77 Reacties

4 maanden geleden

Sorry ik heb (nog) geen ervaring met sprong 2 maar vroeg me af of er mama’s zijn die sprong 1 hebben meegemaakt. Hoe was dat? Mijn kindje drinkt zo onrustig en wilde gisteren amper tot niet slapen. Een korte slaapje en daarna weer wakker.. weet me geen raad meer :(

4 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Sorry ik heb (nog) geen ervaring met sprong 2 maar vroeg me af of er mama’s ...
Sprong 1 overleefd. Sprong 1 heeft bij ons een week geduurd en ze was vooral heel onrustig. Vaker huilen, minder slapen en veel vastgehouden willen worden. Ik had me eraan overgegeven en ging mee in haar flow met de gedachte dat de sprongetjes voor haar intens zijn en ze ons nodig heeft.

4 maanden geleden

Reactie op Debs14

Ze heeft gister amper geslapen en vandaag echt mega veel. Herkent iemand d ...
Ja vooral overdag. Gisteren bijna niet geslapen en vandaag al wat meer al slaapt ze vandaag nog steeds onrustig. Ze is nu 6.5 week dus twijfel of dit sprong 2 is.

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ja vooral overdag. Gisteren bijna niet geslapen en vandaag al wat meer al s ...
Het zou kunnen hoor, is ze eerder geboren dan de uitgerekende datum?

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Sprong 1 overleefd. Sprong 1 heeft bij ons een week geduurd en ze was voora ...
Oh jeetje een week! Jaa bij mij ook erg onrustig. Vaker en sneller huilen en onrustig met drinken.. slapen ging gisteren amper tot niet. Vandaag gelukkig weer wel (lijkt het).. hoe zag je dat het afnam? Ineens met de dag of juist minder huilen etc.

4 maanden geleden

Reactie op Debs14

Hier hetzelfde! Hele dag slaapt die al op voedingen na!

4 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Sorry ik heb (nog) geen ervaring met sprong 2 maar vroeg me af of er mama’s ...
Wij zitten er denk ik nu ook middenin. Ik ben uiteindelijk met haar boven gaan liggen. In een stille en donkere slaapkamer. Daar kon ze uiteindelijk wel in slaap vallen. Denk in de woonkamer nog teveel prikkels? Inmiddels slaapt ze al 4 uur op een kleine snack pauze na. Ben benieuwd wat de avonduren brengt. Afgelopen avonden heeft ze 2-3 uurtjes echt gekrijst. Vanmorgen ook veel. Pittig voor haar en pittig voor ons. Hopelijk is het een fase 🌈

4 maanden geleden

Reactie op Debs14

Ik heb dit exact hetzelfde. Gister nauwelijks geslapen, vandaag de hele dag. Hoeveel weken is die van jou? Mijne 8 maar wel 2 weken te laat geboren

4 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Oh jeetje een week! Jaa bij mij ook erg onrustig. Vaker en sneller huilen ...
Het was 1 dag echt afzien (qua slapen en huilen) en de dagen erna ging het gelukkig wel beter maar ze bleef een week onrustig (maar dan in mindere mate als die eerste dag zeg maar). Verder zagen we het ook terug in haar ontwikkeling. De manier waarop ze keek en de nieuwe geluiden die ze maakte. Ze begon ook de muziekmobiel interessant te vinden. Wat ook gebeurde is dat ze daardoor overprikkeld raakte omdat ze alles intenser ervaarde.

4 maanden geleden

Reactie op bbb1994

Ik heb dit exact hetzelfde. Gister nauwelijks geslapen, vandaag de hele dag ...
Hier ook! En een stuk minder ontevreden ook ineens Mijn dochter is nu 8 weken, met 41wk geboren :)

4 maanden geleden

Reactie op bbb1994

Ik heb dit exact hetzelfde. Gister nauwelijks geslapen, vandaag de hele dag ...
Hier net zo. Vandaag acht weken en volgens de planning zou haar sprong nu pas beginnen. Ik vermoed/hoop dat ze deze al geeft gehad qua het vele huilen en hangerig zijn. Ik merk nu ook dat ze soms een dag heeft waarin ze van voeding tot voeding slaapt en daarna weer een dag waarin ze bijna niet slaapt. Het hele erge en harde huilen lijkt afgenomen. Alsof ze de volume knop heeft ontdekt. Of ze is nu net over de krampen piek heen. Eigenlijk hoop ik vooral dat ze daar ober heen is en het sprongetje ook ;) . Veel blijer en gezelliger mensje nu. Fijner voor haar en voor ons.

4 maanden geleden

Hi! Onze dochter zit nu 3 dagen in sprong 2 (nu 8,5 week oud). Overdag kan ik haar totaal niet neerleggen in bed, bij het aandoen van de slaapzak is het al krijsen en ook de draagzak gaat zelfs moeizaam. Nu is het sowieso geen geweldige slaapster overdag, maar dit gaat wel heel erg moeizaam. Waren juist het slapen in bed aan het oefenen, maar dat is nu dus drama 😬 Hebben meerdere dit?

4 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Hi! Onze dochter zit nu 3 dagen in sprong 2 (nu 8,5 week oud). Overdag kan ...
Jep! Ik weet niet of onze zoon in sprong 2 zit, maar is 8 weken. En sinds vorige week dinsdag alleen maar hazenslaapjes van 30-45 minuten. Krijg hem overdag niet langer in slaap. Kost wel veel energie om er zo mee bezig te zijn. Als hij wakker is, is hij trouwens niet vervelend. Dan ligt hij in de box geluidjes te maken

4 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Jep! Ik weet niet of onze zoon in sprong 2 zit, maar is 8 weken. En sinds v ...
Ah hier inderdaad precies hetzelfde! Vooral hazenslaapjes en lijkt tussendoor wel gewoon vrolijk. ‘Fijn’ deze herkenbaarheid. Dan zal het wel een fase zijn :)

4 maanden geleden

Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren en zou volgens de app pas over 8 dagen in sprong 2 zitten. Nu slaapt hij sinds een paar dagen overdag niet meer. Alleen bij mij op m’n borst. zodra ik hem wegleg gaan z’n ogen wijd open. Ik merk al wel dat hij geluidjes maakt en reageert op ons. Kan het dat hij eerder in zijn sprongetje zit? Toen hij in sprong 1 zat was hij veel aan het huilen en humeurig . Dat is hij nu niet/minder .

4 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hier hetzelfde. Licht slapen , niet weg kunnen leggen. Humeurig huikeriger etc...

4 maanden geleden

Reactie op Rosamm

Hier net zo. Vandaag acht weken en volgens de planning zou haar sprong nu p ...
Dan houd ik nog even vast aan 'het is een fase'

4 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wat ben ik “blij” dit te lezen. Mijn zoontje slaapt nu bijna een week slech ...
Hier ook al anderhalve week geworstel met alles

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Hier ook al anderhalve week geworstel met alles
Laten we hopen dat het snel klaar is en dat onze baby’s weer iets langer achter elkaar slapen 🥴

4 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Is het dan zo slecht ze wakker te “houden”? Mijn meisje valt uiteindelijk toch wel zelf in slaap. Heb echt geen energie om haar steeds in slaap te krijgen als ze super alert is en het zelf wel prima vind