1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Je hebt het vast al eens gehoord, maar nee, je verwend hem hier niet mee. J ...
Dit klinkt heel intens. Wat knap van jou hoe je het doet! Hoe ging het afgelopen nacht?

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Dit klinkt heel intens. Wat knap van jou hoe je het doet! Hoe ging het afge ...
Pfff, afgelopen nacht was ellende. Ik ben om 9 uur met haar naar bed gegaan, niet eens geprobeerd haar in de cosleeper te leggen en ze heeft iedere 2 uur bij me gedronken tot vanmorgen 7 uur😵‍💫 Tussendoor was ze ook onrustig helaas, dus het was een pittig nachtje. Hopelijk zit ze nu op de piek van de sprong en wordt het snel beter...

2 maanden geleden

Heeft iemand al ervaren dat de hazeslaapjes langer worden of dat de baby dieper gaat slapen? Had gelezen dat babies rond 3 a 4 maanden dieper gaan slapen. Ik moet nu nog geregeld op mn tenen haar kamer uitlopen haha

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Bij ons gaat het opeens hard. Waar ze van de week volledig zelf op de zij l ...
Woow mooie veranderingen! Hoe oud is ze nu? Mijn baby grijpt nu heel goed naar speelgoed maar rollen doet ze alleen snachts naar der zij. Heb haar nog niet naar der buik zien rollen. Ze is nu 14 weken en snachts is nog steeds hel haha.

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Woow mooie veranderingen! Hoe oud is ze nu? Mijn baby grijpt nu heel goed ...
Zondag wordt ze 16 weken. Wij hebben drie goede nachten gehad, zelfs zonder voeding en alleen drie keer eruit voor de speen. Waarvan ik wel twee keer 25 min bezig was. Ik heb dit nog niet gedeeld omdat ik een kei ben is alles jinxen 🤣. Ik ga ervanuit dat we nog steeds in de sprong zitten, want het is nog niet zoals voorheen. Ennnn wie weet is het vannacht of morgen weer anders en ben ik weer 4 uur wakker in de nacht. Overdag slapen ging ook weer prima. Maar deze sprong is echt verraderlijk.. dus ik oinnme nog nergens aan vast

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Pfff, afgelopen nacht was ellende. Ik ben om 9 uur met haar naar bed gegaan ...
O mama dat is pittig. Alsof je weer in de kraamweek zit he...heeft ze dan ook echt dorst? Hier merken we dat dit namelijk niet altijd het geval is en ze ons ook nodig heeft om opnieuw in slaap te komen dat we haar vasthouden...

2 maanden geleden

Mijn dochter van 16 weken (14 gecorrigeerd) geeft ineens veel voeding terug, iets wat ze nooit deed. Hoort dit ook bij dit sprongetje? Meer mama’s die dit herkennen?

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

O mama dat is pittig. Alsof je weer in de kraamweek zit he...heeft ze dan o ...
Ja ze wekt echt de tsr op en drinkt met grote teugen🙈 Ik heb ook het idee dat ze een groeispurt heeft ofzo, overdag vraagt ze ook vaak om een voeding. Ze is verder ook echt heel actief, ligt vooral op haar buik te spelen en oefent het tijgeren al een beetje. Terugrollen naar rug is ze ook mee bezig, dus ik kan me voorstellen dat het allemaal een hoop energie kost.

2 maanden geleden

Reactie op svv89

Mijn dochter van 16 weken (14 gecorrigeerd) geeft ineens veel voeding terug ...
Bij ons is dit ook zo! Dus geen idee of het bij het sprongetje hoort, maar zou dus best goed kunnen (16weken hier) .

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Pfff, afgelopen nacht was ellende. Ik ben om 9 uur met haar naar bed gegaan ...
Jeetje! Wat heb ik met je te doen zeg. Kan het verschil ook in bv en kv zitten? Onze zoon drinkt 4 flessen op een dag, maar komt nu ‘s nachts niet voor voeding. Heb het idee dat ik hier lees dat baby’s voor extra voeding komen dat ze bv krijgen. Maar kan ik natuurlijk ook mis hebben. Ga heel hard voor jou duimen dat de nachten snel beter gaan 😘

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Jeetje! Wat heb ik met je te doen zeg. Kan het verschil ook in bv en kv zit ...
Het is wel een feit dat babys die bv krijgen vaken komen omdat de bv wordt afgestemd op weer etc. Bv is licht verteerbaar en wordt bij warm weer waterig. Ik weet niet of het wetenschappelijk onderbouwd is maar it makes sense to me. Heb zelf ook bv gegeven en nu afgebouwd met kv en merk wel verschil

2 maanden geleden

Reactie op Rosamm

Bij ons is dit ook zo! Dus geen idee of het bij het sprongetje hoort, maar ...
Ik zie het regelmatig in dit topic voorbij komen. Ook bij ons in sprong 4 is dit erbij gekomen. Niet heel veel, want ze spuugde nooit, maar voor ons heel groot verschil dat ze het opeens wel een keer ging doen

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Het is wel een feit dat babys die bv krijgen vaken komen omdat de bv wordt ...
Niet dat het uitmaakt, maar dan een extra dikke knuffel voor mama’s die bv geven! Heel knap 😘

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Jeetje! Wat heb ik met je te doen zeg. Kan het verschil ook in bv en kv zit ...
Zou kunnen hoor, aan de borst drinken babies eigenlijk nooit de hoeveelheden die met de fles vaak gegeven worden. Het is met borstvoeding ook heel normaal om 8 tot 10 voedingsmomenten te hebben en soms zelfs meer. Ik wijt dit nu echt aan de sprong, want ze heeft wéken lang (en daar begon ze al heel jong mee) maar 1 keer per nacht gedronken en sliep het eerste blokje dan 7/7,5 uur achter elkaar.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Zou kunnen hoor, aan de borst drinken babies eigenlijk nooit de hoeveelhede ...
Ja bv en sprongetjes, regeldagen etc zijn pittig. Kan me heel goed voorstellen dat je die meteen linkt aan de sprong, zou ik ook doen met bv. Nu met de kv erbij merk ik ook dat ze de ene dag meer wilt dan de andere. Concept blijft in feite hetzelfde alleen is bv veel zwaarder in energielevel. Altijd recept hebben voor mama's die bv geven vind ik!!!🥰

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja bv en sprongetjes, regeldagen etc zijn pittig. Kan me heel goed voorstel ...
Recept is respect Ik ben bijna afgebouwd in bv en vind het nu zelf emotioneel jammer dat ik aan het afbouwen ben.... Het was zeker pittig maar o zo mooi!

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Heeft iemand al ervaren dat de hazeslaapjes langer worden of dat de baby di ...
Hier sinds paar dagen zijn de slaapjes van 30 min naar 45 min gegaan en sommige uit schieters van 60 min 75 min. Maar doet nu erg moeilijk met uit de borst drinken is nu echt een strijd.. dus kolf wat vaker en geef dan maar de fles vind dat wel echt vervelend.. ( bijna 15 weken)

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Heeft iemand al ervaren dat de hazeslaapjes langer worden of dat de baby di ...
Bij ons sinds 3 dagen opeens beter. Zowel in de nacht als overdag....maar je weet het nooit he, het is allemaal verraderlijk hahaha

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Bij ons sinds 3 dagen opeens beter. Zowel in de nacht als overdag....maar j ...
Wat fijn zeg! Ik hoop zo dat onze zoon ook snel weer doorslaapt. Vannacht was het 03.00 uur en hij was klaarwakker. Ik wilde hem niet toen al uit bed halen. Heb een half uur aan z’n bedje gestaan en hem uiteindelijk rustig en in slaap gekregen! Toen was het 06.30 uur, hem eruit genomen en lekker samen geslapen tot 07.45 uur. Maar hij kon het doorslapen zo goed…….🥴

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wat fijn zeg! Ik hoop zo dat onze zoon ook snel weer doorslaapt. Vannacht ...
Komt wel weer hoor, maar wanneer weet niemand😉 Hier vannacht een iets betere nacht met drinken om de 3 uur ipv om de 2😂 en ze heeft tussendoor ook 1 keer in de cosleeper geslapen, voor de rest weer tegen me aan geplakt... Ben benieuwd wat de dag gaat brengen, vandaag alleen thuis met peuter en baby, dus hopelijk wil de baby een beetje haar dutjes doen...