1332 Reacties

2 maanden geleden

Wie heeft er nog meer vandaag een potje zitten janken om de niet te verdelen aandacht tussen de baby en de peuter? 🥺🙋🏼‍♀️ Pffff ik word af en toe he-le-maal gek. M'n peuter gaat op het moment een giga sprong door waardoor het slapen 1 groot drama is op het moment. De baby slaapt ook veelal kort en word soms ook wakker van het gekrijs van de peuter. Zó ingewikkeld. Ik heb continu het gevoel hen allebei tekort te doen en ben vandaag echt een keer uit m'n slof geschoten tegen de peuter waarna ik mij zooooo schuldig voel. En dan ga ik weer janken. Nou; gezellig samenzijn hier. Gelukkig zijn we niet alleen 🫶🏻

2 maanden geleden

Reactie op inge42

Iig fijn dat de peuter lekker in de speeltuin heeft kunnen spelen! Hier ook ...
Ja dat maakt het zo lastig denk ik, die continue tweestrijd: wie ga ik nu helpen en wie moet even wachten. En dan vind ik mijn baby weer zielig omdat zij al even alleen op de speelmat ligt en dan vind ik de peuter weer zielig omdat ze mijn hulp met iets nodig heeft maar ik net de baby aan de borst heb. En zo is het de hele dag wel wat en vergeet ik mezelf een beetje. Heb me nu voorgenomen om maar zoveel mogelijk slaapjes in de wagen en draagzak te doen en bedje misschien alleen het eerste slaapje van de dag. Maar eigenlijk hoop ik vooral dat die hazenslaapjes snel verleden tijd zijn, die zuigen echt energie bij iedereen, inclusief bij de baby.

2 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Wie heeft er nog meer vandaag een potje zitten janken om de niet te verdele ...
Ben jij mij? Zit er net een stukje over te posten🙈 Ik snap je helemaal, bij mij hebben vandaag ook al een paar keer de tranen in mijn ogen gestaan. Was zelfs mijn baby af en toe gewoon spuugzat, die huilde vandaag niet, die krijste🙈 Ze hebben haar in Tokio gehoord, dat kan niet anders.

2 maanden geleden

Merkte jullie ook dat het poepen van jullie kindje in sprong 4 minder wordt? Ze poept ineens 2 dagen niet gevolg last van krampjes. En ze drinkt daardoor ook weer minder..

2 maanden geleden

Reactie op ingele88

Merkte jullie ook dat het poepen van jullie kindje in sprong 4 minder wordt ...
Ja hier ook! Gisteren voor het eerst gepoept sinds zondag. Veel aan het trappelen met haar beentjes en ineens gillen in haar slaap, dus duidelijk last van haar buikje ervan…

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ben jij mij? Zit er net een stukje over te posten🙈 Ik snap je helemaal, bi ...
Zag jouw berichtjes ook al langs komen. Ja, denk dat wij elkaar de hand kunnen schudden op het moment. Ook die gedachte; waarom wilde ik eigenlijk 2 kinderen?! Ik denk dat ook regelmatig. En ja; ik hou zielsveel van m'n kinderen en wil ze nooit kwijt. Maar daaaamn als ik van te voren had geweten hoe zwaar dit was had ik nog wel even wat therapie en mindfullness trainingen gevolgd 🙃 En hier ook een obstipatie baby in sprong 4. De teller stond nu op 5 dagen, daarvoor op 6. Niet best dus.

2 maanden geleden

Ik zie er zo tegenop om weer de nacht in te gaan. Afgelopen nachten werd mijn dochter elk uur wakker. Na 10 weken heel slecht slapen heb ik af en toe het gevoel dat ik instort. Heb zo een behoefte aan 4 uur achterelkaar slapen. Ik begin me af te of het beter gaat worden of doe ik nou iets verkeerds waardoor ze zich zo vaak meld😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik zie er zo tegenop om weer de nacht in te gaan. Afgelopen nachten werd mi ...
Hier ook erg tegen de nacht opzien! Net op bed gelegd en merk ook dat ie een stuk moeilijker in slaap komt... ga je zelf ook bijtijds? Hier overigens ook elk uur een speen moeten geven. Vannacht kon mijn man dat doen omdat hij vrij was maar nu is het toch echt weer mijn beurt 😅

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik zie er zo tegenop om weer de nacht in te gaan. Afgelopen nachten werd mi ...
Herken dit gevoel echt heel erg. Zit er ook tegenop om te gaan slapen zelf, gewoon omdat ik ‘s nachts echt denk, hoe houd ik dit nog nachten langer vol. Er lijkt ook niet echt een eind aan te komen. Ze schopt nog steeds met haar benen in bed, nog steeds kramp afentoe en vooral veel scheetjes snachts.. + weet ik hoevaak wel niet wakker in de nacht 😕

2 maanden geleden

Daarom ligt mijn baby bij mij in bed momenteel. Kan het echt niet aan om er zo vaak uit te moeten, vind het zo al pittig zat.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Daarom ligt mijn baby bij mij in bed momenteel. Kan het echt niet aan om er ...
Doe ik nu ook rond een uur of 04.00 als ik het gevoel heb dat ik krankjorum begin te worden. Ik zit me de hele tijd af te vragen of ze nou honger heeft of onrustig is. Snap er niks meer van.

2 maanden geleden

Wie heeft er nog meer vandaag een potje zitten janken om de niet te verdele ...
Herkenbaar, maar wij zijn ook maar een mens.. al mag dat geen excuus zijn. We vergeten al snel voor de oudste wat voor impact een broertje of zusje heeft in zijn wereld, we zien ze vaak al groot. Wij zijn de baby in slaap aan het brengen of aan het troosten, terwijl de wereld vóór de komst van een broertje/zusje om hen draaide. Ineens wordt daar plek gemaakt voor een baby. Ondertussen wilt je kleintje aandacht en wordt dan gefrustreerd , want voorheen kreeg het gelijk wat hij/zij dan vroeg. De wereld draait voor een peuter alleen om hem/haar ❤️. Jou kindje kan nog niet begrijpen dat zijn wil/keus op dat moment niet geschikt is, maar trekt zich dit wel persoonlijk aan. Ik weet hoe zwaar het kan zijn. Ik heb hier ook een peuter rond lopen en een baby van 4 maanden. Het vraagt soms zoveel van je dat je niet meer kan. Maar bekijk het zo, ze hebben alleen jou , jij bent hun mama ❤️. En geloof mij, elke moeder gaat hier doorheen, dat betekent niet dat je boos bent door iets wat je peuter doet waardoor je op dat moment even niet meer jezelf kon inhouden, maar je wordt getriggerd door vermoeidheid. Ik laat nu mijn baby soms gewoon even wachten, want zij begrijpt het toch nog niet, maar mijn peuter wel ❤️. Mama, je doet het heel goed en het wordt allemaal echt beter!

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Herkenbaar, maar wij zijn ook maar een mens.. al mag dat geen excuus zijn. ...
Gelukkig zijn er ook momenten dat ik de realiteit nog zie zoals jij hem ook schetst hoor 😉 Maar op de momenten dat de vermoeidheid en overprikkeling inkickt is dat gewoon niet meer zo gemakkelijk. En dan is dit forum heeeel fijn voor de herkenning. En heel eerlijk; ik vind het spreekwoord "je bent maar een mens" wel heel passend in de situatie. Je kan niet ALTIJD de perfecte mama zijn voor je peuter en je baby. Nog belangrijker (in mijn ogen dan) is om daarna uit te leggen dat mama het soms moeilijk vind en niet boos is op haar. En dan een hele dikke knuffel geeft en dan zeg ik dat ik van haar hou. En ja; misschien niet het meest pedagisch verantwoorde op aarde want tot 10 tellen lukt helaas niet altijd, maar wel het werkelijke leven.

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Herkenbaar, maar wij zijn ook maar een mens.. al mag dat geen excuus zijn. ...
Overigens waardeer ik wel wat je schrijft hoor. Want wat je zegt; we doen het allemaal goed op onze eigen manier en met de beste intenties 💛

2 maanden geleden

Gelukkig zijn er ook momenten dat ik de realiteit nog zie zoals jij hem ook ...
Precies zo is het! Zolang je ook aan je peuter uitlegt hoe het echt zit, zullen ze daar het meest van mee krijgen. Het is ook echt geen aanval, maar mij helpt het om soms dan de frustratie te voorkomen, dat ik denk, hij heeft hier niet voor gekozen. En dit typ ik om 2.30 in de nacht wanneer het weer feest is🥲. Dat van de overprikkeling heb ik ook erg last van , vooral door hoe de nachten al weken gaan. Het breekt me echt helemaal op en ik ben het echt zo zat.. Hoelang gaat dit nog duren 🙁. Dat wetende dat mijn man de komende 2 weken weer op reis is, valt me behoorlijk zwaar omdat ik er dan zowel overdag als ‘s nachts alleen voor sta . 😣

2 maanden geleden

Misschien dat het al gevraagd is hoor, excuus dan. Is de slaapregressie hetzelfde als sprong 4 of staan die weer los van elkaar?

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Misschien dat het al gevraagd is hoor, excuus dan. Is de slaapregressie het ...
Ik dacht dat het los van elkaar stond, maar ik heb het hier ook ergens gevraagd en toen kreeg ik te horen dat het bij elkaar hoort.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ik dacht dat het los van elkaar stond, maar ik heb het hier ook ergens gevr ...
Het hoort samen. Sprong 4 wordt ook wel de 'slaapregressie sprong' genoemd. Dit heeft te maken met dat het slapen zo ontregeld word in deze sprong dat je een terugval ( regressie) krijgt. Daarnaast staat rollen centraal en nog wat dingen. Doordat er zoveel gebeurt kan die ook zo lang duren.

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Precies zo is het! Zolang je ook aan je peuter uitlegt hoe het echt zit, zu ...
Is het een optie oppas en omas of vrienden in te schakelen die je in de nacht kunnen helpen. Ik weet niet of je misschien iemand hebt die alleen is die bijvoorbeeld dan even de peuter kan helpen in de nacht? Weet niet of dat opties zijn voor jou hoor...

2 maanden geleden

Onze zoon is nu 17+3 en ik moet nu natuurlijk oppassen wat ik zeg… maar ik merk nog niet echt iets? Ik ben bevallen met 39+2, weet niet of dat wat uitmaakt. Is het een illusie dat sommige kindjes het misschien anders doormaken dan veelal wordt geschreven? Het maakt me zo bang allemaal wat ik hier lees 🥲