar kleine tips die kunnen helpen.
Ik wilde dat ik dat met mij dochter had gedaan toen ze zo veel last had van lucht en krampen...
Ooh en heel goed laten boeren is ook een must. Elke boer die er uit komt, is een scheet minder
3 maanden geleden
Hier ook al de 4e dag. Precies zoals bij jou. 🥴 Kan nog geen broodje voor mezelf smeren zonder dat ze zwaar overstuur raakt🙈 Ze is van 30 mei.
3 maanden geleden
Hier eentje van 27 mei en hij was onrustig van 13 t/m 24 juli…. Ik zat er ook echt even doorheen toen. Er zaten dagen tussen dat ik niet gedoucht of gegeten heb…
Veel huilen (lees krijsen), niet weg kunnen leggen, weinig slapen (alleen in mijn armen, bij papa was het ook ineens paniek) en heeeeel veel willen drinken (bv, 13-14x per dag).
Het was hier van de een op de andere dag ineens weer normaal, en nu alweer een week het zonnetje in huis! Zo gek af en toe…
3 maanden geleden
Hier ook niet kunnen wegleggen. Soms even snel 5 minuten dan maar doen. Want anders val ik om. Moet wel wat eten dus pak snel een stuk kaas of een koekreep of een plak brood etv. Maar verder blijft hier alles liggen. Ik kijk de hele dag maar serie met de kleine op mij. Het is niet anders. Ik zit nu op dag 5 nog niet over dus. Mijn zoontje is van 24 mei en ik was 1 juni uitgerekend. Succes allemaal even doorzetten!
3 maanden geleden
Ik lees dat je probiotica gebruikt. Wij gebruikten dit ook voor ons dochtertje van 3 juni. De kinderarts vertelde toen dat probiotica soms juist kan zorgen voor gasvorming en onrustige darmen omdat je de natuurlijke darmflora verandert en slechts bepaalde stammen toevoegt. Ze gaf aan dat er nauwelijks onderzoeken gedaan zijn naar het effect, zowel niet naar de positieve als de negatieve. Wij zijn zelf voor de zekerheid maar gestopt.
3 maanden geleden
Hier eentje van 18 mei...en vanaf geboorte een rustige baby en sinds 2dagen snel verdrietig...bij je willen 'plakken', korte hazenslaapjes, niet de fles leeg drinken. Beetje ontevreden. Gelukkig slaapt die binnen 10 minuten zodra die rond half8 wakker in bed wordt gelegd.
Even volhouden dit sprongetje.💪
3 maanden geleden
Hier eentje van 3/6, sinds vandaag vanaf 15:00 erg onrustig. Tot krijsen aan toe… ze had pas ook het vaccin gehad & we zijn opgehoogd in voeding.. dacht eerst dat het daar aan lag. Maar sprong 2 is natuurlijk ook heel logisch.. sterkte mama’s! 🍀
3 maanden geleden
Hier volgends de app moet het na maandag over zijn. We zitten er ook al dik 2 weken in wat een drama joh.. ontevreden, huilen, echt amper drinken, kort of niet slapen.. hij is zelfs schor van het krijssen owja en hij spuugt ook gigantisch veel maarja hij drinkt ook zo raar en heeft van zichzelf al reflux en nu nog erger. Twijfel ook nog of hij misschien spruw heeft. D r a m a soms huil ik gewoon mee dan weet ik het echt even niet meer. Opas en omas zijn allemaal ook precies op vakantie anders had ik hem daar even gebracht om op adem te komen
3 maanden geleden
Reactie op mammabopdik
Hier volgends de app moet het na maandag over zijn. We zitten er ook al dik ...
Jaaaaa hier dus ook hees van het krijsen en sinds gisteren meerdere keren spugen na het drinken, ondanks de goede houding van het voeden etc. Ik heb morgen dat hij het rotavirus vaccin kan krijgen.. ik lees alleen op dit forum dat er best veel kindjes lang last van houden, dus zo intens in dubio of het wel slim is om te geven. Onze dochter van 2 heeft het ook nooit gehad en is ook nog nooit echt ziek geweest.. andere ouders die ook twijfelen?
3 maanden geleden
Wij gebruiken sap simplex voor de darmen maar wat bij ons ook extra nog goed helpt is de voeding met 10 ml verdunnen.