1332 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wat fijn zeg! Ik hoop zo dat onze zoon ook snel weer doorslaapt.
Vannacht ...
Ik heb stiekem hoop dat dat terugkomt. We hebben haar zojuist wakker weggelegd, speen viel uit en uiteindelijk pakte ze haar vingers. Dus lijkt er wel echt op dat ze zich kunnen herpakken naar gedrag wat voor de sprong was. Maargoed de ene dag is de ander dag niet. En het ene moment is het andere ook niet.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Komt wel weer hoor, maar wanneer weet niemand😉
Hier vannacht een iets bet ...
Nou dat is alweer een klein begin toch van 2 naar 3 uur🎉 Hopelijk gaat het elke dag stukje beter....
2 maanden geleden
Reactie op ennasil94
Jongenssss na 2 weken slaapt hij overdag weer 1,5 uur ipv 30 minuten. En hi ...
Jaaaaa, de sprong werpt zijn vruchten af misschien...m🤞
2 maanden geleden
Reactie op ennasil94
Wat fijn!! Houd vol lieve baby hahaha
2 maanden geleden
Reactie op ennasil94
Oh heeeerlijk!
Hier ligt de baby ook eindelijk te slapen, na een half uur krijsen, pfffff. Ze accepteerde geen troost, het krijsen werd gillen, ze leek wel gewoon heel erg boos. En toen werden mijn boodschappen ook nog bezorgd en omdat ik het echt even niet meer wist ben ik dat eerst maar op gaan ruimen. En ineens was het stil en sliep ze.
Ik weet echt even niet meer waar ik goed aan doe, vind het maar lastig. Kan met een steek van jaloezie kijken naar de babies van andere mensen die wel keurige slaapjes doen en zelf zoet in slaap vallen. Dan denk ik wel eens dat ik te toegeeflijk ben en te snel wil troosten.
En trouwens, in slaap leren vallen zonder traantjes zoals ik bij sommige slaapcoaches zie: ik geloof er geen zak van🙈
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Oh heeeerlijk!
Hier ligt de baby ook eindelijk te slapen, na een half uur ...
Nee je doet echt niks fout lieve mama. Troosten en nabijheid in de sprong is echt alleen maar goed. Althans dat vind ik.....zo leren ze ook dat ze veilig zijn en dat het even moeilijk mag zijn....en dat jij er bent om ze te helpen. Ook prima om even har weg te leggen, ook dat heb ik wel eens gedaan. Het is voor hun niks wat ze bewust doen. Ze voelen iets en wij weten gewoon even niet wat ze nodig hebben. Helemaal niks mis mee mama. Die van ons heeft ook echt vaak voor het slapen gaan jammer druk en draaien en soms huilen. Ik denk dat het een uiting van ontlading is. En als ze dat kwijt zijn worden ze rustig. Ik gellof ik jou en je doet het goed, wat je ook doet. Blijf je baby helpen en troosten, ook in de nachten en soms even wegleggeb omdat je er klaar me bent is ook echt wel prima. 😘
2 maanden geleden
Ze is alweer wakker. 30 minuten geslapen en doodmoe. Kan wel janken want ik weet nu al dat dit een dag wordt waarbij ik amper tijd heb voor de peuter. Die verdient ook haar aandacht en ik kan dat haar niet geven omdat ik de godganse dag de baby moet vermaken en troosten. Ben er wel ff klaar mee, waarom wilde ik ook alweer een tweede?
Gelukkig bijna weekend, kunnen man en ik het samen doen.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ze is alweer wakker. 30 minuten geslapen en doodmoe. Kan wel janken want ik ...
Lukt het om de baby in de draagzak te doen en dan met de peuter naar speeltuintje?
Of misschien de baby in de wandelwagen en samen met peuter te wandelen...
Ik weet niet of het voor jullie opties zijn he, probeer even mee te denken met je
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Lukt het om de baby in de draagzak te doen en dan met de peuter naar speelt ...
Ja ga ik ook nog wel doen vandaag (speeltuin met baby in draagzak), maar ook dan slaapt ze helaas maar max 30 tot 40 minuten😓 En dan moeten we weer naar huis want dan zet ze het op een krijsen zolang ze in de draagzak zit.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ja ga ik ook nog wel doen vandaag (speeltuin met baby in draagzak), maar oo ...
Misschien ook nog de wagen meenemen voor als je baby wakker is 😊 kan je lekker wat langer in de speeltuin blijven met je peuter. Hier neem ik vaak ook gwn haar flesje mee enz. Soms loop ik duizenden rondjes om haar in slaap te krijgen. Maar doe dan met mijn peuter een spelletje of mama of hij sneller rondjes kan lopen/ rijden met de loopfiets 🤪
2 maanden geleden
Reactie op inge42
Misschien ook nog de wagen meenemen voor als je baby wakker is 😊 kan je le ...
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wagen. Op de minuut af 30 minuten geslapen😵💫 Uur in de speeltuin geweest en toen naar huis voor een boterham. Baby nog moe natuurlijk, die heeft eenmaal thuis liggen krijsen alsof ze vermoord werd, maar ja, ik moet toch echt de peuter even verzorgen.
Vind het echt lastig momenteel, heb continu het gevoel dat ik een van de kinderen tekort doe. Echt, hoe doen mensen dat toch met nog meer kinderen? 🙈
2 maanden geleden
Wanneer begonnen jullie echt de sprong te ervaren? Ze is sinds woensdag 16 weken en zit nu ongeveer 8 dagen in de sprong ( volgens oei ik groei) merk tot nu toe weinig alleen dat er totaal geen ritme te krijgen is in de slaapjes overdag. Misschien is het al gevraagd maar het is dan zover terug lezen haha
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik heb maar 1 baby en weet het af en toe ook niet meer. Hou het echt niet b ...
Ik doe mijn best😉 Het is echt aanpoten. Vond ik toen met mijn eerste ook hoor, maar ergens vergeet je dat ook weer. Dus dit komt ook vast weer goed😂
Omdat het slaapje vanmorgen in de wagen zonder al te veel huilen lukte ookal was het maar 30 minuten heb ik de andere dutjes ook maar in de wagen gedaan. Eindstand: nog 2 dutjes van 30 minuten en een zeer vermaakte peuter want de wandelingen duurden met haar veel langer dan een half uur😂.
Moeders is verrot🙈
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wagen. Op de minuut af 30 minuten gesla ...
Ja kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Je doet het zo goed om die ballen hoog te houden he😘 meer kan je echt niet doen...
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wagen. Op de minuut af 30 minuten gesla ...
Iig fijn dat de peuter lekker in de speeltuin heeft kunnen spelen! Hier ook in sprong 4 maar mag echt niet klagen. Soms iets moeilijker naar bed en moet met slaapjes af en toe speentje geven. Maar niks te klagen dus. Wel herken ik erg je gevoel van steeds een van de kinderen tekort doen. Hier nog een zoontje van net twee. Ik vind het erg lastig op het moment, zoontje vraagt veel negatieve aandacht. En dan voelt het ook alsof ik hem tekort doe en hij daarom zo rebels is . Ach we doen allemaal ons stinkende best als mama’s dat is wat telt!