1332 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Is het een optie oppas en omas of vrienden in te schakelen die je in de nac ...
Mijn peuter slaapt gelukkig wel altijd door van 19-7.00! Dus ‘s nachts gelukkig geen last van een peuter die wakker wordt! Maar meer 2 kids bezig houden alleen wanneer je zelf ook brak bent… 🙈 hoort er nu eenmaal bij… helaas is de hele fam + schoonfamilie allemaal op vakantie 🤣. Ik ga lekker veel met ze naar buiten als het weer het toelaat! Scheelt al een hoop vermaak! Dankjewel 🩷
2 maanden geleden
Reactie op lovelife
Mijn peuter slaapt gelukkig wel altijd door van 19-7.00! Dus ‘s nachts gelu ...
Ah gelukkig, ja echt heel pittig wat ik hier lees over twee kids.... Hopelijk is er snel rust. Het is echt zwaar twee kids vermaken😅.
2 maanden geleden
Reactie op LiefsVal
Onze zoon is nu 17+3 en ik moet nu natuurlijk oppassen wat ik zeg… maar ik ...
Nee hoor, sommige kindjes gaan er heel soepel doorheen en daar merk je niet zo veel aan.
Hier helaas wel de pech, bij beiden kinderen dus. Maar goed, ik hoor bijvoorbeeld ook van mensen dat hun kinderen ontzettende last hebben als er tandjes doorkomen. Bij mijn oudste nooit wat van gemerkt, zelfs niet met de kiezen. Ieder kindje is weer anders.
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Ja en dat binnenshuis 🥲😵💫
Haha ja, janken als je smartwatch de melding geeft dat je je stappendoel hebt gehaald terwijl je helemaal niet buiten bent geweest🙈😂
Hier weer een nacht met een baby tegen me aan die helaas weer iedere twee uur wilde drinken. Vanmorgen weer een scène geschopt in bed maar wel 1 slaapcyclus geslapen.
Gelukkig is het weekend, de boodschappen zijn al in huis dus alle aandacht voor de kinderen samen met man.
De baby maakt wel veel goed, als ze me ziet begint ze te lachen, mét geluid🥰 Dat zijn dan weer de leuke ontwikkelingen die bij sprong 4 horen👍🏻
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Haha ja, janken als je smartwatch de melding geeft dat je je stappendoel he ...
Hahaha ja echt!
Ah intens elke 2 uur. Slaapt je baby naast je in een co sleeper? En slaapt hij/zij meteen door na de voeding? Hier kwam ze om 2230, 0200 0530 en 0700 geloof ik maar ze slaapt steeds wel meteen weer door!
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Hahaha ja echt!
Ah intens elke 2 uur. Slaapt je baby naast je in een co sl ...
Nee, echt tegen me aan in bed🙈 Als ze zo vaak ontwaakt heb ik vaak geen zin om haar in de cosleeper te leggen. Dan komt het neer op tiet er in en dan dommelen we samen weer in slaap. Dus ja, ze slaapt dan gelukkig wel gelijk verder.
2 maanden geleden
Afgelopen nacht was weer hel en de slaapjes overdag zijn nog steeds pittig. Ze moet echt in slaap gewiegd worden en bij het neerleggen gaat ze scheeuwen.
Vraag me echt af wat ik kan doen om het beter te maken want nu is het sprong 4 en is het intenser dan de weken ervoor maar de weken ervoor waren ook pittig qua slaap.
Ik vraag mezelf echt af wat ik verkeerd doe en kan wel janken!!!
En dan lees je op andere plekken dat er babies zijn die juist meer slapen in sprong 4. Schiet mij maar lek want ik kan niet meer, ben zo moe.
2 maanden geleden
Hier aantal dagen dat onze zoon meer drinkt (kv) dan voorheen. Vandaag lijkt hij weer een beetje minder te drinken en terug te gaan naar “normaal”.
Zou hij vannacht weer door gaan slapen? Ik hoop het elke dag weer, maar ben er bang voor haha! Nog 15 dagen sprong 4 volgens oei ik groei. We zijn over de helft 🥳🫣
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Afgelopen nacht was weer hel en de slaapjes overdag zijn nog steeds pittig. ...
Al eens op haar buikje proberen te laten slapen? Dit heeft bij ons 10 weken geleden echt t verschil gemaakt. Kon haar toen steeds makkelijk wegleggen en uiteindelijk zelf inslaap laten vallen.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Doet ze dat altijd al, schreeuwen bij neerleggen? Want dan zou je kunnen laten checken of ze misschien last van haar oren of holtes heeft. Bij neerleggen kunnen ze dan veel druk op de oren krijgen bijvoorbeeld en dat doet zeer.
Onze zoon moeten we ook in slaap wiegen, zelf in slaap vallen lukt nog niet. Op de zij leggen maakt het soms wel makkelijker voor hem.
2 maanden geleden
Reactie op Elin2024!
Al eens op haar buikje proberen te laten slapen? Dit heeft bij ons 10 weken ...
Jaa op de buik slaapt ze een stuk beter! Alleen wordt ze 8 van de 10 keer wakker bij het neerleggen. Heb jij tips?
Ze wil in ieder geval absoluut niet wakker op haar buik gelegd wordrn
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Je doet niks verkeerd, echt niet. Soms is accepteren het enige wat je kunt doen en hoewel het soms uitzichtloos lijkt, het wordt echt beter, beloofd🙏
Tja, en die babies die zo goed slapen, ik snap het ook niet. Mijn zus heeft een groot gezin, maar op 1 na waren dat allemaal goede slapers. Sterker nog, als zij een newborn had en ik was daar op bezoek dat zag ik ze meestal niet, want dan lagen ze heerlijk in bed te slapen. Was ze tegelijkertijd met mij bij onze ouders op visite, lagen ze daar weer op bed. Nou, mijn kinderen hebben daar nog nooit in bed geslapen🙈😂 En natuurlijk heb ik haar ook om advies gevraagd, maar mijn kinderen werken schijnbaar anders dan die van haar.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik zie je reacties vaker voorbij komen en heb met je te doen. Het is ook super pittig. Als je mensen om je heen hebt die een baby hebben die gemakkelijk slaapt is er zo weinig herkenning en ga je haast aan jezelf twijfelen. Hier ook een baby die overdag nog steeds alle dutjes in slaap gewiegd moet worden en bij ons slaapt. Het naar bed brengen in de avond is sinds de sprong een drama. Ze is zó moe, maar vecht enorm tegen haar slaap. Het is elke avond krijsen en brullen. Ik lig nu ook weer met haar op bed waarbij ze op me slaapt en hoop dat ik haar zo na een halfuur kan wegleggen..
Daarbij drinkt ze ook super slecht. Zonet heeft ze max 30cc gedronken omdat ze het continu op een krijsen zet. Na 17:00 krijg ik haar ook met geen mogelijkheid in slaap voor een dutje.
‘s Nachts wordt ze ook wakker en gaat dan brabbelen, valt met geen mogelijkheid in slaap. Heeft afgelopen nacht sinds 01:30 op me geslapen.
Weet in ieder geval dat je niet alleen bent en dat je niks fout doet! Ik zeg elke dag maar weer tegen mezelf dat er echt een dag komt dat het makkelijker gaat, je weet alleen niet wanneer.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Jaa op de buik slaapt ze een stuk beter! Alleen wordt ze 8 van de 10 keer w ...
Ik leg haar altijd eerst met haar buikje op mijn onderarm en dan kom ik haar zo neerleggen. Probeerde altijd om t in 1 gelijke beweging te doen. Hand dan nog even onder haar hoofdje en leg dan altijd even m hand op haar rug voor ik weg lief.
Maar ene keer werkte dat wel andere keer niet. M’n vriend die legde haar altijd op de zij en rolde haar dan over. Dus vooral aanvoelen wat ze wel fijn vind denk ik
2 maanden geleden
Onze dochter is vandaag alle keren zelf in slaap gevallen in haar bed. Dit duurde ook niet heel lang, ook nu ik haar net in bed heb gelegd heeft ze niet echt met haar benen geschopt… ik hoop dat het een teken is van het einde van sprong 4 en dat we de piek hebben gehad😭. Nog meer van die slapeloze nachten trek ik niet meer. Vanmiddag van vermoeidheid echt even wat tranen gelaten, het voelde goed om dat even te doen..
Ik heb haar nog even toe gesproken er geen feestje van te maken vannacht 🤣🤞🏼