77 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter is 3 weken te vroeg geboren. Zij is morgen 8 weken oud. Hoe verloopt haar mentale ontwikkeling (mbt sprongetjes bv). Heeft zij een ontwikkeling van een baby van 8 weken? Of moet ik die 3 weken er van af trekken omdat ze te vroeg is geboren? Dus een ontwikkeling heeft van een baby van 5 weken? In de Oei in groei app heb ik bewust haar geboortedatum ingevoerd, en niet haar uitgerekende datum. Haar eerste sprongetje kwam wel overeen met de geboorte datum (en niet uitgerekende datum). Nu zou ze haar tweede sprongetje moeten hebben… maar ik merk er nog niets van.

4 maanden geleden

Reactie op SenG

Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren en zou volgens de app pas over 8 d ...
Bij ons is mijn dochter met 39.3 geboren en volgens de ap zou ze zondag (8 weken) sprong 2 gaan. Nou die van own zit al een week in sprong 2 met alle gedragingen. Het gedrag van de baby is leidend om te meten of je in de sprong zit. Bij de app en ook de tijden moet je een marge houden van 2 weken voor en na omdat elke baby zich anders ( sneller.langzamer) ontwikkeld

4 maanden geleden

Poeh hier bijna 8 weken Huilpiek week, wilt hele tijd in armen en aan de borst. Draagzak is ideaal maar het lijkt me ook heerlijk als die smiddags even in bedje gaat slapen zonder na 10 min te krijzen 😅 Alles is een fase maar heftigggg😮‍💨

4 maanden geleden

Poeh, ik heb ook even een dip. 9 weken en ze vindt soms nooit iets goed: rug liggen, draagzak niet, in de armen liggen niet. En als ze dan oververmoeid is wordt het nog lastiger om haar weer in slaap te krijgen. Uiteindelijk valt ze dan toch in de draagzak in slaap, maar ik begin het langzamerhand aan mijn lijf te voelen 😅

3 maanden geleden

Hmmm, ik begrijp het even niet meer. Mijn kindje laat de vaardigheden van na sprong 2 zien, maar zou morgen aan sprong 2 beginnen. Hij is komende woensdag 8 weken. Het is in principe toch zo dat eerst de moeilijke fase komt en dat je daarna pas de fase krijgt waarin je de ontwikkelingen van sprong 2 kunt terugzien? Nu was het afgelopen weken wel pittig met hem, maar dat zou dan betekenen dat hij nu sprong 1 direct in sprong 2 is overgegaan? Hmmm. Ik begrijp er niks meer van.

3 maanden geleden

Reactie op Karina85

Hmmm, ik begrijp het even niet meer. Mijn kindje laat de vaardigheden van n ...
Het zijn gemiddelden en ervaringen van ouders. Dus het kan best zo zijn dat de vaardigheden er al zijn voordat het sprongetje klaar is. Soms dus ook al voordat het sprongetje begonnen is. Je zal ook wel eens zien dat je kindje niet elke vaardigheid uit het lijstje oppakt na een sprongetje

3 maanden geleden

Hoe gaat het bij jullie inmiddels? Merkte je verschil na de sprong? Hier inmiddels al bijna 2 weken zo’n ontevreden baby, niks is goed en erg veel huilen en protesteren tegen de slaap. Ben zelf gisteravond even ‘ingestort’ want man wat is dit pittig zo… Dus even benieuwd, gaat het inmiddels weer beter?

3 maanden geleden

Reactie op Joure1992

Hoe gaat het bij jullie inmiddels? Merkte je verschil na de sprong? Hier in ...
Bij ons is ze volgens mij sinds 2 dagen uit de sprong. Alleen maar lachen, vermaakt zichzelf goed en slaapt elk slaapje in dr bedje ineens zonder enige moeite voor uren. Echt bizar deze wending na 2 pittige weken. Ik kon ook moeilijk geloven dat het beter zou worden, maar écht het wordt beter!

3 maanden geleden

Reactie op Mrn1992

Bij ons is ze volgens mij sinds 2 dagen uit de sprong. Alleen maar lachen, ...
Wat knap dat uren slapen. Wou dat die van ons dat deed. Heb je tips?

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wat knap dat uren slapen. Wou dat die van ons dat deed. Heb je tips?
Ik ben wel echt actief laatste weken bezig geweest om haar steeds in haar eigen bedje te leggen. Dat lukte soms maar 1 of 2x per dag. En sinds afgelopen 2 weken sliep ze dan ook niet langer dan 45 minuten. Heb toen veel geprobeerd.. laten liggen of proberen bij bedje het slaapje te verlengen, tevergeefs. Maar ineens afgelopen 2 dagen lukte elk slaapje in haar bed, met wakker neerleggen en dat ze heel lang slaapt. Dus tips niet echt, ze doet het gewoon 'ineens'. Maar wie weet heb ik maar geluk voor deze 2 dagen🙈

3 maanden geleden

Reactie op Mrn1992

Ik ben wel echt actief laatste weken bezig geweest om haar steeds in haar e ...
Oké Hahah! Onze zoon slaapt al wel in eigen bed en ook het wegleggen lukt aardig, maar die hazenslaapjes hahaha…

3 maanden geleden

Reactie op Mrn1992

Ik ben wel echt actief laatste weken bezig geweest om haar steeds in haar e ...
Vraagje! Van welke datum is jouw kindje en heb jij toegewerkt naar wakker wegleggen? Slapen in bedje gaat hier steeds beter maar moet haar dan wel echt slapend wegleggen, anders is het huilen! En qua datum.. wij zouden nu sinds 2 dagen uit de sprong moeten zijn maar merk nog weinig verbetering dus hoop dat het iets verlaat is 🙈

3 maanden geleden

Hier ook volop sprong 2. Overdag niet weg te leggen...gelukkig de nacht nog goed gegaan.

3 maanden geleden

Sprong 3 bedoel ik

3 maanden geleden

Fulltime baan in die sprongen zeg! Moet zeggen dat ik merk dat onze dochter deze moeilijker vind dat die andere twee. Toen kon ik haar nog wel laten slapen overdag...maar nu werkt bijna niks overdag, althans vanaf haar ochtenslaapje

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Fulltime baan in die sprongen zeg! Moet zeggen dat ik merk dat onze dochter ...
Zeg dat! Hier ook moeilijker. Ik doe haar weer in de draagzak en laat haar aan de borst in slaap vallen en een beetje als ‘speen’ gebruiken. Zo kan ik nog even relaxen 😅

3 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Vraagje! Van welke datum is jouw kindje en heb jij toegewerkt naar wakker w ...
Mijn dochtertje is van 20 mei, is nu 9.5 week! Sinds 3 weken oefen ik met haar eigen bedje, elke keer zelfde ritueeltje. Naar kamertje gaan, inbakeren,white noise wiegen tot oogjes dichtgaan en wegleggen. Maar moest echt vaak tot 5x terug, ik gaf mezelf 20 a 30min de tijd en als het niet lukte weer de draagzak in🙈. En vaak lukte dit maar 1 slaapje en met geluk 2 slaapjes op een dag. Maar nu net leg ik dr weer wakker in haar bedje (met hooguit 30sec wiegen) en het slaapt nu, echt nooit gedacht afgelopen weken dat rond dit tijdstip dit zou lukken😆. Of ze snapt nu 'ineens' wat er van haar verwacht wordt, maar zelf merk ik ook echt in haar gedrag dat ze uit de sprong is, heel ander kindje! Maar alles gaat in fases dus wie weet is het volgende week weer afgelopen met de pret😂😂 Maar dit was een verademing, iig dat ik weet dat ze ook soms langer dan 45min kan slapen en ik niet elke dag hele dag met een daagzak hoef te hupsen