1332 Reacties

2 maanden geleden

Bij mijn zus heb ik trouwens paar keer heen gegaan om samen te oefenen. Toen was het probleem niet. Pittig hoor voor zowel mijn zus als mijn kleine. En ook mijn moeder hart 😢

2 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Ah wat goed, dank je voor je reactie!! Dan maar lekker even zo. Die 120 doe ...
Ja die 120 is idd ‘s nachts. Met minder neemt hij dan niet genoegen Hahah. Het cb gaf aan dat je idd ook melk voor hongerige baby’s kan gaan geven maar dat het wel 2 a 3 weken duurt voordat ze hieraan gewend raken en ze dan meer krampen kunnen ervaren. Ik zei dat het nu zo goed gaat met nutrilon dat ik dat liever niet doe. Nu we zijn begonnen met oefenhapjes vind ik dat teveel en over een paar weken worden de porties eten vast ook groter waardoor ze vanzelf weer minder melk nodig zijn. Ik laat het dus zo en focus me meer op de hapjes. We zijn gewoon begonnen met 1 smaak en daar geef ik 2 a 3 x daags een paar lepelstjes van. Dit steeds wat verder opbouwen/uitbreiden☺️. Hij vindt het trouwens heerlijk!!! Begint te zeuren als het niet snel genoeg gaat Hahah.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ja. Een voedingskussen tussen mijn knieën geeft wat verlichting en ik wisse ...
Ja herkenbaar! Ik las ook op de Instagram van Happy Co sleeper dat je speciale knie kussens hebt. Die wat helpen. Zelf geen ervaring. Ik gebruik ook een dik kussen ertussen en kruip in de nacht over haar heen om te wisselen. Maar als ze langer aan m’n borst hangt, is het soms wel pijnlijk. (Of je krijgt een zwiep van een armpje in je gezicht haha.)

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Ja die 120 is idd ‘s nachts. Met minder neemt hij dan niet genoegen Hahah. ...
Even vraag je over die hapjes. Kunnen ze gewoon bloemkool en broccoli eten? Ik heb namelijk vanwege de bv dit juist niet gedaan.

2 maanden geleden

Onze dochter slaapt sommige dagen max 45v minuten overdag. Wat we ook uit de kast trekken... ik lees hier kinderen die ook maar 1 slaapcyclus maken, maar niet dat ze in totaal op de hele dag naar 45 minuten slapen. Vooral bij de opvang is dit nu gewoon standaard. Meer mensen hier kast van? Maak me stiekem best n beetje zorgen en vraag me af of dit wel kan.

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Even vraag je over die hapjes. Kunnen ze gewoon bloemkool en broccoli eten? ...
Juist broccoli en bloemkool! Dat zijn de perfecte groenten om mee te beginnen. Op de website van voedingscentrum staat een handig overzicht met geschikte groenten/fruit voor oefenhapjes.

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Juist broccoli en bloemkool! Dat zijn de perfecte groenten om mee te beginn ...
Ik heb bij de oudste altijd advies pm niet met die 3l2 te beginnen omdat het kolen zijn en dus extra belastend zijn voor de darmen. Wortel, pastinaak en pompoen waren juist ideaal 😅

2 maanden geleden

Reactie op Ab itsme

Ik heb bij de oudste altijd advies pm niet met die 3l2 te beginnen omdat he ...
Ja en tijdens de bv zijn koolsoorten ook niet handig...zoveel verschillend advies dat je soms niet meer weet wat je wel en niet moet doen...

2 maanden geleden

Ik vind het echt even niet meer leuk hoor. Ze is zó moe en ze heeft zó veel moeite met slapen overdag. Op schoot gaat gewoon niet met een 3 jarige in huis dus dan wordt het toch vaak bed en ze gilt moord en brand. Ook als ik troost hè. Slapend weg leggen lukt niet, dus ze moet zelf in slaap vallen. Ik weet ook gewoon niet wat ze wil, dan probeer ik te troosten en dan heb ik zowat gehoorbescherming nodig zo hard krijst ze dan. Ik vind laten huilen echt niet fijn, maar als ik dan even de kamer uit loop kan het zomaar zijn dat binnen 2 minuten het krijsen overgaat in mopperend huilen en binnen 5 minuten slaapt ze dan. Vind het zo moeilijk, voel me echt een loedermoeder dat ik haar dan maar even laat gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind het echt even niet meer leuk hoor. Ze is zó moe en ze heeft zó veel ...
Oooh zo herkenbaar… vandaag was ik het echt even zat en dacht ik weetjewat blijf maar even jengelen. 5 minuten later sliep hij

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ah hier exact dezelfde zoektocht! Vind het ook heel lastig met het huilen, krijg onze dochter dan ook echt niet getroost. Als ik erbij blijf valt ze vaak helemaal niet in slaap. Dus toch maar even kort laten huilen vaak.. Hoop eigenlijk dat dat na deze sprong minder wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Gefeliciteerd met je 3-jarige. En vergeet niet: je doet het hartstikke goed! ❤️ Twijfels mogen er af en toe zijn. Maar wat we ook doen, we kiezen altijd voor (op dat moment) het beste

2 maanden geleden

Reactie op MissLeonie

Mijn zoon is van 10 mei en ‘s avonds in bed leggen voor de nacht is altijd ...
Pff vreselijk he dit! Mijn zoon is van 8 mei en met de dag zijn we langer bezig Eerst 10 min, nu gisteren extreem, 3 uur later sliep hij nog niet Ik denk de 4 maanden sprong in combi met vaccinaties van bij ons een week geleden? Vreselijk 🥲

2 maanden geleden

Elke dag hoop ik dat de sprong voorbij is 😂. Helaas zitten we er nog in, dit is nu onze 3e/4e week 🫠

2 maanden geleden

Hier ook zeer intens. Een baby die amper wil slapen overdag en alleen maar haar speen uit tuft waardoor je naar boven blijft lopen. In de avond niet willen slapen met rondjes lopen als gevolg. In de nacht om de paar uur willen drinken. En dat samen met een peuter van bijna 3. Hoelang duurde het slechte slapen bij jullie? Was dat de hele sprong of zomaar een paar dagen? 🙊

2 maanden geleden

Hier een baby van 15 weken vandaag alleen maar huilerig en hangerig en niks is goed. Amper willen slapen. Vanavond lekker in bad gedaan en lekker naar bed.

2 maanden geleden

Nu toch wel bij ons zoontje van 16 weken een piek bereikt. Hij kan niet meer zelf in slaap vallen alleen maar tegen me aan en dan moet ik heb stevig vasthouden. Terwijl hij eerder al weken lang zelfstandig in slaap viel. Hij is ook veel aan het jammeren en doet dat heel luid. Hij vindt het wel heerlijk om continu op schoot te zitten 😅 Ik denk ook tegelijk een tandje wat eraan komt. Hij bijt steeds op dezelfde plek in z'n mond op de speen en ik voel er een scherp puntje onder het tandvlees.

2 maanden geleden

Inmiddels zijn we vanaf 1 uur weer alleen maar bezig om haar in slaap te krijgen. De gebroken nachten vanaf 01.00 beginnen me nu echt op te breken. Ze houdt zichzelf continu wakker door met haar benen de trappelen. Het huilen staat me nader bij dan ‘t lachen, herkennen jullie dat? En wanneer komt het eind in zicht van deze sprong .. want het voelt alsof er geen licht is aan het eind van de tunnel helaas. Kan je het ook aan je kindje merken als de sprong er bijna op zit …..?

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Inmiddels zijn we vanaf 1 uur weer alleen maar bezig om haar in slaap te kr ...
aahh i feel you! Heb in de geboorteclub van april gelezen dat de slaapregressie afneemt zodra ze kunnen rollen. Geen idee of het echt zo is maar ik ben wel hard aan het oefenen met mn kindje😂

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Jaa het is echt wel even zwaar. Hou vol, jullie zitten al een tijdje in de sprong en hopelijk komen jullie er heel snel weer uit!! Is het bij jou een optie om een keer met de draagzak te lopen?