1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Haha nou ja, ze zeggen dat het beter wordt. En dan komt de volgende sprong ...
Weinig rustmomenten het eerste levensjaar, haha. Maar vond bij de eerste sprong 4 met afstand het heftigst, de rest is me niet zo bijgebleven dus dat is een goed teken. Aftellen tot het einde van deze hel 😂

2 maanden geleden

Pff vandaag weer een dag met Max 45 minuten slaapjes en een kind dat niet heel gezellig is. Soms ineens zo onzeker of t lange slapen ooot weer terug komt…. Maar goed even volhouden nog, ben gelukkig niet de enigste en t komt echt goed 🍀🤞🏼

2 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Weinig rustmomenten het eerste levensjaar, haha. Maar vond bij de eerste sp ...
Heel eerlijk, ik kan het met van mijn oudste gewoon echt niet meer heugen hoe of wat🙈 En dat is nog maar 3 jaar geleden haha😂

2 maanden geleden

Mn baby rolt nog niet naar haar buik. Ze rolt alleen snachts naar haar zij en is overdag totaal niet met rollen bezig. Nu ga ik twijfelen of ze in sprong 4 zit (hoop het wel want slapen is hell en kan niet wachten tot het over is haha.

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Mn baby rolt nog niet naar haar buik. Ze rolt alleen snachts naar haar zij ...
Hier precies hetzelfde! Ik geloof wel dat ze in sprong 4 zit: ze brabbelt volop en in de nacht komt ze vaak. Heel vaak. ;)

2 maanden geleden

Hier ook begonnen denk ik. Hele dag niet willen slapen. S’nachts weer eerder komen. En ipv huilen is ze hele dag en in de nacht aan het “kletsen”. Reageren jullie pas op het huilen of ook al op het kletsen/brabbelen? Gaat echt hard😂 klinkt wel heel schattig en moet er ook wel om lachen haha

2 maanden geleden

Mijn zoon is van 10 mei en ‘s avonds in bed leggen voor de nacht is altijd een eitje. We hebben altijd een vast bed ritueel. Maar loop al ruim uur met huilend kind rond 😢 zodra hij in bed ligt is het krijsen en drama en met moeite rustig te krijgen. Dan slaapt hij in mijn armen(bijna) maar als ik hem in bed leg kan ik weer opnieuw beginnen. Morgen moet ik ook gewoon werken en gaat hij voor het eerst hele dag naar mijn zus. Wat zwaar dit.

2 maanden geleden

Reactie op MissLeonie

Mijn zoon is van 10 mei en ‘s avonds in bed leggen voor de nacht is altijd ...
Oh ik herken het helemaal… net een half uur bezig geweest, maar weer in de box gelegd en mijn man daarna wéér een half uur bezig waarna ze dan eindelijk weg zakt… hele slaapzak nat van ‘t kwijlen 🫠 Ingewikkeld he dat ze niet weg te leggen zijn? Dat was hier echt nooit gedoe! Ben vandaag ook al de hele dag bezig geweest en vannacht als klap op de vuurpijl rondjes met haar in de draagzak gelopen binnen tot ze diep sliep en ik haar er uit kon halen en in bed kon leggen… echt ellendig!

2 maanden geleden

Reactie op ElmH

Ik heb het idee dat het hier ook aan het beginnen is. Hoe gaan jullie om me ...
Als er niks anders op zit, gewoon bij je nemen in bed. Wij moeders slapen licht als onze kinderen naast ons liggen. Veiligheid staat nummer 1 en dat is dat de ruimte om de baby heen veilig genoeg is zodat er niks kan gebeuren. Maar blijf zeker proberen om je baby in eigen bedje te leggen. Mocht dat niet lukken, gewoon bij jou! Dan kom jij als mama ook nog lekker aan je slaap!

2 maanden geleden

Reactie op MissLeonie

Mijn zoon is van 10 mei en ‘s avonds in bed leggen voor de nacht is altijd ...
Mijn dochter is van 8 mei en die had eergisteren precies dit. Nu is ze niet héél makkelijk in bed te krijgen, maar eergisteren sloeg echt alles. Ik kon wel janken toen🙈 Gisteren ben ik een half uur bezig geweest (wel met veel huilen) en vanavond heb ik haar slapend weg kunnen leggen. Hopelijk is het bij jou ook een eenmalig iets🙏 En voor nu een dikke knuffel en veel succes. Het is echt heftig als die kleintjes zo doen.

2 maanden geleden

Herkennen jullie het slaan met de armen en benen in bed?? Mijn zoontje draait al een paar weken maar dat onrustige blijft....

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Herkennen jullie het slaan met de armen en benen in bed?? Mijn zoontje draa ...
Absoluut! Alles wappert 😂

2 maanden geleden

Hier hadden we gisteravond ineens weer een slechte avond. Zijn laatste middagslaapje had hij min of meer overgeslagen (op 25 min in de auto na), omdat we nog even weg moesten. Hij liet rond 18.15 alle signalen zien, dus omgekleed en op bed (daarvoor gevoed). En huilen dat ie deed… Uiteindelijk rond 19.15 er weer uit gehaald. Lachen en vrolijk, nog een x gevoed. Daarna weer erg moe (rond 19.15), zelfde verhaal, weer naar bed. En krijsen… Super zielig. Om 20.30 nóg een x eruit (met slaapzak en al), weer een voeding. Daarna erg moe, toen accepteerde hij eindelijk z’n speen (daarvoor echt niet, werd ie pislink van🙃), en kon ik hem om 20.45 slapend wegleggen. Hij bleef nog wel 2 uur mega onrustig. Nu (04.00) net klaar met de nachtvoeding en slaapt hij weer op me, ik leg hem zo weg. Maar mijn god wat intens dit. Ik geef trouwens volledig bv.

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Hier hadden we gisteravond ineens weer een slechte avond. Zijn laatste midd ...
Ahhh piitg ja zulke avonden en nachten. Hopelijk kun je ergens even rusten vandaag. Het is wat deze sprong! Onze dochter kan opeens niet zonder dr speen, terwijl ze die nooit gehoeven heeft. Als die uit de mond valt in de nacht kunnen we weer rennen.. Gelukkig een redelijke nacht gehad hierneen keer. 🤗

2 maanden geleden

Hebben jullie kinderen ook weer kramp?

2 maanden geleden

Hier werd ze gisteren na 1 slaapcyclus weer wakker. En ze lag nog maar 10 minuten want ik heb haar na een half uur pas weg durven leggen🙈 Ik heb haar naar beneden gehaald en toen viel ze gelijk weer in slaap. Toen ik naar bed ging heb ik haar nog 1 keer weg proberen te leggen maar het was gelijk brullen. Oké... Nabijheid dus, ik heb haar naast me neer gelegd, nog even gevoed en ze heeft heerlijk geslapen. Vannacht ook twee voedingen gehad en niet de moeite meer gedaan haar proberen weg te leggen🙈

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ahhh piitg ja zulke avonden en nachten. Hopelijk kun je ergens even rusten ...
Heel herkenbaar… Zodra ze ook maar merkt dat hij weg is gaat ze huilen. Dit houd al bijna 2 weken aan. Maar zodra je m geeft slaapt ze verder. Voorheen maakte het haar niet uit als die uitviel in de nacht. Vannacht een keer voeding gegeven maar hielp niet heel veel, helaas. Maar lees dat veel baby’s dit hebben en t stopt vaak vanzelf weer na de sprong/slaapregressie!

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hier werd ze gisteren na 1 slaapcyclus weer wakker. En ze lag nog maar 10 m ...
Ja helemaal prima toch hahaha. Die van mij gaat niet echt naast ons slapen want dan wordt het een speelnacht. Op ons dat werkt wel weer gelukkig.

2 maanden geleden

Reactie op Elin2024!

Heel herkenbaar… Zodra ze ook maar merkt dat hij weg is gaat ze huilen. Dit ...
Ja grappig dat ze opeens zo ander gedrag vertonen in deze sprong. We zetten de speen iig nu alleen in als ze gaat slapen om te voorkomen dat ze zometeen de hele dag met dat ding in haar mond zit. Ze wilt hem tussendoor gelukkig niet want dan wilt ze brabbelen. Ben heel benieuwd wanneer de sprong stopt maar wij gaan ervanuit dat ze de volle 6 weken pakt. Dan kan het alleen maar meevallen

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja grappig dat ze opeens zo ander gedrag vertonen in deze sprong. We zetten ...
Oh wat apart joh, mij dochter weigert ineens de speen terwijl ze die altijd had bij het in slaap vallen.